صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

جیب مان خالی نباشد در هانگژو شگفتی ساز می‌شویم

سید شهرام هروی:غایبان «انتخابی» جایی در اردوی کاراته ندارند

رضاعباسپور: سال 1402 برای کاراته ایران حقیقتاً سالی مهم و پرمشغله است. سالی که آغازش رقابت‌های قهرمانی آسیا در مالزی است و حسن ختامش رقابت‌های جهانی 2023 مجارستان خواهد بود. سید شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان با بیان این مطلب که هدف اصلی کادرفنی حضور در هر سه رویداد معتبر(آسیایی مالزی، بازی‌های آسیایی هانگژو و جهانی مجارستان) و درخشش در آنها است، تأکید دارد، اگر ملی پوشان کاراته ایران از سوی سیستم حمایتی ورزش کشور خوب حمایت و همراهی شوند، قطعاً ملی پوشان این رشته می‌توانند ورزش ایران را در هر سه رویداد مهم بین‌المللی سربلند کرده و با کسب مدال‌های خوشرنگ برگ زرین دیگری را در کارنامه پرافتخار کاراته ایران در عرصه بین‌المللی ثبت و جاودانه کنند.به همین بهانه با سرمربی تیم ملی کاراته همکلام شدیم تا شرایط تیم ملی و کاراته ایران را درمسیرپیش‌رواز زبان لیدر فنی تیم ملی بشنویم.

کاراته امسال بیش از سال‌های قبل نیازمند حمایت است
سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان بابیان این مطلب که امسال بواسطه اینکه کاراته سه رویداد بسیار مهم و سنگین را پیش‌ر‌و دارد، نیازمند نگاه حمایتی ویژه‌تر از سوی مسئولان ورزش کشور است، درخصوص وضعیت تیم ملی و تفکرات کادرفنی برای کسب موفقیت دررویدادهای بین‌المللی پیش رومی‌گوید:«امسال همانطوری که می‌دانید، کاراته ایران سال شلوغ و پرترافیکی را از نظر مسابقه‌ای پیش رو دارد. بنابراین شرایط ما به نسبت سال قبل، قطعاً شرایط ویژه و خاص‌تری به شمار می‌رود. ما تا پایان سال 2023، سوای لیگ‌های کاراته وان و تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی، رقابت‌های قهرمانی آسیا در مالزی، بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های جهانی بوداپست مجارستان را پیش رو داریم. بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه هر چه می‌توانیم نفرات بیشتری را آماده و سرحال برای مبارزه در هر سه آوردگاه در اردوی تیم ملی داشته باشیم. به همین دلیل و باتوجه به شرایط خاص اقتصادی که بر کشور حکمفرما است، باید دست حمایتی ویژه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و حامیان مالی را پشت سرخود داشته باشیم. در اینصورت است که می‌توانیم بی‌دغدغه برای درخشش در هر سه رویداد معتبر بین‌المللی با قدرت مهیا شویم.»

بدون مبارزه در انتخابی احدی شانس ملی پوش شدن ندارد
هروی درخصوص برگزاری مسابقه انتخابی طی روزهای 5 و 6 اردیبهشت و نحوه حضور مدعیان در این رقابت تأکید دارد:«برای اینکه مرحله نخست اردوی تیم ملی را برای حضور در رویدادهای پیش رو پرقدرت آغاز کنیم، به همه مدعیان شرکت در اردوی تیم ملی و حضور در این مسابقات اعلام کردیم که بدون هیچ بهانه‌ای اگردنبال ملی پوش شدن هستند، باید دررقابت انتخابی تیم ملی که روزهای 5و 6 اردیبهشت در تهران تدارک دیده شده است، مبارزه کنند. برفرض مثال اگر برخی ستاره‌ها به هر دلیل نتوانند نتیجه لازم را در انتخابی کسب کنند و یا شکست پایان کار آنها در این مسابقه باشد، ما به‌عنوان کادرفنی این مجوز را داریم که در هر وزن بعد از بررسی فنی، یک نفر را با نظر نهایی خودمان به اردو دعوت کنیم. بجز این مواردی که عرض کردم دیگر هیچ راهی برای ملی پوش شدن وجود ندارد.»
پول باشد، هیچ تورنمنتی را از دست نمی‌دهیم
هروی درمورد اعزام‌های بین‌المللی و شرایط مالی کاراته معتقد است:«سوای تورنمنت‌های اصلی که گفتم، برای اینکه آماده‌تر شویم و تن بچه‌ها به تن رقبای خارجی بخورد، نیاز به حضور در رقابت‌های کاراته وان و لیگ‌های جهانی داریم. چون تمرین بخشی از کار ما برای رسیدن به آمادگی است. بخش مهم دیگر اعزام‌های بین‌المللی است که آن دیگر دست ما نیست و برمی گردد به توان مالی فدراسیون و حمایت مجموعه ورزش کشور. اگر جیب‌مان خالی باشد قطعاً اعزامی هم در کار نخواهد بود. توقع موفقیتی هم نباید از کاراته داشته باشیم. من 4 بار تجربه بازی‌های آسیایی دارم. این قول را می‌دهم اگر در هانگژو خوب حمایت شویم شگفتی ساز خواهیم بود.»

 

سرمربی تیم ملی کاراته ایران درواکنش به پیشنهاد پاداش‌های نقدی سیستم مدیریتی ورزش برای قهرمانان طلایی، نقره‌ای و برنزی بازی‌های آسیایی 2023 هانگژو تأکید دارد:«حقیقتاً شنیدن اینکه قرار است به مدال آوران طلایی، نقره‌ای و برنزی هانگژو، به ترتیب 500 میلیون، 100 میلیون و 50 میلیون تومان پاداش بدهند، حال آدم را خراب می‌کند. سال 2010 یعنی 13 سال پیش در بازی‌های آسیایی گوانگژو به مدال آوران طلا، نقره و برنز 150، 100 و 75 سکه طلا پاداش اهدا شد با کلی جوایز چشمگیر دیگر، اما حالا بجای اینکه این رقم با توجه به تورم عجیب و غریبی که داریم، افزایش قابل توجهی داشته باشد، این‌طور آب رفته است! این اصلاً تصمیم جالبی نیست و اطمینان دارم اگر قطعی شود، تأثیر منفی روی انگیزه قهرمانان برای افتخارآفرینی و کسب مدال در هانگژو خواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی