صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

برهانی مدیری که به خاطر لیاقتش ابقا شد

آقای گل کاشف استعدادهای نوظهور استقلال

سرپرست باشگاه استقلال، آقای گل تاریخ این باشگاه را در سمت خود ابقا کرد. با اعلام سرپرستی حجت کریمی در باشگاه استقلال، رئیس هیأت مدیره استقلال در یکی از اقدامات اولیه خود تکلیف آکادمی این باشگاه را روشن کرد. سرپرست جدید آبی‌ها با توجه به نتایج تیم‌های رده‌های پایه استقلال در فصل گذشته و عملکرد ایده‌آل آکادمی این باشگاه زیر نظر آرش برهانی، آقای گل تاریخ باشگاه استقلال، که دستاوردی چون انتخاب به عنوان برترین آکادمی استان تهران را برای این باشگاه در پی داشت، در حکمی برهانی را در سمت ریاست این آکادمی ابقا کرد. قرارداد قبلی آرش برهانی با باشگاه استقلال نیز دوساله بود. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد رئیس جوان آکادمی استقلال این قدر خوب بتواند تیم‌های پایه را مدیریت کند اما آرش برهانی توانست تیم‌های پایه را سر و سامان بخشد و به بهترین شکل ممکن آکادمی استقلال را مدیریت کرد.
به همین دلیل هم وقتی فتح‌الله‌زاده رفت، سرپرست جدید برهانی را بدون کوچکترین حرف و حدیثی در سمت خود ابقا کرد تا آکادمی استقلال همچنان با یک نیروی جوان و فعال اداره شود. سالیان سال بود که تیم‌های پایه استقلال مدیر قابلی به خود ندیده بودند، مدیری که بتواند از جنس استقلال باشند و دلسوزانه پای این تیم بایستد اما آقای گل سابق استقلال نشان داده که هم مدیر است و هم دلسوز و امروز مزد زحمات خود را با ابقا شدن در سمت ریاست گرفت. استقلال و یا هر تیم دیگر برای رسیدن به موفقیت‌های پی در پی باید از تیم‌های پایه شروع کند. بازیکنان تیم امید و جوانان می‌توانند برای این تیم اندوخته خوبی باشند تا از ثمره سال‌ها زحمت این تیم‌ها بهره ببرد. با دریچه‌ای که در فصل جاری آکادمی استقلال به سمت تیم بزرگسال باز کرد، ساپینتو یا هر مربی دیگری که هدایت تیم استقلال را برعهده داشته باشد می‌تواند امیدوار به اندوخته‌های آکادمی باشد.
برهانی فعلاً توانسته راهی را برای مدیران جوان باز کند و نشان دهد که اگر چرخه مدیریت معیوب نباشد و بر اساس لیاقت‌ها پست‌ها تقسیم شود قطعاً نتیجه‌اش در طولانی مدت دیده خواهد شد. استقلال امیدوار است این مدیر جوان همچنان بتواند بستری فراهم کند تا استقلال در پرورش استعدادهای جوان موفق باشد، استعدادهایی که حتی بازار به هم ریخته نقل و انتقالات را بتوانند سرو سامان دهند. ورود بازیکنان نوظهور می‌تواند درآمدزایی خوبی برای باشگاهی باشد که امروز به دلیل نداشتن بودجه مجبور به حذف شدن از عرصه‌های بزرگ ورزشی هست. استقلال این شروع را با پرورش استعدادهای مدیریتی چون آرش برهانی ثابت کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی