صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

آرتتا مراقب باش!

جادوی محرز در ویمبلی

ریاض محرز شفیلد یونایتد را ویران کرد تا منچسترسیتی به فینال جام حذفی انگلیس برود و امیدهای کسب سه‌گانه قهرمانی‌اش زنده بماند. شفیلد دقیقاً همانطوری که باید، بازی کرد و تیم پپ گواردیولا را به زحمت انداخت اما مشکل اینجا است که وقتی سیتی روی فرم نیست و پپ به چند ستاره‌اش استراحت داده بازیکنانی مثل محرز کار را تمام می‌کنند. آرسنال که در سه بازی آخرش شش امتیاز از دست داده چهارشنبه برای مرگ و زندگی می‌جنگد و باید خیلی مراقب باشد.
 
روز تاریخی محرز
محرز در طول دوران بازی در سیتی ثبات نداشته اما خیلی وقت‌ها درخشان بوده و این یکی از آن بازی‌ها بود. فقط هت‌تریکش نبود، این الجزایری پرانرژی و سختکوش بود در روزی که بسیاری از بازیکنان سیتی از فرم ایده‌آل خارج بودند و با سیستم پنج هافبک شفیلد از کار افتاده بودند. بعد از پنالتی خراب کردن ارلینگ هالند مقابل بایرن، پنالتی‌زن تیم شد و بعد از دو ماه و بازی با لایپزیگ گل زد. گل دوم را به لطف سرعت، قدرت و هوش بالایش زد و با پاس گل عالی جک گریلیش هت‌تریک او کامل شد. محرز نخستین بازیکن سیتی است که در ویمبلی هت‌تریک می‌کند و اولین بازیکنی است که در نیمه‌نهایی جام حذفی سه گل می‌زند، 65 سال قبل الکس داوسون، بازیکن منچستریونایتد موفق به این کار شده بود.
 
قطع گلزنی هالند
هالند در این فصل استثنایی می‌تواند یک روز بد هم داشته باشد و جای تعجب نیست اگر مقابل آرسنال تلافی کند. شاید خیلی‌ها منتظر بودند مثل هت‌تریک بازی با برنلی در یک‌چهارم‌نهایی، یک حریف دیگر از چمپیونشیپ را قربانی کند اما شفیلد مثل تیم ونسان کمپانی باز نبود و او تنها یک ضربه در چهارچوب داشت تا نوار گلزنی‌های متوالی‌اش بعد از هفت بازی قطع شود.
 
امیدهای سه‌گانه
گواردیولا روز قبل از بازی به ضعف تیمش در نیمه‌نهایی جام حذفی اعتراف کرده بود، اینکه در سال‌های 2017 و 2020 به آرسنال، در سال 2021 به چلسی و سال گذشته به لیورپول باخته‌اند. آن شکست‌ها امیدهای سیتی برای رسیدن به سه‌گانه و حتی چهارگانه در سال 2021 را از بین برد اما این فصل می‌توانند به انتظار طولانی‌شان پایان دهند. سخت‌ترین کارشان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید است اما در لیگ برتر و جام حذفی شانس بالایی دارند و شاید به افتخار سال 1999 همشهری سرخ‌پوش برسند.
 
شش تغییر
سیتی با شش تغییر نسبت به تساوی یک بر یک چهارشنبه شب مقابل بایرن به مصاف شفیلد رفت و اگرچه مثل همیشه مقتدرانه بازی نکرد اما برد آسانی به دست آورد تا وضعیت ذهنی فوق‌العاده‌ای برای بازی با آرسنال داشته باشد. برخلاف تیم میکل آرتتا که مقابل لیورپول و وستهم برتری دوگله‌اش را از دست داده و به بدترین تیم لیگ برتر امتیاز داده. حالا باید بازی چهارشنبه را از سیتی ببرند تا شانس واقعی برای قهرمانی لیگ داشته باشند.
 
سد محکم واکر
کایل واکر از ترکیب اصلی سیتی بیرون مانده و گواردیولا از ناتوانی او برای بازی در پست دفاع جلوزن آشکارا انتقاد کرده اما هر وقت که از ابتدا در زمین است، شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد. او در دفاع سه نفره درخشید و با سرعت احیاشده‌اش هرگونه خطر «تیغ‌ها» را دفع کرد. واکر بازیکن مورد علاقه پپ نیست اما شایستگی بازی در فینال در ترکیب اصلی را دارد.
 
قوانین عجیب
اتحادیه فوتبال انگلیس اجازه نمی‌دهد بازیکنان قرضی در جام‌های داخلی مقابل تیم اصلی خود بازی کنند و برای همین شفیلد، تامی دویل و جیمز مک آتی که به ترتیب هافبک و مهاجم کلیدی‌‌اش است را در اختیار نداشت. ژوائو کانسلو چند ماه پیش به بایرن قرض داده شده و برابر سیتی بازی کرد اما قانون عجیب انگلیسی‌ها این فرصت خوب را از تیم کم‌شانس شفیلد گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی