صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

تغییرات متوالی مربی به نفت مسجدسلیمان ضربه زد

نقی‌زاده: تا آخرین نفس می‌جنگیم

نفت مسجدسلیمان بعد از مدت‌ها بالاخره توانست در یک بازی مهم به پیروزی برسد و ذوب‌آهن اصفهان را شکست دهد. میثم نقی‌زاده هافبک نفتی‌ها که از این برد خوشحال است، فکر می‌کند تغییرات متوالی سرمربی باعث شد تیم ضربه بخورد و چنین شرایطی پیدا کند. نقی‌زاده البته همچنان امیدوار است و اعتقاد دارد ۱۲ امتیاز دیگر باقی مانده که این امتیازات می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. هافبک نفت مسجدسلیمان می‌گوید می‌خواهند تا آخرین نفس بجنگند که هواداران بازی‌های خوب تماشا کنند و راضی باشند.

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

 


بعد از هفته‌ها و ماه‌ها بالاخره نفت مسجدسلیمان توانست پیروز شود و ۳ امتیاز مهم و حساس به دست بیاورد، آن هم مقابل ذوب‌آهن که هفته گذشته توانست گل‌گهر سیرجان را شکست دهد.
بازی خوبی بود. هر ۲ تیم واقعاً خیلی خوب بازی کردند و ما هم بعد از هفته‌ها توانستیم ببریم. ذوب‌آهن واقعاً عالی بازی کرد. من ۵ سال شاگرد تارتار بودم و می‌دانم تیم‌هایش همیشه خوب بازی می‌کنند و سرسخت و جنگجو هستند اما به هر حال ما در این بازی خیلی زحمت کشیدیم. همه بچه‌ها از جان و دل مایه گذاشتند که در نهایت توانستیم بعد از مدت‌ها ببریم.
با توجه به اینکه همچنان قعرنشین هستید، با این برد، امیدی برای ماندن در لیگ دارید؟
تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که در ۴ بازی باقی‌مانده هم بهترین عملکرد را داشته باشیم. ۴ بازی باقی مانده و این یعنی ۱۲ امتیاز. ما برای تک‌تک بازی‌ها با تمام وجود به میدان می‌رویم و تا آخرین لحظه تلاش‌مان را می‌کنیم که بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.
ظاهراً آقای اشکش یکی، دو هفته پیش گفته بود نفت مسجدسلیمان دیگر سقوط کرده و امیدی به ماندنش نداشت.
فکر نمی‌کنم این حرف را زده باشد اما ما امیدواریم و تا آخرین نفس می‌جنگیم چون انسان همیشه به امید زنده است.
فکر می‌کردید بتوانید ذوب‌آهن را شکست دهید؟
تیم ما از لحاظ بازیکن و کیفیت بازی واقعاً جزو باکیفیت‌ترین‌هاست اما بعضی وقت‌ها یکسری اتفاقات باعث می‌شود شرایط آنطور که باید و شاید پیش نرود. این فصل هم عوض کردن متوالی مربیان باعث شد تیم بهم بریزد. ما مثل بازی این هفته می‌توانیم همه بازی‌ها را ببریم. در این بازی خواستیم، دویدیم و تلاش کردیم که در نهایت به هدف‌مان که همان برد بود رسیدیم اما تغییرات مربی تمرکز را بارها بهم زد که این مسأله باعث شرایط فعلی تیم شد.
به هر حال تغییر مربی نیاز به زمان دارد تا ۲ طرف یعنی بازیکن و مربی نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند. این مسأله چقدر به نفت مسجدسلیمان ضربه زد.
دقیقاً همین‌طور است و تا بازیکن از مربی و مربی از بازیکن شناخت پیدا کنند و هم به لحاظ اخلاقی و هم فنی و تاکتیکی همدیگر را بشناسند، تقریباً یک ماه زمان می‌برد. در این یک ماه هم معمولاً ۵ بازی انجام می‌شود. مخصوصاً زمانی که تغییرات مربی در تیم ما بود هر ۵ روز یک بار بازی برگزار می‌شد. شناخت از یکدیگر باعث می‌شد حداقل ۴ بازی را از دست بدهیم. بعد از آن هم به تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان می‌خوردیم و در واقع حداقل ۶ بازی را از دست می‌دادیم. وقتی ۲ بار مربی عوض می‌کنی یعنی ۱۰، ۱۲ بازی و حدود ۳۰ امتیاز از دست می‌دهی که این مسأله برای ما اتفاق افتاد و حالا به این مرحله رسیدیم.
هفته آینده یک بازی سخت مقابل فولاد دارید. این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
فولاد تیم قابل احترام و خوبی است که مربی خوبی هم دارد. ما تلاش می‌کنیم بتوانیم در این بازی یک نتیجه خوب بگیریم.
قراردادت با نفت مسجدسلیمان این فصل تمام می‌شود؟
بله، تا آخر این فصل است.

جستجو
آرشیو تاریخی