صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

لاپورتا از بارسلونا دفاع نکرد، به بقیه حمله کرد!

همه مقصرند جز بارسا!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

خوان لاپورتا دو ماه پس از آغاز «پرونده نگریرا» برای ارائه توضیحاتی در مورد پرداخت‌ها به نایب رئیس کمیته فنی داوران احضار شد. اما رئیس بارسلونا به جای دفاع از مواضع و اتهامات از دفاعیات خود برای حمله به افرادی استفاده کرد که در این مدت اقدام قانونی انجام داده‌اند یا علناً در مورد این پرونده صحبت کرده‌اند.
لاپورتا بسیار خشمگین به افراد و سازمان‌هایی مانند رئال مادرید که در این پرونده سهیم بوده‌اند و یا مانند خاویر تباس از عملکرد باشگاه انتقاد کرده‌اند، اتهامات وارد کرده است و همچنین از افرادی که به دنبال جریمه شدن بارسلونا بودند به «تحریم‌های نجومی» تهدید کرده است. یوفا نیز از حمله لاپورتا در امان نماند و پیامی تهدیدآمیز به چفرین رئیس یوفا فرستاد که در مورد جریمه و حذف بارسلونا از رقابت‌های اروپایی پیش رو هشدار دهد.
 
حمله شدید به رئال مادرید
لاپورتا در صحبت‌هایش بار دیگر بحث «تیم حکومتی» را پیش کشید و به «هفت دهه» اخیر اشاره کرده است تا درباره امتیازات داوری به رئال مادرید صحبت کند. لاپورتا در این مورد گفت: «می‌خواهم فقط به حضور یک باشگاه به عنوان شاکی در دادگاه اشاره کنم، باشگاهی که می‌گوید احساس می‌کند در حقش ظلم شده است. باشگاهی که به دلیل نزدیکی به قدرت سیاسی و اقتصادی همیشه مورد توجه تصمیمات داوری بوده است. فکر می‌کنم لازم به یادآوری است که برای هفت دهه، اکثر رؤسای CTA شرکای سابق، بازیکنان سابق یا مدیران سابق رئال مادرید بوده‌اند. به مدت 70 سال، افرادی که کسانی را منصوب کردند که باید عدالت را اجرا کنند همه از این تیم بوده‌اند.»
 
حمله مستقیم به خاویر تباس رئیس لالیگا
لاپورتا در ادامه گفت: «می‌خواهم انگشت خود را به سمت رئیس لالیگا بگیرم که آشکارا غیرحرفه‌ای بودن خود را به نمایش گذاشته است. او اسنادی را با داده‌های نادرست به پرونده ارائه کرده است. از او می‌خواهم که این بی‌اختیاری کلامی را تحمل کند و از حرف‌هایم ناراحت نشود. این به رقابتی که او نمایندگی می‌کند کمکی نمی‌کند و فقط فرضیه‌ای نادرست را تأیید می‌کند.»
 
تهدید «ادعاهای نجومی»
رئیس بارسلونا چندین بار در برابر انتقادات، اطلاعات و نظرات مطرح شده در دو ماه گذشته از خود دفاع و تهدید کرد که در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد: «خسارات معنوی مهم است. ما برای دفاع از آبروی باشگاه اقدام قانونی می‌کنیم. به این کار ادامه می‌دهیم. مطالبه خسارت خواهیم کرد. اگر بخواهیم آن را از نظر اقتصادی محاسبه کنیم، ضربه‌ای که ما خوردیم غرامتی نجومی خواهد داشت.»
 طعنه به یوفا و چفرین
لاپورتا در سخنانش از تعدادی از سازمان‌ها برای احتیاط‌شان در این مورد تشکر کرد که در آن به وضوح طعنه‌ای به چفرین و یوفا بر سر صحبت در مورد تحریم‌های احتمالی و جریمه بارسلونا و حتی محرومیت این تیم از رقابت‌های اروپایی زده است. مدیرعامل بارسلونا گفت: «کسانی هستند که با احتیاط و مسئولیتی که موقعیت آنها ایجاب می‌کند رفتار کرده‌اند. به عنوان مثال رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و رئیس سی‌اس‌دی، آقایان روبیالس و آقای فرانکو. همچنین اینفانتینو که نگرش مناسبی از خود در این موقعیت نشان داد. آنها بدون محاکمه کسی را مجرم نکردند و من از آنها سپاسگزارم.»

جستجو
آرشیو تاریخی