صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

حسین سلطانی: مثل رکوردگیری سرحال باشم در کره مدال می‌گیرم

برای ســــــــــــ ـــــهمیه المپیک برنامه دارم

رضا عباسپور
روزنامه نگار

 اردیبهشت 1400و رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا برای حسین سلطانی دارنده نشان برنز جهانی در رده سنی جوانان یادآور خاطرات تلخی است که منجر به مصدومیت شدید آرنج دست این وزنه‌بردار روی تخته مسابقه شد! سلطانی وزنه‌بردار خوش‌آتیه زنجانی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان است که قطعاً یکی از پشتوانه‌های پرامید ما برای کسب مدال‌های خوشرنگ جهانی و المپیکی در سال‌های پیش رو به شمار می‌رود. ملی‌پوش دسته وزنی 81 کیلوگرم اگر در رقابت‌های آسیایی ازبکستان زیر وزنه 161 کیلوگرمی آرنجش آسیب نمی‌دید، قطعاً می‌توانست صاحب مدال‌های خوشرنگ و مرغوبی در رقابت‌های مختلف بین‌المللی شود، اما این آسیب‌دیدگی کار دست جوان خوش‌آتیه زنجانی کشورمان داد و مدت زمان زیادی او را به اجبار از میادین دور کرد. حالا اما سلطانی بعد از بهبودی کامل مصدومیتش به اردوی تیم ملی آمده و با درخشش در رکوردگیری انتخابی آسیایی کره جنوبی، آماده و باانگیزه روی تخته برگشته تا ناکامی‌های گذشته را با کسب بهترین و خوش‌رنگترین مدال‌ها جبران کند. به همین بهانه ما با ملی‌پوش 81 کیلویی تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های قهرمانی آسیا همکلام شدیم تا شرایط آمادگی و انگیزشی او را برای درخشش در میادین پیش رو از زبان خودش بشنویم.

آرنج مصدومم درمان شد
دارنده نشان برنز رقابت‌های جهانی جوانان در رقابت‌های جهانی 2019 فیجی در خصوص اینکه آیا هنوز هم آرنج آسیب دیده‌اش در تمرینات اذیتش می‌کند یا نه می‌گوید: «نه، خدا را شکر آرنجم بهبود پیدا کرده و دیگر مشکلی از این بابت ندارم. من در این مدت خیلی جدی روی درمان آرنج مصدومم کار کردم و با کمک تیم پزشکی و مربیانم به‌صورت جدی روند درمانی‌ام را کامل طی کردم و الان هیچ مشکلی از این بابت ندارم. قبلاً یک مقدار زیر وزنه از اینکه مجدداً درد و مصدومیت آرنجم تشدید شود استرس داشتم ولی خب الان دیگر هیچ استرسی زیر وزنه ندارم و مثل قبل با قدرت تمریناتم را انجام می‌دهم.»
 
در رکوردگیری
هدفمند وزنه زدم
 ملی‌پوش دسته وزنی 81 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا (2023 کره جنوبی) با بیان این مطلب که هدفمند و با برنامه در رکوردگیری انتخابی آسیایی روی تخته وزنه زده تا با عملکرد فنی خوب دوبنده تیم ملی وزنه‌برداری را در کره جنوبی از دست ندهد تأکید دارد: «من برای مسابقه رکوردگیری برنامه داشتم و هدفمند روی تخته مسابقه آمدم. از روزی که اردوی آسیایی شروع شد، با توجه به اینکه از نظر بدنی و رکوردی سرحال، با انگیزه و آماده بودم، طبق آنچه که کادرفنی از من خواستند در اردو تمرین کردم و وزنه زدم. نهایتاً در روز رکوردگیری تمام فکر و ذهنم این بود چیزی که کادرفنی از من خواسته بودند را روی تخته مسابقه پیاده کنم. حقیقتاً خیلی خوشحالم که از این رکوردگیری سربلند بیرون آمدم و به امید خدا توانستم مجوز حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا را دریافت کنم.»

رکوردم در انتخابی بیشتر از وزنه‌های تمرینی بود
حسین سلطانی وزنه‌بردار ملی‌پوش کشورمان در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا معتقد است در رقابت انتخابی تیم ملی بهترین عملکرد فنی و رکوردی چند ماه اخیرش را داشته و موفق به مهار وزنه‌‌هایی شده است که حتی در تمرینات هم نتوانسته بود آنها را مهار کند: «حقیقتاً باید از تیم جدید مدیریتی فدراسیون همین‌طور نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی و بهمن زارع و وحید ربیعی که به‌عنوان کادرفنی جدیدفنی شرایط فنی و انگیزشی متفاوتی نسبت به گذشته برای ما ایجاد کردند قدردانی و تشکر ویژه داشته باشم. انصافاً در این مدت کادر فنی هر آنچه در توان داشت گذاشت تا ما بی‌دغدغه و با فراغ بال تمریناتمان را در اردو مرور کنیم. به همین دلیل من خیلی زود توانستم در این اردو به شرایط رکوردی خوب و امیدوارکننده‌ای برسم. طوری که در رکوردگیری انتخابی آسیایی موفق شدم با مهار وزنه‌های 158 کیلوگرم در یکضرب، همچنین 198 کیلوگرم در دوضرب با مجموع 356 کیلوگرم عملکرد فنی قابل قبولی داشته و جلوی کادرفنی و اهالی وزنه‌برداری روسفید باشم. من رکوردهایی را که در رکوردگیری انتخابی آسیایی کره جنوبی مهار کردم، تا به حال موفق نشده بودم مهار کنم. این اتفاق قطعاً برای من و کادرفنی اتفاق ویژه و عالی بود که امیدوارم با تمرکز و تمرین بیشتر بتوانم همین روند مثبت و رو به رشد را در رقابت‌های آسیایی کره که گزینشی بازی‌های المپیک نیز به شمار می‌رود با قدرت تکرار کنم.»

ZOOM

حسین سلطانی ملی‌پوش جوان و خوش‌آتیه وزنه‌برداری ایران که در دسته وزنی المپیکی حضور دارد در خصوص برنامه‌ریزی‌اش برای کسب سهمیه المپیک و درخشش در میادین معتبر آتی می‌گوید: «امسال برای موفقیت در میادین معتبر پیش رو یعنی همین مسابقات آسیایی کره، بازی‌های آسیایی هانگژو، رقابت‌های جهانی 2023 عربستان و نهایتاً گرفتن سهمیه ورودی المپیک برنامه ویژه دارم. قطعاً اگر حادثه و یا اتفاق غیر قابل پیش‌بینی برایم رخ ندهد و همه چیز آن‌طوری‌که برنامه‌ریزی کردم برایم مهیا باشد، شک نکنید که با قدرت برای درخشش در تمامی رویداد‌های پیش رو خصوصاً کسب مدال در بازی‌های آسیایی، جهانی عربستان و کسب سهمیه المپیک سخت تمرین می‌کنم و با رقبا می‌جنگم تا ناکامی‌های قبل را به بهترین شکل ممکن جبران کنم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی