کاظمی انتخاب کمیته داوران، حیدری انتخاب تاج

وحید یا بیژن،چه کسی داور دربی شد؟

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار
«داور دربی کیست؟» طی این چند روز اخیر این تکراری‌ترین سؤالی است که اهالی فوتبال از هم می‌پرسند، اما پاسخ دقیقی نگرفتند و فعلاً همه چیز در حد یک حدس باقی مانده است. واقعیت ولی چیز دیگری است.
شنبه شب در اتاق فکر کمیته داوران خبرهایی بود. دپارتمان و کمیته داوران در خصوص انتخاب داور دربی مشورت کردند هر چند این نشست خروجی نداشت، اما آنها را تا حدود زیادی به گزینه اصلی نزدیک کرد. تا پیش از این نشست سه گزینه مدنظر کمیته داوران بود؛ «بیژن حیدری، اشکان خورشیدی و وحید کاظمی.» اما بعد از این جلسه گزینه اشکان خورشیدی به طورکامل از دور رقابت خارج شد با این استدلال که اشکان خیلی دیر به مسابقات اضافه شد و همین مسأله مسئولان فدراسیون را برای انتخاب او حساس کرد. اما دکتر بیژن و کاظمی روی کاغذ ماندند تا تصمیمات قطعی شود.
کمیته داوران با ادله امتیاز و نمره بیشتر وحید کاظمی، دوست دارد این داور شمالی دربی را سوت بزند؛ اما مهدی تاج معتقد است بیژن حیدری داور با تجربه‌تری است و او گزینه بهتر‌ی نسبت به کاظمی خواهد بود.
حیدری پنج سال پیش دربی را سوت زده و برای اینکه دوباره شهرآورد را قضاوت کند مشکلی ندارد. تا اینجا با توجه به مستندات و همچنین ادله‌هایی که در نشست مطرح شد امکان انتخاب دکتر حیدری برای قضاوت دربی 100 بیشتر است و به احتمال زیاد خواسته تاج عملی می‌شود. اما در خصوص کمک داوران این مسابقه قرار بود ابوالفضلی و انتظاری با حضور در این بازی از دنیای داوری خداحافظی کنند ولی به‌دلیل حساسیت بیش از حد این دیدار انتظاری حذف شد و در کنار ابوالفضلی قطعاً کمک داور بین‌المللی قرار می‌گیرد. کمتر از یک هفته تا برگزاری دربی 100 مانده است و قطعاً اگر گزینه نهایی کمیته داوران قرار باشد اعلام رسمی شود؛ در روزهای پنجشنبه یا جمعه معرفی خواهد شد تا فشار کمتری قبل از بازی متحمل شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی