صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۸

پایان داستان تلخ چلسی

پوندهای بر باد رفته!

چلسی یکی از تیم‌های پرداستان این فصل به دلایل غلط بوده اما سه‌شنبه شب و با باخت خانگی 2 بر صفر مقابل رئال مادرید و حذف از مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان داستان تلخ این تیم کامل شد. آبی‌ها دیگر شانسی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان از طریق لیگ برتر ندارند و برای همین انگیزه‌ای در هفته‌های پایانی نخواهند داشت. این پاداش ناچیزی برای هزینه 600 میلیون پوند از سوی تاد بولی مالک باشگاه است و چلسی که کمتر از دو سال قبل قهرمانی اروپا را جشن گرفته، به تغییرات جدی نیاز دارد.
 
قهرمان جدید
رودریگو در بازی با چلسی در لیگ قهرمانان فصل قبل درخشید و به عنوان بازیکن تعویضی گل زد تا بازی در برنابئو به وقت اضافه کشیده شود. دو گل او در این بازی به آن اندازه حساس نبود اما مهم چرا. او روی اولین ضدحمله واقعی رئال گل اول را زد و 20 دقیقه بعد با پاس خوب فدریکو والورده از میان چهار مدافع چلسی برای خود راه پیدا کرد. کریم بنزما در این بازی مثل همیشه نبود و رئال به یک قهرمان جدید نیاز داشت، این برزیلی همان بود.
 
بولی بخت‌برگشته

 

 

 

 


باورکردنی نیست تاد بولی با 600 میلیون پوندی که در 12 ماه گذشته خرج کرده، فصل بعد نمی‌تواند بازی لیگ قهرمانان را در استمفوردبریج از جایگاه مدیران تماشا کند. اولین سال او را می‌توان اینطور توصیف کرد: ولخرجی‌های بی‌فکر و تصمیم‌گیری‌های ضعیف که آبی‌ها را حداقل برای یک فصل از معتبرترین جام باشگاهی جهان دور نگه داشت. فرانک لمپارد هم تصمیم گرفت ژوائو فلیکس، میخایلو مودریک و رحیم استرلینگ را روی نیمکت بنشاند و تیمش را با سیستم 1-5-4 به زمین بفرستد تا ستاره‌های گرانقیمت و بی‌خاصیت بولی در زمین نباشند.
چلسی همین حالا هم قوانین بازی جوانمردانه مالی را رعایت نکرده و با وجود ثروت مالکانش، نمی‌تواند از پول لیگ قهرمانان برای فصل بعد استفاده کند و این شاید به جدایی عده‌ای از بازیکنان منجر شود. مسأله جذب امثال جود بلینگهام و ویکتور اوسیمن هم حالا دیگر منتفی است و با توجه به سختی لیگ برتر ضمانتی وجود ندارد که بعد از یک فصل به لیگ قهرمانان برگردند. این ضربه بزرگی به آبی‌های بولی است.

ضعف کانته

 

 

 

 


هیچ وقت تمام‌کنندگی بارزترین مشخصه انگولو کانته نبوده و این در بدترین زمان ممکن خودنمایی کرد. کانته دو موقعیت گل خوب داشت که بعد از دومی، رئال به گل اول رسید. قرارداد او در تابستان تمام می‌شود و شاید دیگر شاهد بازی او در لیگ قهرمانان برای چلسی نباشیم.
 
واکنش عالی
تیبو کورتوآ در هر بازی برای رئال مادرید حداقل یک واکنش عالی دارد اما آن یک سیو در این بازی برای دروازه‌بانی با استانداردهای او هم فوق‌العاده بود. با گرفتن ضربه مارک کوکوریا از شش قدم به هواداران چلسی که به خاطر ترک باشگاه لندنی در سال 2018 به او توهین می‌کردند، پاسخ داد و آرم رئال روی پیراهنش را بوسید. اگر آن توپ گل می‌شد، شاید بازی سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد اما این بلژیکی دورانش در چلسی را فراموش کرده و حالا با مادرید در یازدهمین نیمه‌نهایی‌شان در 13 سال همراهی می‌کند.
 
مهارت زدن ضربه آخر
هر کس مأمور نظارت بر شوتزنی چلسی در طول فصل است باید برود اگر تا به حال نرفته چون آبی‌ها از این جهت به شدت ضربه خورده‌اند. گل کانر گالاگر مقابل برایتون که با برخورد به بازیکنان حریف گل شد، تنها گل چلسی در شش بازی‌اش بعد از تعطیلات ملی اوایل فروردین است و شوتزنی این تیم مقابل مادرید نشان داد چرا میانگین گلزنی این تیم در لیگ حتی از یک گل در هر بازی کمتر است. غیر از دو موقعیت کانته و فرصت کوکوریا، آبی‌ها تعداد زیادی در نیمه‌اول فرصت ایجاد کردند که ضربه آخر را خیلی بد زدند یا مستقیم به سمت دروازه‌بان رئال فرستادند. آخری را مودریک خراب کرد که توپ را بیرون زد، اگر هم گل می‌شد، به خاطر آفساید مردود بود اما واقعاً مهاجمان چلسی هیچ ایده‌ای برای فرستادن توپ به درون دروازه نداشتند. با توجه به اینکه در هفت بازی پایانی خود باید با هر چهار تیم بالای جدول بازی کنند، روزهای سختی در انتظارشان است اگر این مهارت را تقویت نکنند.

جستجو
آرشیو تاریخی