صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر

پست گولسیانی علیه لیزراندازها
گئورگی گولسیانی مدافع گلزن پرسپولیس پس از بازی با مس کرمان در پستی اینستاگرامی به اتفاقات رخ داده در این مسابقه واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود نوشت: برای برد خوشحالم، صحبتی دارم با هوادارانی که با لیزر به ورزشگاه می‌آیند و از آن برای تأثیرگذاری بر تصمیمات بازیکنان، از هر تیمی استفاده می‌کنند. جایی برای شما در استادیوم وجود ندارد، اگر تصمیم با من بود کاری می‌کردم تا آخر عمر به لیزر‌ها خیره شوید! اما شانس آوردید که من در این مورد تصمیم نمی‌گیرم. به عنوان یک بازیکن پرسپولیس از هوادارانمان می‌خواهم علیه هیچ تیمی از لیزر استفاده نکنند، چون غیراخلاقی، خجالت‌آور، بی‌فرهنگی، خطرناک و احمقانه است.


تأیید سلامت هر دو پنالتی پرسپولیس
کارشناس داوری فوتبال کشورمان تأکید کرد کوپال ناظمی به جز یک صحنه، در مابقی لحظات دیدار مس کرمان - پرسپولیس تصمیمات درستی اتخاذ کرده است. غالب کارشناسان گفتند در صحنه گل اول پرسپولیس، یکی از مدافعان تیم مس با زننده گل پرسپولیس در یک خط قرار دارد و حق را در این صحنه به کمک داور می‌دهند و گل پرسپولیس صحیح بود.
به نظر بیشتر کارشناسان پنالتی اول پرسپولیس هم کاملاً صحیح بود و دروازه‌بان به جای اینکه توپ را بزند پای عبدی را زد. در صحنه پنالتی اما بیشتر کارشناسان گفته‌اند ضربه باید تکرار می‌شد چون از هر دو تیم بازیکن وارد محوطه شده بود. دقیقه 30 گلر مس از دروازه بیرون آمد و از مقابل عبدی توپ را دفع کرد که به نظر می‌رسد توپ را با دست زده. برخی کارشناسان روی هند و کارت قرمز تأکید کرده‌اند اما برخی گفته‌اند توپ به دستش نخورده است. دقیقه 45 هم خطایی روی عبدی در محوطه جریمه رخ نداد. دقیقه 53 گل پرسپولیس که توسط اسماعیلی‌فر به دست آمد از نظر کارشناسان به درستی آفساید اعلام شد، چون بازیکن زننده گل یک سر و گردن جلوتر از مدافعان بود. دقیقه 63 هم داور خطای پورعلی‌گنجی را پشت محوطه جریمه گرفت و یک کارت زرد به او داد اما برخی کارشناسان گفته‌اند در این صحنه اصلاً پورعلی‌گنجی خطا نکرده‌ اما برخی دیگر تصمیم داور را تأیید کرده‌اند. به نظر همه کارشناسان دقیقه 85 هم پنالتی روی آل‌کثیر کاملاً صحیح بود و مدافع پای بازیکن پرسپولیس را زد.


اعتراض یحیی
دلیل تعویق بازی
در پی خشک بودن زمین ورزشگاه شهید باهنر کرمان، پیش از آغاز بازی با مس، یحیی گل‌محمدی در اعتراض به مسئولان برگزار کننده مسابقه اعلام کرد تا زمین مسابقه را آبپاشی نکنند، شاگردان خود را وارد زمین مسابقه نخواهد کرد. از طرفی مسئولان ورزشگاه کرمان نیز مدعی بودند که سیستم آبپاشی زمین خراب است. هرطور که بود پس از گذشت چند دقیقه ماجرا ختم به خیر شد و آبیاری مجدد زمین صورت گرفت. به همین دلیل بازی دو تیم با 15 دقیقه تأخیر نسبت به زمان اعلام شده آغاز شد اما حرف یحیی به کرسی نشست و زمین بازی شرایط بهتری پیدا کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی