صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس منتظر تصمیم شورای تأمین برای بازی با پیکان

بازی در کرج با زمین هموار و تماشاگر بیشتر از دربی؟

با اینکه هفته بعد پرسپولیس در جام حذفی مقابل گل‌گهر به میدان خواهد رفت اما بعد از تساوی سپاهان مقابل ملوان و صدرنشینی سرخ‌ها ، دیدار هفته بیست و هشتم با پیکان اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. پیکان در این فصل بازی‌های خانگی‌اش را در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار کرده و برای میزبانی از پرسپولیس در این ورزشگاه با سازمان لیگ و شورای تأمین مکاتبه کرده و امیدوار است در کرج بازی کند.
با این حال هنوز موضع پرسپولیس برای بازی در کرج مشخص نیست و یحیی واکنشی به درخواست پیکانی‌ها نشان نداده است. پرسپولیس در تمام ادوار لیگ برتر فقط و فقط یک بار در ورزشگاه انقلاب کرج به میدان رفته که آن هم مربوط به 8 سال قبل است. 6 اردیبهشت سال 1394 و در لیگ چهاردهم حرفه‌ای پرسپولیس در این ورزشگاه مقابل سایپا قرار گرفت که بازی 2-2 مساوی شد.
پیکان قبل‌تر در ورزشگاه شهدای شهر قدس از حریفانش میزبانی می‌کرد و بعدتر در مقطعی در ورزشگاه دستگردی اکباتان پذیرای حریفان خود شد. بازی رفت این تیم مقابل استقلال در ورزشگاه اکباتان برگزار شد که دو تیم از شرایط چمن ورزشگاه ناراضی بودند. در عین حال از آنجایی که تیم‌های هوادار، سایپا، امیدهای این دو باشگاه و تیم امید پاس قوامین در این ورزشگاه به میدان می‌روند زمین اکباتان اصلاً شرایط خوبی ندارد و پیکان به همین خاطر و البته مبلغ بالای اجاره ورزشگاه به کرج کوچ کرد. یحیی گل‌محمدی هم از شرایط زمین اکباتان راضی نبود و با اینکه در بازی رفت مقابل هوادار در این ورزشگاه پیروز شد اما دو بار بازی‌های دوستانه‌اش در این ورزشگاه را به هم زد و در ورزشگاه شهید کاظمی میزبان تیم‌های حریف شد.
پیکانی‌ها می‌گویند اگر در ورزشگاه انقلاب کرج بازی کنیم کیفیت مسابقه بالا خواهد رفت چراکه هر دو تیم روی زمین بازی می‌کنند و با توجه به تدابیر تاکتیکی‌شان شرایط برای هر دو تیم بهتر خواهد شد اما داستان به همین سادگی‌ها هم نیست. اول اینکه دو پمپ بنزین در حوالی این ورزشگاه وجود دارد و ممکن است شورای تأمین کرج اجازه بازی در این ورزشگاه با حضور تماشاگران را ندهد. از سوی دیگر به صورت کلی پرسپولیسی‌ها حتی اگر شرایط زمین را بپذیرند، استانداردهای این ورزشگاه را قبول ندارند.
در عین حال نکته اینجاست که اگر قرار بر بازی در اکباتان باشد احتمالاً شورای تأمین استان تهران به خاطر دشواری کنترل تماشاگران اجازه بازی با تماشاگر را نخواهد داد یا اینکه تعداد تماشاگر را بشدت محدود خواهد کرد، ضمن اینکه زمین چمن این ورزشگاه هم جالب نیست. با این اوصاف شاید برای پرسپولیس بهتر باشد که در کرج بازی کند چرا که اگر تماشاگر زیادی به این ورزشگاه بیاید شاید پرسپولیس بیشتر از دربی در این مسابقه تماشاگر داشته باشد و پرسپولیس در این بازی ظاهراً خارج از خانه شرایط خوبی از نظر تماشاگر پیدا می‌کند و در زمین مساعدتر می‌تواند پیکان را شکست دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی