صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

مأموریت ویژه برای تاج، نفر اول فوتبال

تصمیمات بزرگ برای مدیریت بحران

کاوه علی‌اسماعیلی
روزنامه نگار
یکی از بزرگان فوتبال می‌گفت مهدی تاج آدم پیچیده‌ای است؛ او به جای اینکه بحران‌ها را مدیریت کند، خودش بحران می‌سازد. شاید عده‌ای این موضوع را باور نداشته باشند اما نزدیک به حقیقت است. هر کسی جای تاج بود، پس از اتفاقاتی که در گذشته رقم خورد، می‌رفت و دیگر پشت سرش را نگاه هم نمی‌کرد ولی شرایط برای او متفاوت است. تاج آمده که بماند، همان زمان هم کمتر کسی رفتن قطعی او از فوتبال را باور کرده بود. افرادی مثل تاج، با این روحیه پولادی و تجربیات سخت، برای آنکه مدیریت کنند و در سیستم باقی بمانند، هر روز خود را تقویت می‌کنند؛ حالا چطور این کار را انجام می‌دهند، بماند!
 
داستان‌های نفر اول
فوتبال ایران
برای مهدی تاج، ماندن در مسند قدرت فوتبال و تبدیل شدن به نفر اول این رشته ورزشی، از هر چیز دیگری مهم‌تر بود. سماجت و اصرار او برای بازگشت و البته همراهی رأی‌دهندگان هم نشان می‌داد تاج آمده تا در تاریخ فوتبال ایران بماند. داستان‌های او به عنوان نفر اول، آنقدر زیاد است که جایی در تاریخ باقی بگذارد. با این حال، مسئولیت‌های سنگینی برعهده دارد؛ هرچند برخی می‌گویند با انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، تلاش کرد تا امور را سهل کند ولی چشمان تیزبین اهالی فوتبال، دست از سر تاج بر‌نمی‌دارد. مأموریت‌های ویژه آغاز شده است.
 نوبت قهرمانی است
انتخاب قلعه‌نویی، پایان راه تاج نیست و صد برابر مسئولیت‌های بیشتری برایش می‌سازد. دیگر به راحتی با عدم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا کنار نمی‌آییم و با قلعه‌نویی که از نگاه تاج، بهترین مربی ایرانی شاغل در لیگ است، باید قهرمان شویم. پس اولین کاری که تاج می‌کند، تلاش برای رسیدن ایران به قهرمانی آسیا و ایستادن دوباره بر قله فوتبال قاره کهن است.
 
حواست به این سه بازی باشد
در آخرین هفته‌های لیگ، قهرمان هنوز مشخص نشده و این قضیه، کار را دشوار می‌کند. پرسپولیس دربی را برد و صدرنشین شده اما هنوز سپاهان را پشت سر می‌بیند و استقلال هم فاصله کمی دارد. این مسیر تا آخرین دقیقه از آخرین بازی ادامه دارد ولی با توجه به حساسیت‌های بالای لیگ، نیاز است تا تاج دستور دهد نظارت بر رقابت‌ها افزایش یابد. لیگ برتر نیاز مبرم به نظارت دارد تا دیگر شاهد حواشی دو هفته گذشته نباشیم.
 
سرمربی تیم امید چه شد؟
اینکه رئیس فدراسیون بگوید تا آخر فروردین ماه، سرمربی تیم امید انتخاب می‌شود و به جای آن، مدیر تیم امید انتخاب شود، موضوع جالبی است. تاج با قدرت گفته بود قبل از آنکه فروردین را به اتمام برسانیم، کار انتخاب سرمربی امید را تمام می‌کنیم ولی حبیب کاشانی بازگشت و حالا همه چیز پیچیده شده؛ یک زمانی از محمد ربیعی و مجتبی حسینی به عنوان گزینه‌های قطعی تیم امید یاد می‌شد اما حالا بحث حمید درخشان، علیرضا امامی‌فر، وحید هاشمیان و چند نفر دیگر است. وقتی گزینه‌ها زیاد شود، انتخاب سخت می‌شود و حالا تیم امید وارد این حلقه شده اما نهایی شدن نام سرمربی تیم امید بسیار مهم است و تاج باید از این مأموریت با سربلندی خارج شود.هیچ بخشش و اغماضی هم در کار نیست.
 
انتخاب‌های حساس
در کنار این امور، چند انتخابات حساس در پیش است که مهم‌ترین آن، به هیأت فوتبال تهران بازمی‌گردد. این موضوع آنقدر حساسیت دارد که شاید اتفاقات و حواشی را صدبرابر کند. تاج باید با چشم‌های باز وارد این انتخابات شود وگرنه خودش و تمام ارکان فدراسیونش زیر سؤال می‌روند. اینها مأموریت‌های ویژه برای تاج هستند که باید در مورد تک‌تک‌شان، تصمیمات بزرگ بگیرد و بحران‌ها را مدیریت کند البته به شرط آنکه خودش، بحران‌ساز نباشد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی