صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

جشن تاریخی خیرونا مقابل رئال مادرید

فستیوال گل‌ها و سردرگمی‌ها

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

رئال مادرید در استادیوم مونتیلیوی مات و مبهوت عملکرد والنتین کاستیانوس شد و با نتیجه 4-2 مقابل خیرونا شکست خورد، دو گل وینیسیوس و لوکاس واسکز نیز نتوانست درد این باخت را کاهش دهد و تیم کاتالان از همان ابتدا برتری خود را به سفیدپوشان تحمیل کرد.
رئال مادرید در حال مبارزه برای کسب مقام دوم لالیگا است و اگر عملکرد ضعیف این تیم ادامه داشته باشد امکان دارد که اتلتیکو جای آنها را در این رده بگیرد.، از سوی دیگر بارسلونا با خیالی راحت به سمت قهرمانی پیش می‌رود.
 
نمایش فوق‌العاده خیرونا
تیم کاتالان از همان ابتدای بازی دفاع رئال مادرید را به هم ریخت و در نهایت موفق شد نیمه اول را با نتیجه 2-1 به پایان برساند. کاستیانوس با یک حرکت خوب در دقیقه 12 میزبان را پیش انداخت. این بازیکن آرژانتینی لحظاتی بعد روی اشتباه میلیتائو و لونین به گل دوم خودش رسید. وینیسیوس، بهترین بازیکن رئال مادرید در طول بازی بود و در دقیقه 34 پس از ارسال ضربه سر آسنسیو یک گل با ضربه سر به ثمر رساند تا 22امین گل این فصلش را برای رئال مادرید ثبت کرده باشد. کاستیانوس در کمتر از یک دقیقه از نیمه دوم هت‌تریک خود را تضمین کرد اما این پایان کار نبود و آرژانتینی با به ثمر رساندن گل چهارم موفق شد که مقابل پر افتخارترین تیم اروپا پوکر کند. لوکاس واسکز گل دوم را برای مادرید به ثمر رساند اما خیلی دیر بود و رئال با این عملکردی که در خط دفاعی داشت مستحق چنین شکستی بود.
 
 مسی را فراموش کنید، کاستیانوس وارد کتاب تاریخ می‌شود
 کاستیانوس اولین بازیکن آرژانتینی است که در یک بازی لالیگا 4 گل به کهکشانی‌ها زده است. حتی لیونل مسی که مسلماً بهترین بازیکنی است که مقابل رئال مادرید قرار گرفته است، هرگز نتوانسته 4 گل به رقیب اصلی تیم سابقش رئال مادرید بزند.
چهار گلی که این مهاجم 24ساله مقابل رئال مادرید به ثمر رساند، جایگاه او را در تاریخ تثبیت کرده است زیرا او پنجمین بازیکنی است که چهار گل در ورزشگاه خانگی مقابل رئال مادرید به ثمر می‌رساند: وانتورا (بارسلونا) 5 -0 رئال مادرید، فصل (35-34)، مارتینز (اسپانیول) 5 - 4 رئال مادرید، فصل (41-40)، امیلین (اوویدو) 4 - 0 رئال مادرید، فصل (45-44) و اچواریا (اویدوو) 7 - 1 رئال مادرید، فصل (48-47).
آخرین بار لواندوفسکی همراه با بوروسیادورتموند بود که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 24 آپریل 2013 موفق شد به رئال مادرید چهار گل بزند.
این اولین فصل والنتین کاستیانوس در اروپاست، او ژوئن سال گذشته از نیویورک سیتی به خیرونا پیوست و حالا یکی از به یادماندنی‌ترین پیروزی‌های دوران حرفه‌ای‌اش را رقم زد و با این سه امتیاز خیرونا به نیمه بالای جدول راه پیدا کرد.
مهاجم آرژانتینی در مصاحبه پس از بازی با رئال‌مادرید گفت: «حتی 1 بار گل زدن مقابل رئال‌مادرید مثل یک رویاست؛ چه برسد به اینکه امشب 4 گل به ثمر رساندم؛ باورم نمی‌شود؛ ما داریم در مورد بهترین تیم جهان یعنی رئال مادرید صحبت می‌کنیم. امشب برای من رؤیایی و دیوانه‌کننده بود.»
 
 معذرت می‌خواهم، افتضاح بودیم!
کارلو آنچلوتی، مربی مادرید در چنین شب تاریکی به دنبال نور بود: «مادریدیستا می‌داند که ما هم در فینال جام حذفی و هم مقابل سیتی خوب عمل خواهیم کرد.» و در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی به سؤال خبرنگاران جواب داد.
 
امشب سخت‌ترین شب دوران سرمربیگری شما بود؟
«بله سخت بود، در دفاع بد بودیم و این نکته بازی بود. دوئل‌ها را نمی‌بردیم و روی دو ضد حمله گل خوردیم امشب همه به دنبال نمایش فردی بودند و تیم بازی نکرد. سطح فردی نیز پایین‌تر از نرمال بود، نه یکی، دو بازیکن بلکه همه تیم بد بودند.»
وینیسیوس و اتفاقات حواشی این بازیکن؟
«تیم از ابتدا عصبی بود. کنترل خود را از دست دادیم و در نیمه دوم وقتی به نظر می‌رسید می‌توانیم به بازی برگردیم، گل سوم را خوردیم. در مورد وینیسیوس، او هم گل زد و هم پاس گل داد و نمایش خوبی داشت اما در مجموع تیم خوب نبود و هزینه آن را هم پرداختیم.»
آیا این شکست می‌تواند برای تیم خوب باشد؟ به عنوان زنگ بیداری...
«می‌تواند اینطور باشد. اگرچه باخت هرگز خوب نیست. من اهمیت تعهد خط دفاعی را تکرار می‌کنم؛ اگر این تعهد وجود داشته باشد، همیشه برنده خواهیم شد و اگر نه، برای ما هزینه خواهد داشت. این کلید ماست و امروز آن را نداشتیم. از هفت بازی گذشته، شش کلین شیت داشتیم و در این بازی چهار گل خوردیم. امیدوارم بازیکنانم متوجه شده باشند. اگر نه، هر روز آن را برایشان تکرار می‌کنم.»
 پیام برای هواداران مادرید؟
 «امشب هم ما و هم هواداران ضربه خوردند، این را درک می‌کنم و از آنها معذرت می‌خواهم اما مطمئنم که هواداران این را درک می‌کنند که ما در فینال جام حذفی و هم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (منچسترسیتی) خوب خواهیم بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی