میلان در بهترین زمان به روزهای خوب برگشته

شکست ناپولی زیر سایه داوری

میلان در بازی رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان به پیروزی مهم یک بر صفر مقابل صدرنشین لیگ ایتالیا دست یافت اما این پیروزی زیر سایه داوری ضعیف این دیدار قرار گرفت. گل دقیقه 40 اسماعیل بن ناصر تفاوت میان دو تیم در این بازی را رقم زد اما یک نفر بیشترین اثر را روی این بازی گذاشت: داور ایستوان کواچ که عملکردش قطعاً در روزهای منتهی به بازی برگشت در ناپل دستمایه بحث‌های زیادی خواهد بود.
این داور 38 ساله اهل رومانی بازی پرجنجالی را قضاوت کرد و در طول 95 دقیقه بازی 29 خطا اعلام کرد و 9 کارت زرد که سهم میلانی‌ها سه کارت بود و بازیکنان میهمان هم شش کارت زرد دریافت کردند. دو تا از آنها به آندره فرانک زامبو آنگیسا رسید تا شب ناامیدکننده هافبک کامرونی ناپولی کامل شود. این اخراج برای ناپولی واقعاً تلخ بود چون داور روی هر دو کارت خود سختگیرانه عمل کرد ضمن اینکه به خاطر خطایی ساده به کیم مین جائه کارت زرد نشان داد تا به زخم میهمان نمک بپاشد. مدافع میانی 26 ساله اهل کره جنوبی با این کارت زرد شانس همراهی با ناپولی در بازی سخت برگشت را از دست داد.
میلان هم اگرچه این بازی را با یک گل برد، اما آنها هم از عملکرد این داور رضایت نداشتند همان‌طور که در حمله داویده کالابریا به داور پس از سوت پایان مشهود بود. مدافع روسونری بر این باور بود که داور برای تیمش خطای پنالتی نگرفته وقتی استانیسلاو لوبوتکا روی الکسیس سالماکرز خطا کرده. این تصمیم هم می‌تواند روی سرنوشت این بازی تأثیر بگذارد.
انگشت اتهام رفتن به سوی داوران بعد از چنین بازی سخت و پرهیجانی کار آسانی است اما مشخصاً تصمیمات کواچ روی این بازی و نتیجه آن در مجموع دو دیدار مؤثر خواهد بود و برای همین هر دو تیم بعد از سوت پایان نسبت به عملکرد او ابراز نارضایتی کردند. فابیو کاناوارو که دو ماه پیش از مربیگری بنونتو اخراج شده، به‌عنوان کارشناس تلویزیونی گفت: «داور ابتدا خیلی آسان با مسائل برخورد می‌کرد و بعد سختگیری و کارت دادن را شروع کرد.»
لوچانو اسپالتی مربی ناپولی هم گله داشت از اینکه رافائل لیائو به پرچم کرنر لگد زده و آن را انداخته اما داور هیچ واکنشی نسبت به این رفتار نشان نداده: «ما درباره رفتارهای خشونت‌آمیز و غیرورزشی صحبت می‌کنیم اما چرا درباره پرچم کرنر چیزی نمی‌گویید؟ این‌طور باشد هر کس می‌تواند به هر چیزی اطراف زمین لگد بزند.»
دیداری که می‌توانست به خاطر رشد اخیر فوتبال ایتالیا و حضور سه تیم در مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان مایه جشن و شادی باشد، داور مسابقه کاری کرد که هر دو تیم و هوادارانشان در پایان بازی عصبانی باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی