صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

هر تصمیم تاریخ انقضایی دارد

امیررضا همایون
خبر‌نگار ورزشی

 بازی مس کرمان – پرسپولیس یکی از مهم‌ترین مسابقات روز اول هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران بود. مسابقه‌ای که به میزبانی مس برگزار شد و در پایان با نتیجه 2 بر 1 به سود سرخپوشان تهرانی به پایان رسید تا شاگردان گل‌محمدی فاصله یک امتیازی‌شان را با سپاهان در صدر جدول رده‌بندی حفظ کنند. عملکردی که از مس کرمان در این مسابقه شاهد بودیم، دو موضوع را به ما ثابت می‌کند؛ اول اینکه مس کرمان که در فصل گذشته لیگ آزادگان عملکرد مطلوبی داشت و موفق شد پس از سال‌ها دوباره به لیگ برتر صعود کند، در دسته بالاتر هم به سبک لیگ یک بازی می‌کند؛ آنچه سبب شده شاگردان فرزاد حسین‌خانی مقابل تیم‌های بزرگ از جمله پرسپولیس به آسانی تسلیم شوند و به سمت منطقه سقوط گام بردارند. اگرچه در بازی مقابل پرسپولیس، مس کرمان دقایقی کوتاه از ابتدای نیمه دوم جلو کشید و یک بار هم تیر دروازه علیرضا بیرانوند را به لرزه درآورد اما در اکثر اوقات مسابقه موفق نشد خطر جدی روی دروازه سرخپوشان تهرانی ایجاد کند. تنها گل آنها نیز به لطف مرتضی پورعلی گنجی مدافع حریف که این روزها افت کرده و در پایین‌ترین سطح فنی خودش طی سالیان اخیر قرار دارد، به ثمر رسید.
نمایش مس کرمان مقابل پرسپولیس هیچ شباهتی به آن تیم ترسناک اواخر دهه 80 نداشت؛ تیمی که حتی به لیگ قهرمانان آسیا رسید. آنچه برای فوتبال کرمان یک زنگ خطر است. زنگ خطری به نام نابود شدن فوتبال در این استان و از یاد رفتن تیم ریشه‌دار و پرطرفدار مس کرمان.
مس کرمان یکی از معدود تیم‌های حاضر در فصل جاری لیگ برتر است که سرمربی خودشان را تغییر نداده؛ اتفاق خوبی که باید امیدوار باشیم در بین تیم‌های دیگر هم رواج پیدا کند. اگرچه حضور مربی بومی روی نیمکت تیم شهر خود تا یک اندازه کارآیی دارد و پس از آن باید برای پیشرفت دست به تغییر زد و مربی بزرگتر استخدام کرد. فرزاد حسین‌خانی در این فصل بارها ثابت کرده که نکته جدیدی برای اضافه کردن به مس کرمان ندارد و اوج کارش صعود یک تیم به دسته بالاتر است. بنابراین روی تصمیمات خودتان پافشاری نکنید زیرا هر تصمیمی، یک تاریخ انقضای مشخصی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی