صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

واکنش

واعظ آشتیانی:
قربان‌زاده به کارهای اقتصادی‌اش بپردازد
امیررضا واعظ آشتیانی در مورد اینکه حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی از اعمال تغییرات در هیأت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا دو هفته آینده خبر داده بود، گفت: «مدیران این دو باشگاه باید بهترین‌ها باشند تا چالش‌های گذشته را نداشته باشیم. تغییر مدیران دو باشگاه اجتناب‌ناپذیر است اما باید بهترین‌ها بیایند و کارآمدی بهتری داشته باشند. فلسفه تغییر مدیریت نشانه‌های پیشرفت است. اگر افراد جدید بیایند اما همان رفتار گذشته را داشته باشند، قبلی‌ها هستند و فرقی ندارد. مهم این است اتفاقات جدیدی را شاهد باشیم که از نوع کارآمدی باشد و نفرات جدید بتوانند این دو باشگاه را در فضای موفق اداره کنند. ضمن اینکه باید به این نکته اشاره کنم؛ تغییر مسئولیت دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است. هیچ مرجع دیگری مثل خصوصی‌سازی نمی‌تواند تکلیف کند.» کارشناس حوزه مدیریت ورزشی گفت: «قربان‌زاده باید از موضوعاتی که برای خودش و دو باشگاه حاشیه ساز می‌شود، پرهیز کند. او تجربه‌ لازم را در حوزه ورزش ندارد و بهتر است او به وظایف اقتصادی خودش بپردازد.»

 
اقبالی:
دربی، کودکانه و پیش پا افتاده بود
مسعود اقبالی پیشکسوت استقلال درباره شکست یک بر صفر این تیم مقابل پرسپولیس در دربی شماره 100، گفت: «دو تیم قصد داشتند بازی را ببرند و در نیمه اول با محافظه‌کاری تلاش می‌کردند گل نخورند. نیمه اول چیزی نداشت و تیم‌ها برای حفظ توپ می‌جنگیدند. در یکی، دو مورد به دروازه هم نزدیک شدند و بازی مستقیم را در دستور کار قرار دادند. پرسپولیس در نیمه دوم با ورود عیسی آل‌کثیر به گل رسید و مشخص شد مدافعان استقلال روی دفاع فردی هم مسأله دارند. وقتی مهاجمی با شما مواجه می‌شود، باید او را پرس کنید. یک مدافع خودش را فدا کرد و تکل زد که نباید این کار را انجام می‌داد. دروازه‌بان وظیفه پوشش را بر عهده دارد، اما مدافع دوم چنین کاری کرد و از مهاجم جدا شد.» اقبالی با بیان اینکه شاهد یک فوتبال کاملاً پیش پا افتاده، غیرمنطقی و کودکانه بودیم که جایی در استانداردهای بین‌المللی ندارد، گفت: «بازیکنان محوری استقلال یعنی قایدی و محبی بسته و جز دقایق ابتدایی از بازی موقعیت خاصی ایجاد نکردند.»

 
مرفاوی:
استقلال در دربی برای پرسپولیس بازی کرد
مربی سابق استقلال در خصوص شکست این تیم برابر پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر گفت: «اول به پرسپولیس بابت این برد تبریک می‌گویم اما تأکید دارم این شکست چیزی از ارزش‌های استقلال کم نخواهد کرد. آبی‌ها هنوز امیدوارند و تا آخرین لحظه باید روحیه جنگیدن و بردن را در خود داشته باشند. سه بازی تا پایان فصل باقی مانده و هر تیمی که دچار لغزش شود قهرمانی را از دست خواهد داد. بنابراین استقلال هم شانس قهرمانی دارد و باید تمام تلاش خود را برای به دست آوردن جام انجام دهد.» سرمربی سابق استقلال در پاسخ به این پرسش که علت یا علل شکست استقلال در دربی چه بود؟ گفت: «استقلال تیم همیشگی نبود. درست است که ۶ گل به هوادار زد و یک آمار خوب گلزنی به جای گذاشت اما این تیم در دربی برابر پرسپولیس بازی می‌کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی