صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات منهای فوتبال جهان

از حذف جوکوویچ در اولین مسترز خاک تا برد بزرگ لیکرز

امیررضا همایون
خبرنگار

اولین مسترز فصل خاک رس تنیس جهان به مانند سنوات گذشته به میزبانی شهر مونت کارلو پایتخت موناکو در حال پیگیری است، مسابقاتی که البته به علت حضور نداشتن رافائل نادال و کارلوس آلکاراس در آن جذابیت چندانی برای علاقه‌مندان به دنیای راکت ندارد. البته مهم‌ترین اتفاق این دوره از مسابقات بازگشت نواک جوکوویچ به میادین پس از یک ماه غیبت در مسابقات امریکای شمالی بود. نواک جوکوویچ که با عدم قهرمانی کارلوس آلکاراس در مسترز میامی بار دیگر به رتبه نخست انجمن برترین تنیس‌بازان حرفه‌ای مرد جهان رسیده بود با امید کسب قهرمانی در این مسابقات به خانه دوم خودش یعنی مونت کارلو سفر کرده بود؛ اتفاقی که البته رخ نداد و جوکوویچ در یک بازی نزدیک که یک بار هم به علت بارش باران با وقفه همراه شده بود مقابل لورنزو موزتی نفر بیست و یکم جدول رده‌بندی شکست خورد تا وداع تلخی با اولین مسترز فصل خاک داشته باشد. اتفاقی که سال گذشته برای او در مونت کارلو رخ داد یک بار دیگر هم پس از گذشت یک سال تکرار شد تا ثابت شود جوکو مهارتی برای بازی روی سطح خاک ندارد.
 
خاک، زورف را احیا کرد
الکساندر زورف دارنده مدال طلای تنیس‌بازی‌های المپیک تابستانی 2020 توکیو پس از مصدومیت از ناحیه قوزک پا که در مرحله نیمه نهایی رولان گاروس 2022 برایش اتفاق افتاد موفق نشد عملکرد خوبی در مسابقات هارد کورت به نمایش بگذارد تا ناکام بزرگ فصل 2023 لقب بگیرد. او اما با آغاز فصل خاک احیا شد و تا بدین اینجا در مونت کارلو عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته است. عملکردی که باعث شد پس از حذف جوکوویچ و رود از مسابقات، او به همراه استفانو سیتسیپاس و دنیل مدودف تبدیل به شانس‌های کسب عنوان قهرمانی این مسابقات شوند.
حذف کسپر رود نروژی که در مسابقات خاک مهارت زیادی دارد هم یکی از اتفاقات عجیب این دوره از مسابقات بود. رود هم در این فصل به مانند زورف عملکرد خوبی از خودش در مسابقات آغاز فصل به نمایش نگذاشت اما پس از اینکه او هفته گذشته در رقابت‌های 250 امتیازی اشتوریل به قهرمانی رسید امید‌ها به این بازیکن نروژی برای احیا شدن در ادامه فصل زیاد شد که البته با حذف او این احتمالات از بین رفت.
 
آغاز بخش جذاب NBA
با پایان مسابقات فصل عادی رقابت‌های بسکتبال NBA مراحل حذفی این مسابقات برای مشخص شدن تیم قهرمان این دوره آغاز شد، مراحلی که برای طرفداران این رشته در جهان از بازی‌های فصل عادی جذابیت بیشتری دارد، زیرا هر تیمی که در این مراحل شکست بخورد حذف می‌شود و شانس کسب عنوان قهرمانی تا فصل آینده را از دست خواهد داد. مسابقات «پلی‌این» پس از شیوع ویروس کرونا با هدف دادن فرصت به تیم‌های نهم تا دوازدهم جدول رده‌بندی هر کنفرانس در چارت مسابقاتی سازمان برگزار کننده NBA قرار گرفت و پس از اتمام شیوع ویروس کرونا هم برگزاری آن لغو نشد تا تیم‌های قعرنشین هر کنفرانس شانس حضور در پلی‌آف را داشته باشند. اگر این مسابقات برداشته می‌شد لس‌آنجلس لیکرز با لبران جیمز که در فصل عادی عملکرد خوبی نداشت به جای اینکه الان در پلی‌آف حاضر باشد در خانه بود و ادامه مسابقات را از تلویزیون پیگیری می‌کرد.
«پلی‌این» این دوره از مسابقات در تعطیلات هفته گذشته برگزار شد و در جریان آن تیم‌های لس‌آنجلس لیکرز، شیکاگو بولز و پلیکانز موفق شدند با پیروزی مقابل حریفانشان به مرحله پلی‌آف صعود کنند.
بازی‌های پلی‌آف این فصل ان‌بی‌‌ای از بامداد امروز به میزبانی تیم‌های حاضر در این مرحله برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی