صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

 

موج استعفا در فدراسیون زورخانه‌ای
رؤسای ۳ کمیته فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در اعتراض به عملکرد رئیس این فدراسیون و بی‌توجهی به این رشته اصیل ایرانی از سمت خود استعفا کردند. مهرعلی باران چشمه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ به‌عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای انتخاب شد اما با شکایت برخی از کاندیداها به نحوه برگزاری انتخابات، پروسه تأیید ریاست او سرانجام در ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ مورد تأیید دیوان عدالت اداری قرار گرفت. در شرایطی که طی این مدت انتقادات زیادی نسبت به وضعیت رشته ورزش‌های زورخانه‌ای در کشور مطرح شده است، رؤسای ۳ کمیته داوران، مربیان و آموزش فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در اعتراض به مدیریت این فدراسیون از سمت خود استعفا کردند. حسین نجار رئیس کمیته داوران، علیرضا صغیر رئیس کمیته مربیان و سید حمیدرضا ترابی رئیس کمیته آموزش فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای از سمت خود استعفا کرده‌اند. صرف کردن بودجه ۵ میلیاردی فدراسیون برای امور مختلف از جمله سفرهای خارجی و برگزار نکردن برخی مسابقات به‌دلیل نداشتن بودجه یکی از دلایل استعفا عنوان شده است.
 
رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی
شرایط ایده‌آل فرنگی‌کاران
رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد و در این رنکینگ فرنگی‌کاران کشورمان شرایط بسیار خوبی را پیدا کردند. باتوجه به اینکه مسابقات قهرمانی قاره نیز مثل رقابت‌های رنکینگ‌دار امتیاز دارد، فرنگی‌کاران ایران با کسب مدال طلا در قهرمانی آسیا شرایط خود را بهبود بخشیدند. امین میرزازاده که با نظر کادرفنی به قزاقستان اعزام شد، با یک پله صعود، رنک اول 130 کیلوگرم کشتی فرنگی را از آن خود کرد؛ البته رضا کایالپ رقیب اصلی میرزازاده هم این فرصت را دارد که در مسابقات قهرمانی اروپا که رکورددار طلا در این پیکارهاست، رنک خود را بهتر کند. مسابقات قهرمانی اروپا از دیروز در زاگرب کرواسی آغاز شد. علاوه بر میرزازاده، ناصر علیزاده هم با قهرمانی آسیا به رنک دو وزن 87 کیلوگرم رسید و پویا دادمرز هم با این طلا جایگاه خود را بهبود بخشیده و در رنک چهار 55 کیلوگرم قرار گرفت. محمدرضا ‌گرایی در رده سوم وزن 67 کیلوگرم قرار گرفته و محمد هادی ساروی هم رده سوم وزن 97 کیلوگرم را در اختیار دارد.
 
رئیس کمیته ملی پارالمپیک در اردوی پاراتکواندو :
برای مدال‌آوری مشکلات را حل می‌کنیم
رئیس کمیته ملی پارالمپیک با حضور در خانه تکواندو ضمن دیدار با مسئولان فدراسیون، از اردوی تیم‌های ملی پاراتکواندو بانوان و آقایان بازدید کرد. غفور کارگری در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا مشکلات و مسائل مربوط به پاراتکواندوکاران را حل کنیم و بتوانیم در رویدادهای بین‌المللی شاهد مدال‌آوری‌هایشان باشیم. تکواندو از رشته‌های مدال‌آور ما محسوب می‌شود و رئیس این فدراسیون تا قله‌های افتخار پیش رفته است و همین مهم موجب شده تا در رأس فدراسیون اتفاقات خوبی رقم بزند. این اتفاق باعث شد تا به درخشش پاراتکواندوکاران به آینده امیدوار باشیم و البته به این رشته به‌عنوان یکی از 3 رشته مهم در ورزش پارالمپیک نگاه کنیم.» همچنین در این دیدار، پیام خانلرخانی سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در خصوص شرایط بازیکنان برای کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس توضیحاتی مطرح کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی