صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

آزمون - جهانبخش، دوئلی که منتفی شد

سردار- مورینیو مبارزه به جای تماس تصویری

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در شرایطی چهارشنبه قبل برگزار شد که حضور دو ستاره تیم ملی ایران باعث شد هواداران با حساسیت بیشتری این رقابت‌ها را دنبال کنند. سردار آزمون با لورکوزن به مصاف رویال یونیون ‌رفت و علیرضا جهانبخش هم همراه با فاینورد به ایتالیا سفر کرد تا مقابل رم به میدان برود. دو بازی حساس و مهم برای فوتبال ایران و البته هواداران فاینورد و لورکوزن.
بازی رفت لورکوزن مقابل رویال یونیون بر خلاف پیش‌بینی‌ها با تساوی یک بر یک تمام شد. این نتیجه در آلمان و ورزشگاه بای آره‌نا به دست آمد اما در این شرایط هم خیلی از کارشناسان شانس لورکوزن برای صعود به نیمه‌نهایی را بیشتر از حریف بلژیکی خود می‌دانستند.
لورکوزن در دیداری تقریباً یکطرفه توانست با نتیجه 4 بر یک رویال یونیون را شکست بدهد و پا به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بگذارد. اتفاقی مهم برای تیمی که در هفته‌های ابتدایی بوندسلیگا در انتهای جدول قرار داشت اما حالا و با حضور ژابی آلونسو به نیمه‌نهایی لیگ اروپا رسیده و در آلمان هم امیدوار است بتواند یکی از سهمیه‌ها را کسب کند.
فاینورد هم در رم و در شرایطی که تا دقایق پایانی به تساوی یک بر یک رسیده بود، گل دوم را دریافت کرد و کار به وقت‌های اضافه کشیده شد. در این دقایق بود که رم دو گل دیگر به ثمر رساند تا جهانبخش و یارانش از صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا محروم شوند. با توجه به قرعه‌کشی لیگ اروپا که ماه‌ها قبل برگزار شده بود، برنده این دو بازی در نیمه‌نهایی مقابل هم بازی خواهند کرد. بنابراین اگر فاینورد می‌توانست رم را شکست بدهد، دوئل تماشایی جهانبخش و آزمون را در لیگ اروپا شاهد بودیم اما این اتفاق رخ نداد.
فاینورد بعد از شکست مقابل آژاکس در نیمه‌نهایی جام حذفی، از لیگ اروپا هم حذف شد تا حالا تمرکز خود را فقط روی موفقیت در لیگ هلند و قهرمانی اردیویسه بگذارد. لورکوزن اما باید در دو جام مبارزه کند که هر دو برای این تیم اهمیت دارد. بوندسلیگا از این جهت که لورکوزن می‌تواند سهمیه بگیرد و لیگ اروپا هم که برای هر تیمی مهم است. بخصوص که لورکوزن به نیمه‌نهایی رسیده و تنها یک گام با حضور در فینال فاصله دارد.
سردار آزمون که در بازی‌های اخیر لورکوزن به مهاجمی کلیدی تبدیل شده و گل‌های حساسی هم به ثمر رسانده، سرانجام به ژوزه مورینیو رسید. مربی پرتغالی از علاقه‌مندان به بازی سردار است که فصل قبل پیشنهاد حضور در رم را به آزمون داد. میان این دو اما تماس تصویری هم برقرار شد و مورینیو از برنامه‌هایی که برای آزمون در ترکیب رم تدارک دیده، صحبت کرد اما در نهایت این انتقال انجام نشد و آزمون به سری آ نرفت.
حالا سردار یکی دو هفته دیگر باید با ژوزه مورینیو ملاقات کند. این بار صحبت آنها در حد تماس تصویری نیست بلکه حضوری است و البته برای تقابل با هم در زمین فوتبال. دیداری حساس که باید یک برنده داشته باشد و تیم برتر راهی فینال لیگ اروپا شود. آزمون و آلونسو در اوج قرار دارند و در آن سو مورینیو هم تیم قابل احترامی تشکیل داده که یکی از امیدهای فتح این تورنمنت مهم است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی