فروزان سلیمانی:بازیکن 38 ساله انتظار دارد به تیم ملی دعوت شود

 

فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال زنان درباره آغاز اردوهای تیم ملی گفت: «برنامه اردو برای فروردین بود اما به دلیل حجم برنامه‌های فدراسیون و نیاز بازیکنان به استراحت بعد از جام نوروزگاه و کافا، تصمیم گرفتیم از اردیبهشت شروع کنیم. اردوی اصلی است که با حضور بازیکنان سوپرلیگ و لیگ و ترکیبی از جوانان و چند بازیکن باتجربه برگزار می‌شود. ممکن است در هر اردو چند چهره جدید هم ببینیم که تا به حال
دعوت نشده‌اند.»
او با بیان اینکه به کمیته زنان فدراسیون پیشنهاد دیدار تدارکاتی با تیم‌های خارجی داده‌ایم که در حال بررسی است،  توضیح داد: «باید به تقویم مسابقات نگاه کنیم. ما با این امید شروع کرده‌ایم که مسابقات داخل سالن آسیا آبان برگزار شود. از آنجایی که قرار است ترکیب تیم ملی نسبت به سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ حدود ۷۰، ۸۰ درصد تغییر کند، اردوها را باید برگزار کنیم تا به هماهنگی برسیم و در صورت برگزاری مسابقات آماده باشیم.»
او ادامه داد: «مسابقات جهانی ۲۰۲۴ هم که میزبان مشخصی هنوز ندارد در راه هست و زمان دقیق آن هم مشخص نیست. مشکل ما این است که جدول مشخصی برای مسابقات بین‌المللی نداریم. هر سال فقط کافا برگزار می‌شود و این انگیزه‌ها را کم می‌کند. البته تیم‌هایی مثل ژاپن و تایلند کار خود را انجام می‌دهند و با اسپانیا و دیگر تیم‌های مطرح جهان بازی تدارکاتی برگزار می‌کنند. ما هم باید آماده باشیم اما به امکانات نیاز داریم.»
سرمربی تیم ملی فوتسال در واکنش به انتقاداتی که به لیست تیم ملی و دعوت اکثر بازیکنان باتجربه در مسابقات کافا شد، اینطور صحبت کرد: «از نقد استقبال می‌کنم اما امیدوارم منتقدان اطلاعات کافی داشته باشند. در جام کافا بازیکنانی چون نازنین استیکی‌فر، مریم حکمتی، زینب کرمی و زیبا افروغ را بردیم که برای اولین بار در مسابقات بین‌المللی بازی می‌کردند. اصحاب رسانه را خیلی دوست دارم اما جوانگرایی را در چه می‌بینند؟ قرار نیست در پروسه تغییر نسل همه را کنار بگذاریم و جوانانی را بیاوریم که در مسابقه بین‌المللی به میدان نرفته‌اند.»
او در ادامه اینطور صحبت کرد: «از قدیمی‌ها فقط فرشته کریمی، نسترن مقیمی و فرزانه توسلی را بردیم. نمی‌توانید بگویید بازیکنی مثل فرشته خسروی را چرا بردید؛ ۲۵، ۲۶ سال دارد و در اوج آمادگی است. بازیکنان قدیمی‌تری هم داریم که با وجود ۳۸ سال سن هنوز هم انتظار دعوت به تیم ملی دارند اما تصمیم گرفته‌ایم به عقب برنگردیم. بازیکنان سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ اسطوره بودند. بهتر است اسطوره هم باقی بمانند و اجازه بدهند بازیکنان جوان‌تر راهشان را بروند. بازیکنان دهه هشتادی بسیار باانگیزه‌ای داریم که منتظر فرصت هستند. نباید این حق را از آنها بگیریم و انگیزه‌هایشان را از بین ببریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی