صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

ادامه شایعات و نگرانی هواداران

بالاخره پرسپولیس آسیایی می‌شود


باشگاه پرسپولیس امیدوار است تا در روزهای آینده بتواند اقدامات نهایی را برای حرفه‌ای‌سازی انجام دهد و پس از غیبت در یک دوره از این بازی‌ها، به این مسابقات راه پیدا کند. مسئولان پرسپولیس از اسفند سال قبل با تهیه و تکمیل مدارک اداری، حقوقی، پرسنلی و ورزشی اقدام به بارگذاری مدارک کردند اما با این حال نگرانی‌هایی وجود داشت. مشکل اصلی که سرخپوشان را برای حضور در آسیا تهدید می‌کرد، بحث مالکیت این باشگاه بود اما مدیر روابط عمومی وزارت ورزش به صورت رسمی اعلام کرد که مشکل مالکیت دو باشگاه حل شده است. بدین ترتیب مسئولان پرسپولیس منتظرند تا با دریافت مدارک مربوط به این مشکل و بارگذاری آن تا پایان هفته جاری خیالشان را بابت حضور در آسیا آسوده کنند.
در این میان اما شایعات همچنان ادامه دارد و برخی معتقدند با وجود بحث مرتفع شدن مشکل مالکیت دو باشگاه نمی‌توان از حضور در آسیا مطمئن بود.
واقعیت اینکه حداقل 3 ماه قبل از ددلاین کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC برای ارائه مدارک، باید صاحب بنگاه (باشگاه) مدرکی را که به امضای حداقل یکی از صاحبان امضای مجاز باشگاه رسیده باشد، ارائه بدهد که بند مالکیت مشترک (5 و 6) درباره باشگاه ما صدق نمی‌کند.
تنها به مالکیت مشترک هم اشاره نشده و واژه کنترل هم در آن بند آمده است. به این معنا که مالک مدرکی را به AFC بدهد و بگوید شخصی حقیقی یا حقوقی مالکیت باشگاه را در اختیار گرفته و مالکیت استقلال و پرسپولیس متفاوت است.
در عین حال وزارت ورزش همچنان مالک دو باشگاه است چرا که در اسفند 1401 بلوک 51 درصدی دو باشگاه آگهی شد اما خریداری نداشت. از سوی دیگر سهام دو باشگاه از اسفند 1400 در بورس پذیرفته شده اما از آن زمان هیچ تغییر مالکیتی صورت نگرفته و بر اساس اسناد و مدارک مالکیت مشترک دو باشگاه همچنان برقرار است.
با این حال ممکن است وزارت ورزش مستنداتی را ارائه بدهد و تفاهمنامه ای را به تاریخ 3 ماه قبل از پایان زمان بارگذاری مدارک ارائه کند و بگوید مالکیت دو باشگاه به فلان شخص حقوقی یا حقیقی واگذار شده و AFC نیز این  مسأله را بپذیرد.
 دیروز شایعاتی هم درباره عدم ارسال به موقع اظهارنامه از سوی باشگاه پرسپولیس مطرح شد که امیرعلی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه با تکذیبش گفت: اظهارنامه مذکور جدا و متفاوت از مدرک مربوط به مالکیت و تصدی‌گری باشگاه است که با دریافت آن از وزارت ورزش، قرار است بارگذاری شود.
 اظهارنامه مذکور که به نوعی تعهدی از سوی باشگاه‌ها است در زمان قانونی در قالب یک فرم از سوی فدراسیون برای ما ارسال شد. ما در باشگاه پرسپولیس هم آن فرم را در زمان قانونی تکمیل و بارگذاری کردیم. مجدداً که این مسائل مطرح شد برای اطمینان، از کمیته صدور مجوز استعلام گرفتیم تا اگر نقص و مشکلی وجود دارد برطرف کنیم که گفتند مشکلی وجود ندارد و نیاز به اقدامی در این مورد نیست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی