صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خبر

خودزنی به سبک شیاطین سرخ

منچستریونایتد می‌توانست بااندوخته‌ای ارزشمند و قابل اتکا آماده سفر به اسپانیا شود تا در آندلس کار سویا را برای صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا یکسره کند. در عوض بازی خانگی برابر حریف اسپانیایی برای اریک تن‌هاخ و شاگردانش پایانی کابوس‌وار داشت و آنها در نتیجه دو گل به خودی دیرهنگام، برد را با تساوی 2-2 عوض کردند. این اما تنها نکته منفی داستان برای شیاطین سرخ نبود چرا که یکی از بهترین بازیکنان‌شان لیساندرو مارتینس هم طوری مصدوم شده که شاید فصل را برایش به پایان برساند. علاوه بر او مدافع میان فرانسوی تیم رافائل واران هم به دلیل مصدومیت مجبور به ترک میدان شد. به این‌ها محرومیت قلب تپنده تیم در میانه میدان، برونو فرناندز به دلیل دو اخطاره شدن را هم اضافه کنید.
برنده‌‌ها
لیگ اروپا تورنمنت تخصصی سویاست. نتیجه بازی و اتفاقاتی که در اولدترافورد رخ داد هم یک بار دیگر این موضوع را ثابت کرد. میزبان اسپانیایی یک نیمه در جهنم بود و نیمه دوم در بهشت. اینکه چطور تیمی در خطر سقوط از لالیگا با سه تغییر در کادر فنی‌اش در طول یک فصل می‌تواند دو گل خورده در خانه یکی از آماده‌ترین تیم‌‌های لیگ برتر را طی 7 دقیقه جبران کند، نشان می‌دهد شاید لیگ اروپا خودش هم می‌خواهد که پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها یک مرحله دیگر به پیشروی‌اش ادامه دهد. سویا حتی در بدترین فصلش در قرن حاضر، به همه یادآوری کرد که چرا با 6 بار قهرمانی، رکورددار فتح لیگ اروپاست.
برنده دوم مارسل سابیتزر است. هر دو گل منچستریونایتد را او در این بازی به ثمر رساند. او در عرض یک ماه اخیر بیش از تمام خریدهای زمستانی چلسی گل زده است. البته او به تنهایی نتوانست جلوی خواست و قدرت لیگ اروپا برای نباختن سویا بایستد و هم‌تیمی‌هایش ناخواسته زحمات او را برباد دادند. در غیاب رشفورد مصدوم، در حالی که بحث در مورد این بود که آیا آنتونی مارسیال خواهد توانست جای او را پر کند، سابیتزر عرض اندام کرد و نشان داد که دست‌کمی از بهترین مهاجمان نوک تیمش ندارد. بازیکن اتریشی نه فقط در این بازی بلکه در بازی‌های قبلی مقابل برنتفورد و اورتون هم ضربات تمام کننده‌ای داشت که خود رشفورد هم به زدن‌شان افتخار می‌کند.
بازنده‌ها
کاندیدای اول لیساندرو مارتینس است. این مدافع کاملاً مضطرب به نظر می رسید و پس از
آسیب دیدگی وحشتناک از ناحیه پا، توسط هموطنانش گونسالو مونتیل و مارکوس آکونیا به بیرون از زمین منتقل شد. تن هاخ در مورد مصدومیت مارتینس اطلاعات دقیقی نداشت اما به نظر می رسد که این آسیب دیدگی ممکن است به اندازه کافی بد باشد که او را از ادامه فصل محروم کند و این یعنی این یک ضربه
فاجعه بار برای یونایتد. نفر دوم هم تایرل مالاسیا است. برخلاف هری مگوایر که گل به خودی‌اش شاید بیشتر حاصل بدشانسی بود، گل به خودی مالاسیا در ادامه عملکرد ضعیفش در یک شب وحشتناک بود. اگرچه گل به خودی مگوایر پیروزی را از من‌یونایتد گرفت، اما این گل به خودی مالاسیا بود که زمینه‌ساز کامبک غیرمحتمل سویا شد.
جستجو
آرشیو تاریخی