صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

پرونده استرا بسته شد، پرونده یامگا باز شد

پول ندهید، فسخ می‌کنم

مهدیه دریابیگی
خبرنگار
«فسخ احتمالی قرارداد یامگا دردسر جدید و بزرگ استقلال.» هنوز پرونده مالی استرا بسته نشده بود و هواداران استقلال قصد داشتند نفس راحتی از ته دل بکشند که خبر فسخ قرارداد الماس سیاه استقلال آه از نهاد آنها بلند کرد و نشان داد که باشگاه استقلال قرار نیست یک روز آرام را تجربه کند! «نوشدارو پس از مرگ سهراب!» شاید معنای این مثل تلخ قدیمی را بیش از هر کسی هواداران استقلال درک کنند! پول استرا پرداخت شد؛ اما درست زمانی که مجوز حضور در آسیا را از این تیم گرفتند.
 پرونده مالی استرا به ابر پرونده مالی در استقلال تبدیل شده بود و چندین مدیر این تیم بدون اینکه کوچکترین قدمی برای حل پرونده سرمربی سابق استقلال بردارند، از این تیم جدا شدند، اما بیش از هر مدیری چوب پرداخت نشدن پول استرا را فتح‌الله‌زاده خورد و هر آنچه محبوبیت در استقلال اندوخته بود با دردسرهای پرونده استرا از دست داد و شاید سال‌ها این نقطه تاریک از کارنامه مدیری که به بمب ترکاندن معروف شده بود، پاک نشود!
اما این حجت کریمی است (مدیرعامل جدید استقلال) که این روزها سینه ستبر کرده و با افتخار خبر بسته شدن پرونده مالی استقلال را فریاد می‌زند. هر چند هواداران استقلال که تیمشان بازی‌های آسیایی را از دست داده چندان از شنیدن این خبر خوشحال نمی‌شوند و شاید پرداخت این ابربدهی تنها از فاجعه‌های بعدی یعنی کسر امتیاز و سقوط به لیگ پایین‌تر جلوگیری کند. نکته دیگر که جلوی هر گونه لبخند و خوشحالی را از استقلالی‌ها می‌گیرد این است که خبر بسته شدن پرونده استرا با باز شدن پرونده مالی یامگا به تلخی انجامید و تأیید این اتفاق توسط حجت کریمی یعنی اینکه ماجرای بدهی استقلال بابت یامگا جدی‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنی.
اگر هواداران استقلال تا دیروز ناراحت از دست دادن یامگا به دلیل مصدومیت تا آخر فصل جاری بودند، باید از امروز امیدوار باشند، این بازیکن دندان روی جگر گذاشته و به استقلال فرصت بدهد تا این تیم بتواند پول بدهی را جور کند. در همین راستا روز گذشته دو خبر متفاوت در مورد یامگا منتشر شد که یکی از یکی تلخ‌تر بود و می‌توانست هواداران را بیش از پیش نگران کند.
در وهله اول جواب کادرپزشکی استقلال به میزان مصدومیت او بود که نشان می‌داد یامگا تا آخر فصل دیگر قادر به بازی کردن نیست. کوین یامگا که این فصل یکی از مهره‌های خوب استقلال بوده در دربی به دلیل کشیدگی از ناحیه همسترینگ جای خود را به صالح حردانی داد. شدت مصدومیت این مدافع فرانسوی از ناحیه همسترینگ به نظر زیاد بود تا جایی که به کمک تیم پزشکی از زمین بازی بیرون آمد و به نظر می‌رسد دست کم یک ماه زمان برای بازیابی نیاز خواهد داشت و حتی اگر تیم پزشکی بتواند او را سریع‌تر آماده بازی کند، بعید است به بازی‌های استقلال در این فصل برسد. او در بازگشت دوباره به زمین نیاز به زمان مضاعف خواهد داشت تا عقب‌ماندگی بدنی خود را جبران کند و به این ترتیب با توجه به پاسخ نهایی کادرپزشکی این بازیکن در فصل جاری هیچ کمک دیگری به استقلال نخواهد کرد.
نکته بعدی که توسط کریمی هم تأیید شد مسأله مالی این بازیکن است که اگر در نهایت توافق طرفین را در پی نداشته باشد به فسخ قرارداد یامگا منجر شده و قرارداد این بازیکن با استقلال در فصل آتی ملغی می‌شود که در اصل خبر خوبی نیست. اما حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال در خصوص دردسر مالی جدید اینطور توضیح داد: «کارهای مربوط به مطالبات یامگا را انجام دادم. مطالبات او 180 هزار یورو است. از بانک شهر درخواست کردم و آنها هم قبول کردند در این زمینه به ما کمک کنند. قرار شد از وزارتخانه دستور بگیرم و وزیر ورزش نامه بدهد. پیگیر این موضوع هستم. مطالبات بقیه خارجی‌ها را هم حل می‌کنیم. حجم کار زیاد است و به امید خدا یک به یک همه را حل می‌کنیم. از بانک شهر، مدیرعامل این بانک و عوامل بین‌الملل آنها تشکر می‌کنم.» باید هواداران استقلال منتظر و امیدوار باشند که سرپرست باشگاه استقلال به جای تعلل کردن بدون اتلاف وقت پول یامگا را پرداخت کند وگرنه این بار پرونده بی‌تدبیری مدیران استقلال با فاجعه بعدی تکمیل می‌شود!
 کوین یامگا که این فصل یکی از مهره‌های خوب استقلال بوده در دربی به دلیل کشیدگی از ناحیه همسترینگ جای خود را به صالح حردانی داد. شدت مصدومیت این مدافع فرانسوی از ناحیه همسترینگ به نظر زیاد بود تا جایی که به کمک تیم پزشکی از زمین بازی بیرون آمد و به نظر می‌رسد دست کم یک ماه زمان برای بازیابی نیاز خواهد داشت و حتی اگر تیم پزشکی بتواند او را سریع‌تر آماده بازی کند، بعید است به بازی‌های استقلال در این فصل برسد. او در بازگشت دوباره به زمین نیاز به زمان مضاعف خواهد داشت تا عقب‌ماندگی بدنی خود را جبران کند و به نظر ریکاردو ساپینتو خود را آماده می‌کند که در ادامه بازی‌ها هم به صالح حردانی در این پست بازی دهد.
البته مصدومیت کوین یامگا خیلی برای ریکاردو ساپینتو دغدغه ایجاد نمی‌کند. مربی پرتغالی این فصل و در جریان بازی‌ها بارها و بارها با مصدومیت بازیکنان کلیدی خود از خط دروازه تا خط حمله مواجه شده اما گله نکرده است. به این خاطر در زمره مربیانی است که به نیمکت تیمش هم توجه می‌کند. به زعم او و البته به درستی بازیکنان روی نیمکت هم جزو بازیکنان تیم هستند و حضورشان روی نیمکت برای پر کردن آن نیست. برای این است که وارد بازی شوند و روند و نتیجه بازی را تغییر دهند. اگر چه صالح حردانی مثل همه اعضای تیم نتوانست، در دربی آن بازیکن همیشگی باشد اما این فصل در بازی‌های به میدان آمده برای تیم آبی جزو خوب‌ها بوده و حتی برای استقلال گل هم زده است.

جستجو
آرشیو تاریخی