صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

پایان اولین مسترز فصل خاک تنیس با قهرمانی روبلف

پسر روسی به شماره 13 رسید

امیررضا همایون
خبرنگار

اولین مسترز مهم فصل خاک تنیس جهان روز یکشنبه  با برگزاری بازی نهایی رقابت‌های مونت کارلو بین هولگر رونه دانمارکی پدیده 19 ساله تنیس جهان و آندری روبلف 25 ساله به پایان رسید که در نهایت هم با پیروزی 3 بر 1 تنیس‌باز روسی همراه شد.

اولین مسترز در 25 سالگی
تنیس روسیه در سالیان اخیر دو بازیکن مطرح به نام‌های دنیل مدودف و آندری روبلف را روانه مسابقات بین‌المللی کرده است و جالب اینکه روبلف در چند تورنمنت اخیر نسبت به مدودف عملکرد ضعیف‌تری داشته و از رسیدن به جام قهرمانی رقابت‌هایی که در آن شرکت می‌کرده، بازمانده است. این رویه اما در اولین مسترز خاک فصل 2023 که به مانند سنوات گذشته به میزبانی مونت کارلو موناکو برگزار شد، تغییر کرد و این بار روبلف موفق شد به عنوان نماینده تنیس روسیه جای مدودف را در مراحل پایانی یک تورنمنت مهم بگیرد و اولین جام خودش را در مسترزهای 1000 امتیازی کسب کند.  این جام از دو جهت برای روبلف حائز اهمیت بود. اول اینکه او با پیروزی مقابل هولگر رونه موفق شد پس از مدت‌ها در یک تورنمنت مهم جام کسب کند و تعداد جام‌های خودش در دوران حرفه‌ای را به عدد 13 برساند و دوم اینکه او با رسیدن به جام قهرمانی مسابقات مونت کارلو 2023 موفق شد طلسم ناکامی در مسترزها را بشکند. روبلف پیش از این در دو مسترز مونت کارلو و سینسیناتی 2021 در آستانه کسب جام قهرمانی قرار گرفته بود اما هر بار با شکست مقابل حریفانش در بازی نهایی از رسیدن به قهرمانی بازمانده بود. این بار اما او با استفاده از کم تجربگی هولگر رونه حریف جوانش در بازی نهایی اولین جام مسترز خودش را کسب کرد.
رونه، نادال نشد
سال 2006 رافائل نادال که حالا طرفداران تنیس در جهان از او به عنوان پادشاه رقابت‌های خاک رس جهان یاد می‌کنند و آن زمان به مانند رونه 19 سال داشت با قهرمانی در مسترز مونت کارلو به مهم‌ترین جام دوران حرفه‌ای خودش تا آن زمان رسید. رونه دانمارکی این فرصت را داشت تا با پیروزی مقابل روبلف به رکورد نادال برسد. اتفاقی که رخ نداد تا این رکورد نادال همچنان منحصر به فرد برای پادشاه خاک رس جهان باقی بماند.
فرصت فوق‌العاده برای آلکاراس
مسابقات 500 امتیازی بارسلونا به مانند سال‌های گذشته در فاصله کوتاهی پس از پایان مسابقات مونت کارلو آغاز شد. رقابت‌هایی که از روز گذشته به میزبانی شهر بارسلونا اسپانیا آغاز شده است و کارلوس آلکاراس مرد شماره 2 تنیس جهان که مسابقات مونت کارلو را به علت مصدومیت از دست داده بود، با حضور در مسابقات بارسلونا به میادین تنیس بازگشت. این بازیکن باتوجه به اینکه رافائل نادال و نواک جوکوویچ در این مسابقات حضور ندارند فرصت خوبی برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارد تا هم از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند و هم فاصله خود نسبت به جوکوویچ در صدر جدول برترین تنیس‌بازان مرد جهان را کاهش بدهد. البته جوکوویچ هم در فاصله زمانی بین مسابقات مونت کارلو و مسترز مادرید که چند هفته آینده به میزبانی پایتخت اسپانیا برگزار می‌شود در مسابقات 250 امتیازی بانیا لوکا که به میزبانی بوسنی و هرزگووین برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد و شانس کسب امتیاز دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی