صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

لقب جدید آزمون در آلمان
تعویض لوکس آلونسو
سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران روزهای خوبی را در باشگاه بایرلورکوزن آلمان پشت سر می‌گذارد و با گلزنی و پاس گل‌های خود در دیدارهای اخیر به یکی از بازیکنان کلیدی تیم ژابی آلونسو تبدیل شده است. آخرین مورد درخشش آزمون در دیدار این تیم مقابل سن ژیلواز در لیگ اروپا بود. زمانی که بایر با یک گل از حریف خود عقب بود، سردار آزمون با ثبت یک پاس گل زمینه فرار بایر از شکست در این دیدار مهم را فراهم کرد‌‌. سردار البته هنوز به عنوان بازیکن تعویضی برای بایر بازی می‌کند ولی با این وجود توانسته تاثیراتش را در امتیازات تیم بایر به خوبی نشان بدهد و در سه دیدار گذشته دو بار گل زده و یک پاس گل داده است. صفحه توییتری باشگاه بایر لورکوزن (به زبان اسپانیولی) در تمجید از عملکرد مهاجم ایران، از سردار به عنوان «تعویض لوکس» بایر نام برد.»


کسی که لژیونر می‌شود باید در تیم ملی باشد
طیبی: فقط یک قهرمانی اروپا را
کم دارم
حسین طیبی یکی از لژیونرهای مشهور فوتسال ایران است که این روزها در اسپانیا و باشگاه پالما بازی می‌کند. طیبی در خصوص شرایطش در تیم پالما اسپانیا می‌گوید: «یک ماه دیگر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با بنفیکا بازی داریم. امیدوارم برنده بشویم. تمام عناوین اروپا را دارم و فقط یک قهرمانی مانده است. هفته پیش هم در لیگ اسپانیا بازی داشتیم. با بارسلونا یک امتیاز فاصله داریم. تلاش می‌کنم نماینده خوبی برای فوتسال ایران باشم. امیدوارم قهرمانی را هم با پالما تجربه کنم.»
او درباره اقبال تیم‌های اسپانیایی برای جذب بازیکنان ایران و تلاشش برای انتقال ملی‌پوشان کشورمان به اسپانیا هم اینگونه صحبت می‌کند: «کسی که لژیونر می‌شود باید در تیم ملی باشد. بزرگترین کمک را به این بازیکنان جوان شمسایی می‌کند که به آنها بازی می‌دهد و باعث می شود در تیم ملی دیده شوند. همه نگاه‌ها به سمت بازیکنان اسپانیایی و برزیلی بود. سخت تلاش کردم نماینده خوبی برای کشورم باشد.»


پایان همکاری مربی ایرانی با عراق
ناظم‌الشریعه
در راه کویت
محمد ناظم‌الشریعه بعد از نزدیک به ۱۳ ماه کار در تیم ملی فوتسال عراق، از این تیم جدا شد. گفته می‌شود مقصد بعدی این مربی که با تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ به عنوان سوم دست یافت، کشور کویت است. هرچند هنوز جزئیاتی از دلایل جدایی ناظم الشریعه از تیم ملی عراق منتشر نشده است اما «فراس بحرالعلوم» یکی از مدیران فدراسیون فوتبال عراق توضیحاتی در این زمینه داد.
فراس گفت: «فدراسیون فوتبال عراق پس از آخرین جلسه خود، ضمن تشکر و قدردانی از ناظم‌الشریعه تصمیم گرفت قرارداد او را تمدید نکند. قرار است یک مربی برزیلی به تیم ملی فوتسال عراق بیاید و جایگزین ناظم‌الشریعه بشود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی