صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

نظر قطعی کاسانو درباره ۶ سرمربی برتر سری‌آ:

پیولی بماند، اینزاگی، مورینیو و آلگری بروند

آنتونیو کاسانو حتی وقتی بازی می‌کرد هم زیاد مصاحبه می‌کرد چه برسد به این روزها که اصلاً انگار کارش حرف زدن شده. او عادت دارد مصاحبه‌های جنجالی کند و در چند وقت اخیر مدام با برخی از چهره‌های شاغل در ایتالیا از جمله ژوزه مورینیو درگیری کلامی داشته. کاسانو دیروز در مصاحبه مفصلی که با روزنامه گاتزتا دلو اسپورت انجام داد، حسابی به مورینیو و حتی آلگری تاخت تا دوباره تیتر یک رسانه‌ها شود.
خلاصه این گفت‌وگوی خواندنی را با هم مرور می‌کنیم.
هافبک سابق باشگاه رم در مورد زشت بودن سبک بازی این تیم تحت نظر مورینیو گفته: «واقعاً بازی آنها کثیف است. اگر تیم من هم مثل تیم آنها بازی می‌کرد، همین را می‌گفتم و مخفی‌اش نمی‌کردم.»
کاسانو بعد هم به این پرداخته که مربی پرتغالی می‌خواهد جای توتی نزد هواداران جیالاروسی را بگیرد: «در حقیقت هیچ چیز درباره مورینیو را نمی‌پسندم. فقط به باهوش بودن او و اینکه چگونه می‌تواند محبوبیت بخرد، اعتراف می‌کنم. او می‌دانست که پس از رفتن نمادهای بزرگی چون توتی و دروسی از رم، به یک رهبر محبوب نیاز بود. او با جنجال‌سازی‌ها، تحریک نیمکت خودی و حریف و درگیری با بازیکنان سعی در چهره‌سازی دارد.»
کاسانو البته از انتقاد به آلگری هم دست برنداشته و سبک بازی تیم او را هم زشت اعلام کرده: «آلگری هم سالی بد و منفی داشته است. او در ماه جولای گفت ما در ماه مارس و آوریل در کورس تمام مسابقات خواهیم بود اما نتیجه این شد که تیم او به شکل شرم‌آوری از لیگ قهرمانان حذف شد و در ماه نوامبر شانس قهرمانی‌اش در لیگ را از دست داد. قهرمانی در کوپا ایتالیا و لیگ اروپا هم چیزی را درست نمی‌کند. یووه باید برای قهرمانی اسکودتو بجنگد. فقط ترکیب‌شان را ببینید که همه بخصوص ولاهوویچ ارزش‌شان پایین آمده. دی ماریایی که هنوز یک نابغه است، 50 متر از دروازه حریف فاصله دارد. تیم آلگری همیشه به‌دنبال توپ است و آنها با 20 ملی‌پوش، وحشتناک بازی می‌کنند. دو شب پیش دیدیم که اسپورتینگ با تیم آلگری چه‌کار کرد. شروع فصل جدید با آلگری خودکشی خواهد بود. پیشنهاد قراردادی طولانی با دستمزد بالا به این سرمربی اشتباه بود. انسان اشتباه می‌کند اما اصرار به انجام یک اشتباه دیگر پذیرفتنی نیست.»
کاسانو البته از سبک فوتبال لاتزیو که امسال عزمش را برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان جزم کرده خوشش می‌آید: «تیم ساری عالی بازی می‌کند و فوتبال آنها پشتش فکر است. ساری ارزش تیمش را بالا برده؛ از پروودل گرفته تا رومانیولی، کازاله و زاکانی. هوسای و ماروشیچ، کافو و روبرتو کارلوس نیستند. ایموبیله در این فصل به‌دلیل مصدومیت‌ها تقریباً نبوده. ساری از بازیکنان باکیفیت تیمش مثل میلینکوویچ ساویچ و آلبرتو خیلی خوب بازی گرفته و بازیکنانی چون اندرسون و پدرو هنوز باثبات و باکیفیت هستند.»
جالب اینجاست که او تنها نتیجه رضایت‌بخش برای اینتر را قهرمانی در لیگ قهرمانان می‌داند! کاسانو درباره تیم اینزاگی گفته: «اینتر مرا شگفت‌زده کرد. آنها شایسته پیروزی برابر بنفیکا بودند و اینزاگی هم بابت این برد لایق تمجید است اما رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان کافی نیست. آنها باید قهرمان شوند و در غیر این‌صورت نیاز به تغییر خواهند داشت. این تیم با چنین ترکیبی نباید پنجم سری آ و خارج از منطقه سهمیه لیگ قهرمانان باشد. باختن 10 بازی فصل سری آ فاجعه است. اگر اینزاگی لیگ قهرمانان را فتح کند، لایق ماندن در اینتر است. او سرمربی خوبی است اما نه برای تیم سطح بالایی چون اینتر.»
کاسانو البته از دو مربی دیگر هم علاوه بر ساری رضایت دارد. دو مربی هفته پیش تیم‌های‌شان در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند: «ناپولی فوتبالی عالی در ایتالیا بازی می‌کند و اگر آنها اوسیمن را در سن سیرو داشتند، الان منتظر بازی برگشت نبودند. اگر سوپر سیو منیان نبود، بازی 1-1 می‌شد. اسپالتی بهترین سرمربی ایتالیایی است. فصل گذشته شش بازیکن بزرگ تیم او رفتند. کواراتسخلیا از ناکجاآباد و کیم که فقط در لیگ ترکیه و چین تجربه داشت، به ناپولی آمدند. در چند هفته، لوچانو یک تیم عالی ساخت. آنها با شجاعت‌شان فقط برای حمله کردن و بردن بازی می‌کنند.»
کاسانو در مورد پیولی هم گفته: «پیولی حتی در صورتی که نتواند با میلان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد، لایق ماندن است چون او به میلان هویت و اسکودتو را هدیه کرده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی