صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

شمارش معکوس برای جدال مجدد تیلور و یزدانی
دیوید تیلور آزادکار تیم ملی امریکا قرار است در انتخابی در همان وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت کند. این یعنی باید مجدداً منتظر رقابت او با حسن یزدانی در رقابت‌های جهانی امسال در صربستان باشیم. مسابقات کشتی آزاد امریکا به منظور انتخابی مسابقات جهانی در این هفته برگزار می‌شود و نفرات برتر هر وزن راهی مرحله فینال می‌شوند که در آن مدعیان و مدال‌آوران جهانی و المپیک برای پوشیدن دوبنده تیم‌ملی جهت حضور در رقابت‌های جهانی صربستان با هم سرشاخ می‌شوند. دیوید تیلور دارنده مدال طلای المپیک توکیو و ۲ طلای جهان قرار است همانند قبل در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی بگیرد. او آمادگی خود را برای رقابت در فینال اعلام کرده و نفر برتر این وزن در مسابقات آزاد امریکا برای ملی‌پوش شدن باید با تیلور مبارزه کند. این مبارزه ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) برگزار می‌شود.
 
ملی‌پوشان کوراش عازم هانگژو شدند
کاروان کوراش ایران برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا عازم شهر هانگژو در کشور چین شد.
کاروان کوراش ایران به منظور شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که حکم رویداد آزمایشی برای بازی‌های آسیایی هانگژو را دارد، عازم این شهر در کشور چین شد. مسابقات کوراش قهرمانی آسیا به عنوان رویداد آزمایشی برای بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود که در رنکینگ بازی‌های آسیایی و قرعه‌کشی تأثیر زیادی دارد. همچنین امیر صدیقی، رئیس فدراسیون و عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون کوراش آسیا به منظور حضور در نشست هیأت رئیسه، همراه با اعضای این دو تیم راهی هانگژو شد. تیم مردان ایران با ترکیب مجید وحید بریمانلو، الیاس پاکدل، محمد محمدی بریمانلو، صادق آذرنگ، فرزین شهباز و با هدایت الیاس علی‌اکبری و تیم بانوان با ترکیب طاهره آذرپیوند، هدیه یزدانی، دنیا آقایی، ملیکا امیدوندی، سمانه خجسته و فاطمه برمکی، با مربیگری محبوبه خورشیدی در این مسابقات حضور دارند.

پرداخت 421 میلیون تومان به معتمدی و خدمتی
دو ورزشکار ایرانی (رسول معتمدی و نجمه خدمتی) قرار است کمک هزینه‌ای را به عنوان بورسیه از سوی شورای المپیک آسیا دریافت کنند. در دوره قبل کمیته ملی المپیک پس از اینکه اسامی ورزشکاران بورسیه IOC مشخص شد، دو ورزشکار از رشته‌های تیراندازی و وزنه‌برداری با توجه به رزومه‌ای که داشتند به شورای المپیک آسیا معرفی شدند تا کمک هزینه‌ای برای آنها گرفته شود. پس از پیگیری‌ها در دوره قبل و دوره فعلی کمیته ملی المپیک، در نهایت شورای المپیک آسیا با پرداخت این کمک هزینه موافقت کرد. کمیته ملی المپیک کمک هزینه را به فدراسیون‌های مربوطه واریز کرده تا در اختیار ورزشکاران بگذارند و طبق اعلام واحد سولیداریتی کمیته ملی المپیک نامه‌های پرداخت این کمک هزینه به فدراسیون‌های وزنه‌برداری و تیراندازی ارسال شده است. نجمه خدمتی در تیراندازی و رسول معتمدی در وزنه‌برداری این کمک هزینه را دریافت می‌کنند. گفته می‌شود مبلغ کلی این کمک هزینه که تا المپیک پاریس است، حدود ۴۲۱ میلیون تومان است که به صورت یکجا به کمیته ملی المپیک ایران پرداخت شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی