واکنش تند پرسپولیس و یحیی به بیانیه مس

تجربه بازی با هوادار و آلومینیوم را داریم


بعد از بیانیه باشگاه مس و ابراز نگرانی‌اش درباره داوری بازی با پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس در اقدامی قابل انتظار به این بیانیه واکنش داد. در بیانیه پرسپولیس آمده بود: ما از ابتدای فصل سعی کرده‌ایم از ورود به چنین بحث‌هایی خودداری کنیم ولی نگران بدعتی غلط هستیم که بر اساس آن حریفان ما قبل از مصاف با پرسپولیس برای موضوع داوری بیانیه می‌دهند و روز بازی که می‌شود داور به سود آنها و به زیان پرسپولیس اشتباه می‌کند و سوت می‌زند. شاید اگر در این زمینه تجربه بازی‌ها برابر آلومینیوم و هوادار نبود که اینگونه شد، درصدد واکنش بر‌نمی‌آمدیم.
باشگاه پرسپولیس با کنایه به ساکت اعلام کرد: ما در فوتبالی حضور داریم که مدیر باشگاهی بعد از پایان بازی با لپ‌تاپ به رختکن داوران می‌رود و از آنها انتقاد می‌کند و نمی‌توانیم باور کنیم با توجه به پست و جایگاه آن مدیر در فدراسیون، داور تحت فشار روانی قرار نمی‌گیرد. تازه این اتفاقی است که با وجود حضور دوربین‌ها و شاهدان عینی روی می‌دهد. اینکه در غیاب دوربین‌ها و شاهدان شرایط چگونه است نمی‌دانیم.
بحث ما درباره این نیست که آیا تیم مس در بازی‌های گذشته از اشتباهات داوری لطمه دیده یا نه؟ بحث ما درباره بهانه قرار گرفتن پرسپولیس است و اینکه پرسپولیس به ابزار و وسیله‌ای برای جبران یکسری مسائل برای دیگر تیم‌ها بدل شود. نهایت خواسته ما عدم تأثیرپذیری و اجرای عدالت در جریان مسابقه است وگرنه به گواه کارشناسان داوری، پرسپولیس خود در زمره تیم‌های بالانشین در جدول تیم‌های متضرر از اشتباهات داوری است.
یحیی گل‌محمدی هم در نشست خبری قبل از بازی گفت: خود من همیشه سعی کرده‌ام به جامعه داوران احترام بگذارم چون کمترین امکانات را دارند ولی بیشترین توقع هم از آنها می‌رود اما اینکه یک تیم بخواهد روز قبل از بازی با اظهارنظرهای هدفمند تیم داوری را تحت تأثیر قرار دهد، بدعت بدی است. نمی‌دانم چرا مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ روی این موضوع نظارتی ندارند اما شاهد بودیم که در این فصل چند باشگاه قبل از بازی با پرسپولیس بیانیه داده‌اند یا در نشست قبل از بازی طوری راجع به داوری صحبت کرده‌اند که داور را تحت فشار بگذارند‌.
وی اضافه کرد: قبل از بازی‌های ما با دو تیم آلومینیوم و هوادار چه اتفاقی افتاد؟ در هر دو بازی به ضرر ما سوت زدند و چند امتیاز از دست دادیم. حتی داور بازی ما با آلومینیوم به خاطر عملکرد ضعیفش تا الان از قضاوت محروم بوده! در همین بازی رفت مقابل مس دو اشتباه تأثیرگذار از سوی داور رخ داد که یک پنالتی ما گم شد و یک آفساید اشتباه به ضرر ما گرفته شد. موارد مشابه در بازی‌های دیگر هم بوده که باعث شده در این فصل امتیازات متعددی را از دست بدهیم اما باز هم به خود اجازه ندادیم قبل از بازی راجع به داوری حرف بزنیم یا بخواهیم دنبال پوئن گرفتن باشیم. این کار غیرحرفه‌ای است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی