صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

درباره ستاره‌ای که این هفته جلوی رئال مادرید تاریخ‌سازی کرد

تجلی روح لوا در کالبد کاستیانوس

سینا فراهانی
خبر نگار

برای هرچه با‌شکوه‌تر شدن یک رویداد دوطرفه باید هر دو طرف آن حادثه مایه مباهات باشند.
این نیم‌خط تعریفی از کاری بود که کاستیانوس در بازی مقابل رئال مادرید انجام داد.
یک جنون محض و یک سطل بزرگ آب سرد تمام محتوای بازی رئال و خیرونا بود که در ورزشگاه مونتیلیوی در کاتالونیا روی پیکره لوس بلانکوس ریخته شد.
شاید این قانون فوتبال ماتادورها باشد که هر بار مادریدی‌ها با هر پشتوانه و سبقه‌ای پا در سرزمین کاتالان‌ها می‌گذارند، منتظرند که یا اتفاق ویژه‌ای رقم بخورد و یا اتفاق ویژه‌ای رقم بزنند.
در تاریخ رئال مادرید شاید نتایج عجیب و غریب زیادی رقم خورده باشد اما همیشه مردانی از سرزمین کاتالان وجود داشته‌اند که تمام افتخارشان عبور از مادریدی‌ها باشد.
اگر دقیقه 90 بازی تلویزیون را روشن می‌کردیم و نتیجه را می‌دیدیم با وجود تمام تعجبی که وجودمان را فرا می‌گرفت اما انگار چیزی ته دلمان به ما حق می‌داد که باور کنیم این نوسان از رئال این فصل کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد.
زدن پنج گل به لیورپول در جهنم آنفیلد و درعین حال خوردن چهار گل از یک تیم رده نهمی نشان از فصلی دارد که هر مادریدیستا را برای کسب هر جامی بین زمین و آسمان نگاه می‌دارد.
با این حال وقتی تایم لاین بازی را نگاه می‌کنیم چیزی بیش از دیگر موضوعات توجه ما را به خودش جلب می‌کند.
پوکر(زدن چهار گل) والنتین کاستیانوس جوان آرژانتینی گمنام مقابل پرافتخارترین تیم تاریخ اروپا...
برای درک این موضوع که این جوان چه کار خارق‌العاده‌ای انجام داده است باید اشاره کنیم که آخرین کسی که این زخم را بر پیکره سفید پوشان مادریدی وارد کرده بود کسی نبود جز رابرت لواندوفسکی ستاره تیم دورتموند در نیمه نهایی چمپیونزلیگ سال 2013 در جهنم وست فالن.
ستاره‌ای که آن روزها می‌درخشید و برای تیم کلوپ جادو می‌کرد تا نوید روزهای پرافتخاری را برای تیم کلوپ و در آینده باواریایی‌ها بدهد.
جادویی که هر چه رئال در بازی برگشت از جان مایه گذاشت تا آب رفته به جوی را بازگرداند نتوانست تا مانشافت دو نماینده در فینال لیگ قهرمانان داشته باشد.
همان سال‌ها رئالی‌ها بارها برای انتقام از کسی که چهار تیر بر قلب شاهزاده اروپا خالی کرده بود تلاش مضاعفی کردند و بارها برای به خدمت گرفتنش آماده بودند و حتی برایش در مادرید خانه هم خریده بودند غافل از اینکه چرخ روزگار چتر لوا را در سرزمین بارسلونا باز کرد.
تیم‌های متمول و بزرگ معمولاً برای التیام دردهایی که از بازیکنان تیم‌های دیگر می‌بینند با جذب کردنشان سعی در آرامش ابدی آن زخم دارند کما اینکه پی اس جی بعد از آن رالی و کام بک جنون‌آمیز 6-1 نوکمپ نیمار را جذب کرد تا یادش برود چه بر سرش آمده است.
حالا کاستیانوس در سرزمینی اقدام به خالی کردن چهار تیر از خشابش به قلب کارلتو و یارانش کرده است که آخرین کسی که این کار را انجام داد (لواندوفسکی) اکنون فرمانده تیم اول آن ایالت است.
درست چند روز بعد از سالروز آن بازی هیجان‌انگیز بین دورتموند و رئال در سیگنال ایدونا پارک که نشان از خوش سلیقگی کاستیانوس دارد.
مصاحبه بعد از مسابقه کاستیانوس و بهت و حیرت خودش از جاودانگی در این بازی نشان از این دارد که بیشتر از این که برد خیرونا با شکوه باشد باخت مادریدی‌‌هاست که رشک برانگیز است. یادمان باشد کسی که آنچلوتی را مجبور به عذرخواهی کند اگر همیشه همانی باشد که در این کارزار نشان داده است می‌تواند زانوی هر حریفی را به سمت تعظیم سوق دهد. ظهور کاستیانوس در جلوی دیدگان لواندوفسکی اتفاقیست که فوتبالی‌ها برای رخ دادنش 10 سال منتظر مانده‌اند و این ارزش کاریست که این ستاره جوان انجام داده است. باید دید این بار هم مادریدی‌ها برای انتقام از این ستاره جوان اقدام به جذبش خواهند کرد یا خیر.   

جستجو
آرشیو تاریخی