اینتر قلعه عقاب‌ها را تسخیر کرد

فرصت ناب ایتالیا

پیروزی اینتر برابر بنفیکا در بازی رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان آن هم در ورزشگاه دا لوژ لیسبون فرصت نابی را در اختیار فوتبال ایتالیا قرار می‌دهد؛ فرصت داشتن یک نماینده در فینال لیگ قهرمانان برای نخستین بار بعد از سال 2017 و حتی روبرتو مانچینی، مربی تیم ملی ایتالیا هم از این دستاورد بزرگ نراتزوری خوشحال می‌شود.
هواداران اینتر هر فکر خرافی که می‌خواهند داشته باشند اما پیروزی 2 بر صفر سه‌شنبه شب در لیسبون شاید منجر به اتفاقات بزرگی در فوتبال ایتالیا شود که جایش سال‌ها است در قله فوتبال اروپا خالی مانده. رم آخرین تیم ایتالیایی بوده که در سال 2018 تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیش رفته یک سال بعد از آنکه یوونتوس در فینال کاردیف با شکست سنگین 4 بر یک مقابل رئال مادرید به نایب قهرمانی اکتفا کرد.
هر سه تیم ایتالیایی حاضر در میان هشت تیم برتر اروپا در یک سمت قرعه قرار گرفته‌اند و این یعنی برنده بازی اینتر با بنفیکا که چهارشنبه این هفته در سن‌سیرو مشخص می‌شود، در نیمه‌نهایی با برنده میلان و ناپولی دیدار می‌کند. تیم سیمونه اینتزاگی در خانه یکی از بهترین تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان به این پیروزی بزرگ رسید و باید در بازی برگشت کار را تمام کند.
آلساندرو باستونی، نیکولو بارلا و آندره‌آ اونانا الهام‌بخش اینتر برای این پیروزی بودند اما مردان اینتزاگی برای اینکه بتوانند برای نخستین بار بعد از سه‌گانه سال 2010 ژوزه مورینیو به جمع 4 تیم برتر اروپا برسند، باید با همان انگیزه و تلاش برای بازی برگشت آماده شوند.
مانچینی هم خوشحال است از اینکه دو بازیکن تیم ملی ایتالیا روی این برد بزرگ نقش مستقیم داشتند. مانچو در جریان بازی‌های اخیر ملی گفت اینکه سه تیم از ایتالیا در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان هستند، لزوماً به معنای حل تمام مشکلات سری A نیست چون اینتر، ناپولی و میلان بازیکنان ایتالیایی زیادی در ترکیب اصلی خود ندارند.
بارلا سابقه قهرمانی اروپا با آتزوری را دارد و باستونی می‌تواند در سال‌های پیش رو یکی از رهبران خط دفاعی تیم کشورش باشد. اما اشتباه است اگر اینتر فکر کند با پیروزی 2 بر صفر در قلعه عقاب‌ها کار تمام شده همان‌طور که اونانا، دروازه‌بان کامرونی اینتر گفت: «بنفیکا تیم مرموزی است و ما باید تمرکز خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم این پیروزی بزرگ در پرتغال بی‌فایده شود.»
آینده فوتبال ایتالیا در لیگ قهرمانان در دستان خودش است. اگر اینتر بتواند کار نیمه تمام خود را کامل کند و از سد بنفیکا بگذرد، می‌توان مطمئن بود که در فینال 20 خرداد در استانبول برای اولین بار بعد از شش سال یک پای بازی تیمی از ایتالیا خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی