صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

صدور مجوز آسیایی وزنه‌برداران بعد از رکوردگیری 4   اردیبهشت
طبق اعلام سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان ترکیب اعزامی به رقابت‌های آسیایی جینجوی کره جنوبی قرار است پس از رکوردگیری رسمی که روز چهارم اردیبهشت در آکادمی ملی المپیک تدارک دیده شده مشخص شود. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که گزینشی المپیک پاریس نیز هست، از ۱۳ اردیبهشت در کره جنوبی آغاز می‌شود. نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی در این خصوص تأکید دارد: «رکوردگیری تیم ملی چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در انتخاب ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا کره‌جنوبی تعیین‌کننده است. شرایط رکوردگیری مثل مسابقات رسمی است و به هیچ وجه ارفاق وزن نداریم.» نصیرشلال در مورد اعزام وزنه‌برداران به جایزه بزرگ کوبا که گزینشی المپیک پاریس هست نیز معتقد است: «وزنه‌بردارانی که در مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا حضور نداشتند، برای شرکت در مسابقات کوبا اولویت دارند و با استراتژی که کادر فنی برای مسابقات پیش رو تدوین کرده است، دو یا سه نفر اعزام می‌شوند.»
 
اعزام 5 دختر وزنه‌بردار به آسیایی جینجو
کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان پس از بررسی و آنالیز رکوردی دختران حاضر در اردوی آماده‌سازی مهدی‌شهر سمنان، نهایتاً روی اعزام 5 ملی‌پوش به جینجوی کره جنوبی به توافق رسیدند. طبق اعلام کوروش باقری مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، تیم دختران وزنه‌برداری ایران امسال قرار است با پنج وزنه‌بردار در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا شرکت کند. ریحانه کریمی در دسته ۵۹ کیلوگرم، فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم، سیده‌الهام حسینی و پریسا نورعلی در دسته ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ‌حسن‌ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم نفرات اعزامی هستند. سال گذشته و در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در منامه بحرین، سیده‌الهام حسینی دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران موفق شد با کسب 3 نشان ارزشمند طلا در دسته وزنی 81 کیلوگرم کاری کارستان کرده و نام دختران وزنه‌برداری ایران را در بین مدال‌آوران قاره آسیا ثبت و ماندگار کند. به همین دلیل قطعاً امسال توقع از تیم ملی وزنه‌برداری دختران ایران کسب مدال‌های بهتر و ارزشمند‌تر است.
 
درخشش ولدی در تورنمنت کاراته روسیه
عبدالله ولدی کاراته‌کای ایرانی حاضر در مسابقات بین‌المللی آکسبارت کازان موفق به کسب کاپ قهرمانی این رقابت‌ها شد. مسابقات کاراته بین‌المللی آکسبارت کاپ، در تاتارستان شهر کازان به پایان رسید و در چهارچوب این مسابقات بین‌المللی و در وزن ۶۷- کیلوگرم عبدالله ولدی کاراته‌کای ایران حضور داشت و‌ موفق به کسب کاپ قهرمانی شد. ولدی در این رقابت‌ها ابتدا با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در نهایت با چهار پیروزی موفق شد به فینال مسابقات راه یابد. ولدی در فینال این مسابقات موفق شد نماینده کشور قرقیزستان را شکست دهد و علی‌رغم کسب کاپ قهرمانی جایزه نقدی نیز دریافت کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی