برای قهرمانی حذفی همه چیز به برنامه‌ریزی بستگی دارد

رأفت: پرسپولیس تیم روزهای سخت است

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس در رابطه با شرایط رویارویی سرخ‌پوشان مقابل گل‌گهر در جام حذفی و احتمال تکرار دربی در این جام و همچنین شرایط پرسپولیس در لیگ و سایر موارد پیش روی این تیم نقطه نظراتش را بیان می‌دارد.

در جام حذفی و برای رویارویی پرسپولیس مقابل گل‌گهر چقدر شانس برد برای سرخپوشان قائل هستید؟
پرسپولیس و استقلال شانس‌های اصلی قهرمانی جام حذفی هستند هر چند شرایط و امکانات و سایر موارد چهره تیم قهرمان را مشخص خواهد ساخت. پرسپولیس در سیرجان و در لیگ موفق شد با ارائه یک بازی بسیار خوب تیم گل‌گهر را شکست بدهد و سه امتیاز با ارزش دیدار خارج از خانه را کسب کند اما در جام حذفی شرایط متفاوتی بر بازی حاکم است و کوچکترین اشتباه منجر به حذف یکی از تیم‌ها خواهد شد. با این وجود قطعاً پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شانس زیادی برای پیروزی مقابل گل‌گهر دارد هر چند که شانس برد و قهرمانی قطعاً به برنامه‌ریزی و نوع آماده‌سازی و شرایط آن موقع پرسپولیس بستگی دارد که امیدوارم سرخپوشان در آن مقطع در بهترین شرایط ممکن قرار داشته باشند.
 در رابطه با احتمال حذف پرسپولیس از آسیا هم حرف‌هایی از سوی رئیس فدراسیون مطرح شد که به شدت با واکنش مواجه شد.
باشگاه در رابطه با پرداخت پول رادو مشکلاتی داشت که ظاهراً برطرف شده و خوشبختانه به نظر نمی‌رسد باشگاه مشکلی داشته باشد اما به لحاظ کلی باید در رابطه با مشکلات موجود چه موارد داخلی و چه خارجی هوشمندانه‌تر عمل کند تا مسأله‌ای به وجود نیاید و باشگاه و تیم با همه قـــــــــــــوا در راستای قهرمانی و خوشحــــــــــــــال کردن هواداران بجنگند.
در رابطه با پنج هفته باقیمانده بازی‌های سه تیم مدعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
روی کاغذ بازی‌های سپاهان راحت‌تر از دو تیم مدعی قهرمانی دیگر است چون این تیم سه بازی در خانه و دو بازی در خارج از خانه دارد اما بازی‌های پرسپولیس دشوار‌تر است. با این وجود من به نتیجه‌گیری پرسپولیس خوشبینم چون معتقدم همیشه در شرایط سخت‌ نتایج بهتری گرفته. نکته‌ای که بارها آن را ثابت کرده است.
در رابطه با رقابتی که بین مهاجمان پرسپولیس به وجود آمده چه صحبتی دارید؟
لوکادیا رفت و پاکدل هم در نیم‌فصل جدا شد. دیاباته هم نشان داد که نباید روی او خیلی حساب کرد اما عمری خوب و مثمرثمر بود و عبدی و آل‌کثیر هم بد نبودند. در هر حال آن چیزی که خیلی در بین مهاجمان پرسپولیس دیده شد تغییرات و نوسان زیاد بود که کادر فنی را ناگزیر ساخت تا برنامه‌ریزی خاصی داشته باشند و با تغییرات سعی کنند تا خلأ جداشده‌ها و کمبودها را به نوعی به این طریق جبران سازند.
در خط دفاع هم جز مقطعی کوتاه تغییراتی را شاهد بودیم که موجب ناهماهنگی و شکل نگرفتن فرم مطلوب شد.
جدا از گولسیانی که فرم خیلی خوبی داشت و مهره ثابت خط دفاعی بود در مورد بقیه عناصر دفاعی تغییرانی را شاهد بودیم که این امر موجب شد نوسانی به وجود بیاید اما حضور بیرانوند در خط دروازه موجب شد که این مهره باتجربه نظم خوبی به خط دفاعی بدهد و تیم را از عقب‌ترین نقطه به جلو هدایت کند.
بیرانوند جدا از سر و شکل دادن به نظم دفاعی در بازیسازی هم بسیار خوب کار کرد و حتی با پاس‌های دقیق‌اش گاهاً عناصر تهاجمی را در موقعیت گل قرار می‌داد و موجب شکسته شدن پرس تیم‌های مقابل می‌شد تا فشار پرس حریفان از روی تیم و خط دفاعی پرسپولیس برداشته شود.
 در رابطه با تیم ملی با توجه به حضور سرمربی جدید چقدر باید به موفقیت در جام ملت‌ها امیدوار باشیم؟
مسائلی به وجود آمد که فدراسیون صلاح را در ادامه کار تیم ملی با سرمربی ایرانی تشخیص داد و در ادامه ما با دو تیم روسیه و کنیا هم بازی تدارکاتی داشتیم که برای شروع بد نبود اما این دو بازی نباید ملاک تشخیص و قضاوت قرار گیرد چه بسا که حتماً برای موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی داریم و باید ببینیم با چه سیستم و روشی تیم ملی ما قصد ادامه راه خواهد داشت. البته ما جوان‌های زیادی داریم که می‌توانیم استارت کار تیم‌ را با
آنها بزنیم.
با این وجود می‌خواهید بگویید که باید از بازیکنان داخلی برای تیم ملی استفاده کنیم یا با لژیونرها کار را ادامه دهیم؟
تیم‌های قوی زیادی در آسیا وجود دارند به همین دلیل ما نمی‌توانیم فقط با اتکا به بازیکنان داخلی به مصاف غول‌های آسیا برویم و حتماً باید با تیمی که بیشتر از لژیونرها تشکیل شده باشد و جوان‌های شایسته لیگ، به مصاف حریفان  برویم.
توقع قهرمانی باید از تیم ملی داشته باشیم؟
باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و به تیم ملی‌مان خوشبین باشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی