آیا وضعیت سرخ‌ها واقعاً آرمانی است؟

وصال روحانـی
روزنامه‌نگار

بروز مشکلات بزرگ اخیر برای استقلال و کم سروصداتر بودن پرسپولیس، این باور را به وجود آورده که مدیریت سرخ‌های تهرانی در اداره اوضاع بین‌الملل این باشگاه موفق‌ترعمل می‌کند اما آیا واقعیت امر این است؟
در حالی که نابسامانی‌های چشمگیر مالی در استقلال اوضاع این باشگاه را بشدت بحرانی کرده، در پرسپولیس آرامشی محسوس جریان دارد و هر ناظری به این باور می‌رسد که لابد رضا درویش و همکارانش تسویه حساب‌های مالی لازم را با طلبکاران باشگاه و بویژه خارجی‌ها انجام داده و پرونده‌شان در این زمینه کاملاً روشن است. با این حال واقعیت امر شاید چیزی بجز این باشد و حتی اگر از هشدار اخیر مهدی تاج به قرمزها مطلع نمی‌شدیم، قاعدتاً نباید به این نتیجه واهی می‌رسیدیم که شرایط مالی و کیفی و اداری قرمزها گل و بلبل است و پرونده‌های همچنان مفتوح و شکایت‌های «هنوز رسیدگی نشده» ندارند و در کمال خوشبختی روزگار می‌گذرانند.
رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تأکید بر حذف شدن مجدد آبی‌های تهرانی از لیگ قهرمانان آسیا، به سرخ‌ها هشدار داده که آنها هم در لبه تیغ قرار دارند و اگر یک فقره خاص از بدهکاری‌های خارجی خود را ندهند که بالغ بر 200 هزار دلار است، به همان جایی می‌روند که استقلال پس از ندادن دیون دو سال و نیم پیش آندره‌آ استراماچونی به آن ارجاع شد و برای هر ناظری و بخصوص هواداران این تیم همانند جهنم است. آن بدهی خاص ظاهراً به مبلغ باقی مانده از طلب رادوشوویچ مربوط می‌شد که به گفته مدیرعامل سرخ‌ها، پس از تأخیری پنج روزه سرانجام پرداخت شده است. قرمزپوشان پایتخت البته در جمع کردن اوضاع مالی‌شان در قیاس با استقلال بهتر عمل کرده‌اند ولی آنها هم در سال‌های اخیر شکایات مالی کم نداشته‌اند و کار رسیدگی به رفع و رجوع آن و پرداخت دیون طلبکاران خارجی بارها به دقایق آخر و به قول فوتبالی‌ها به دقیقه 90 و حتی ضربات پنالتی کشیده شده است. پرونده‌های مرتبط با بوژیدار رادوشوویچ و پیش از وی، ماریو بودیمیر از مؤخرین بدهکاری‌های درشت قرمزها به بازیکنان خارجی سابق آنها بوده است و همین حالا هم آنها طلبکار داخلی که پولش را هنوز نگرفته باشد، کم ندارند. بواقع با بدهکاری‌های پایان‌ناپذیر سرخ‌ها به این و آن، اگر آنها کمترین مسامحه تازه‌ای داشته باشند، از سوی «AFC» با قاطعیت مجازات شده و حسرت رقابت‌های آسیایی بر دل آنها هم خواهد ماند و همین حالا هم به کلی غیرقابل باور است که قرمزها هیچ کمبود تشکیلاتی و مشکل مالی در راه شرکت در جام باشگاه‌های آسیا نداشته باشند و کنفدراسیون فوتبال این قاره بر حضور آنها در این لیگ قاره‌ای مهر تأیید بزند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی