صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

تبعات بدترین نتیجه تاریخ کشتی آزاد برای کادرفنی

تغییر در راه است؟

تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا با یک طلا، یک نقره و سه برنز به لحاظ ارزش مدال بدترین نتیجه خود از سال 2013 تا الان را کسب کرد. در نهایت هم بعد از قزاقستان و ژاپن در رده سوم تیمی قرار گرفت تا بدترین نتیجه تاریخ را به لحاظ تیمی تجربه کند. این تیم روز گذشته به ایران برگشت و فدراسیون کشتی هم بعد از نتایج دور از انتظار و ضعیف این تیم، وعده برگزاری نشست مهمی را برای بررسی عملکرد تیم ملی داد. فدراسیون کشتی چند پیام مهم را داده و سعی کرده خودش را ناراضی نشان بدهد اما قرار است در نشست بررسی عملکرد تیم ملی چه اتفاقی رخ بدهد؟ چه کسی مسئولیت این شکست را برعهده می‌گیرد؟ کادرفنی مقصر بوده و یا فدراسیون اشتباه کرده و اصلاً چه کسی یا کسانی قرار است عملکرد تیم ملی را نقد کنند؟
در روزهای اخیر بسیاری از پیشکسوتان و قهرمانان سابق کشتی انگشت اتهام را به سوی کادرفنی گرفته‌اند و معتقد بودند که تیم به لحاظ فنی و بدنی مشکل جدی داشته اما برای رفع این مشکل در چند ماه مانده به بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان چه تدبیری اتخاذ می‌شود؟

تغییر در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد؟
سال 2021 مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار شد و تیم ملی کشتی آزاد صاحب سه طلا، سه نقره و دو برنز شد. 8 مدال در 10 وزن و قهرمانی مقتدرانه برای تیم ملی کشتی آزاد اما هنوز تیم به تهران برنگشته بود و حتی مسابقات به پایان نرسیده بود که رئیس فدراسیون کشتی به شدت از مشکلات بدنی تیم انتقاد کرد! چندین مصاحبه تند و تیز علیه کادرفنی انجام شد و در نهایت هم وقتی تیم برگشت، دکتر بهرامی‌نژاد به بهانه مشکلات بدنی به عنوان مربی بدنساز به کادرفنی اضافه شد. حالا در این دوره تیم به مراتب نتیجه بدتری را کسب کرده اما هنوز خبری از مصاحبه علیرضا دبیر نیست. او این‌بار تصمیم گرفته از سرمربی تیم ملی کشتی آزاد حمایت کند که صد البته این رفتار درستی است اما مشخص نیست چرا در سال 2021 چنین تفکری وجود نداشت؟ با یک باخت نمی‌شود توانایی یک سرمربی را زیر سؤال برد اما چرا این اتفاق در دوره گذشته رخ نداد؟ اگر قرار بود علیرضا دبیر همان روند سال 2021 را در پیش بگیرد، الان باید کادرفنی را تغییر می‌داد یا جلسات خود را با گزینه‌های سرمربیگری آغاز می‌کرد اما ظاهراً او فرق کرده است و دیگر مثل گذشته فکر نمی‌کند.

تقویت کادرفنی
نتایج دو دوره مسابقات قهرمانی جهان در سال 2021 و 2022 جای پای پژمان درستکار را سفت کرد اما مهم‌ترین نقد به درستکار این است که دستیاران قدرتمندی ندارد. برای هدایت تیمی که چند قهرمان جهان را در ترکیب‌اش دارد، نمی‌شود از چند مربی که مهم‌ترین عنوان آنها قهرمانی کشور و آسیا بوده، استفاده کرد. در حالی‌که تمام دستیاران پژمان درستکار در همین ردیف هستند. برخی از دستیاران او حتی فرصت حضور در مسابقات قهرمانی جهان را هم پیدا نکردند. به همین دلیل احتمال تغییر در کادرفنی وجود دارد و به احتمال زیاد برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان کادرفنی را باید تقویت کند.

مدیر تیم‌های ملی کجاست؟
یکی از بزرگترین مشکلات تیم ملی کشتی آزاد این است که مدیر‌ تیم‌های ملی دارد اما در عین حال ندارد. محسن کاوه که اتفاقاً ارتباط نزدیکی با علیرضا دبیر و پژمان درستکار دارد، خودش را به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان معرفی کرده و به جای این‌که بیشتر وقت خود را برای تیم بزرگسالان بگذارد و به پژمان درستکار کمک کند اما در کنار تیم جوانان قرار گرفته و در حال کار در این تیم است. حضور محسن کاوه در تیم بزرگسالان می‌تواند بسیاری از مشکلات این تیم را کم کند اما مشخص نیست او چه جور مدیر تیم‌های ملی است که خودش را از تیم بزرگسالان کنار کشیده است؟

شبیه به سال 2018؟
با این وضعیتی که در قهرمانی آسیا نمایان شد، مشخص است که تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان کار سختی در پیش دارد. شاید وضعیت این روزهای تیم ملی کشتی آزاد خیلی شبیه سال 2018 باشد؛ آن سال هم تیم ملی کشتی آزاد از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند و در نهایت هم در جهانی بوداپست به مشکل خورد. البته آن سال مشکلاتی هم در فدراسیون به وجود آمد و رسول خادم مدتی فدراسیون را ترک کرد و بعد از یک ماه برگشت اما نتوانست مشکلات را کم کند. حالا باید دید فدراسیونی که ثبات دارد می‌تواند مشکلات را در این زمان باقیمانده حل کند یا نه؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی