صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

تیره روزی‌های بایرن ادامه دارد

آه ناگلزمن پشت سر توخل

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

زندگی برای توماس توخل در مونیخ هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود، بایرنی‌ها بعد از شکست مقابل منچسترسیتی و حذف از لیگ قهرمانان اروپا حالا در آخرین بازی خود در بوندس لیگا مقابل ماینتس شکست خوردند تا راه صدررا برای دورتموند بازبگذارند.
 نکته مهم بازی اما این بود که باخت 3-1 به ماینتس سومین شکست توخل به‌عنوان سرمربی بایرن است و یعنی او حالا به اندازه تمام باخت‌های جولیان ناگلرمن تا زمانی که دربایرن بود شکست خورده است، اما در بازه زمانی بسیار کوتاه‌تر. بایرن اکنون برای اولین بار از اکتبر 2018، چهار بازی متوالی را بدون برد پشت سرگذاشته است که ثبت چنین رکوردی دراین مقطع از فصل اصلاً خبرخوبی برای آنها به حساب نمی‌آید.
 
بایرن خواب است!
در بازی بایرن مقابل ماینتس گل دقیقه 29 سادیو مانه با سه گل در 15 دقیقه توسط لودویک آریورک، لئاندرو باریرو و آرون مارتین در نیمه دوم پاسخ داده شد تا مونیخی‌ها با باخت 3-1 زمین را ترک کنند.
 این شکست، چهارمین شکست باواریایی‌ها دربوندس لیگا در این فصل و سومین شکست در هفت بازی سلطنت توخل بود.
سرمربی بایرن در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفت: «تیم ما بیدار نیست، خسته‌ایم! به نظر می‌رسد تیم در این فصل 70 بازی انجام داده است.»
تیم سرمربی آلمانی تنها چند روز پس از حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا توسط منچسترسیتی، حالا در خطر از دست دادن لیگ نیز قرار گرفته
است.
 این شکست باعث شد تا بوروسیا دورتموند که در رده دوم لیگ قرار داشت، پس از پیروزی 4-صفر مقابل آینتراخت فرانکفورت جای بایرن را در صدر جدول بگیرد و حالا سرنوشت قهرمانی فقط در دستان ترزیچ و شاگردانش باشد.
بایرن از سال 2011 هر سال قهرمان بوندس لیگا شده است. آخرین تیمی که به غیر از باواریایی‌ها این عنوان را بالای سر برد دورتموند بود، زمانی که یورگن کلوپ هنوز در رأس کار بود.
 بایرن یکشنبه هفته آینده مقابل هرتابرلین در بوندس لیگا بازی خواهد کرد و دورتموند میهمان بوخوم خواهد بود.
  اخراج ناگلزمن درست بود؟
بایرن از زمان قطع همکاری عجیب و غیرمنتظره با ناگلزمن، خود را در یک بحران کوچک گرفتار کرده و توخل آن انتظاری که از او می‌رفت را برآورده نکرده است.
روند شکست‌ناپذیری آنها در لیگ قهرمانان اروپا با کنار گذاشته شدن آنها ازرقابت‌ها به پایان رسید، هماهنگی بازیکنان پس از مشت زدن سادیومانه به لروی سانه زیر سؤال رفت و حالا رسیدن آنها به قهرمانی در لیگ دچار اما و اگر شده است. با تمام این اتفاقات این سؤال برای هواداران بایرن پیش می‌ْآید که اگر مدیران باشگاه وسواسی روی قهرمانی‌های این فصل ندارند بهتر نبود که ناگلزمن را تا پایان فصل حفظ می‌کردند و برای فصل آینده سرمربی جدیدی می‌آوردند یا خیر؟!
 توخل اخراج نخواهد شد
با وجود نتایج ضعیف و شرایط درهم ریخته بایرنی‌ها، مدیران این تیم تصمیمی برای اخراج توماس توخل ندارند.
به گفته فابریزیو رومانو در صورتی که توخل بوندس لیگا را از دست بدهد سران باشگاه هیچ مشکلی با این قضیه نخواهند داشت و هدف اصلی باشگاه نقل و انتقالات تابستانی زیر نظر سرمربی آلمانی است تا بتوانند تیمی قدرتمند برای فصل بعد ببندند.
 بایرن در نقل و انتقالات روزهای شلوغی را خواهد داشت و خرید مهاجم اولویت اصلی این تیم خواهد بود، از بازیکنان مد نظر باشگاه برای پست شماره 9، هری کین خواهد بود که باواریایی‌ها شرایط این بازیکن را از نزدیک زیر نظر دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی