صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ادامه رویاپردازی اروپایی بنفیکا

اینتر در چنگال عقاب‌ها

یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش روی ما قرار دارد و بنفیکای بلندپرواز امشب در بازی رفت در استادیو دا لوژ میزبان اینترمیلان در مسیر نزول است. عقاب‌ها در مرحله قبل کلاب بروژ را از پیش رو برداشتند تا برای دومین فصل پیاپی در جمع هشت تیم برتر اروپا حاضر شوند در حالی که اینتر با عبور از یک تیم پرتغالی دیگر، پورتو، بعد از 12 سال به اینجا رسیده است.
لیگ قهرمانان این فصل برای بنفیکا فوق‌العاده بود چون در صدر گروهی قرار گرفتند که تیم‌های بزرگ پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس در آن بودند و دومی نتوانست از مرحله گروهی فراتر برود. تیم راجر اشمیت در این فصل لیگ قهرمانان شکست نخورده - در این ویژگی با منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ مشترک است- و این یعنی می‌تواند در بازی امشب در لیسبون شانس بیشتری برای خود قائل باشد. بنفیکا در این فصل 23 گل زده و تنها ناپولی با 25 گل آمار بهتری دارد و این برای اینتر که اخیراً در لیگ ایتالیا در بسته نگه داشتن دروازه‌اش با مشکل مواجه شده، نگران‌کننده است. بازیکنان مختلفی گل زده اما ژوائو ماریو شش بار دروازه رقبا را باز کرده و رافا سیلوا و گونسالو راموس بااستعداد به ترتیب پنج و سه بار گل زده‌اند.
اما آماده‌سازی بنفیکا برای این بازی دچار اختلال شد و جمعه شب 2 بر یک به پورتو باختند تا فاصله‌شان در صدر جدول لیگ پرتغال به هفت امتیاز کاهش یابد. این اولین باخت آنها در سال 2023 بود و مربی آلمانی امیدوار است این نتیجه تیم را در آستانه دو بازی بزرگ با اینتر بیدار کند.
 اما سال جدید برای تیم سیمونه اینتزاگی پرفراز و نشیب بوده و بخصوص از اواخر فوریه یعنی اوایل اسفند نتایج ضعیفی گرفته‌اند. اینتر بعد از اینکه با خوش‌شانسی بر پورتو غلبه کرد، به بولونیا باخت و بعد از آن در هفت بازی در رقابت‌های مختلف تنها یک برد به دست آورده است. گلزنی یکی از مشکلات نراتزوری در این مدت بوده به نحوی که در سه بازی تنها یک گل زدند و در سه بازی اصلاً نتوانستند گل بزنند. تساوی یک بر یک جمعه شب برابر سالرنیتانا هم خنده‌دار بود، روملو لوکاکو از دهانه دروازه توپ را به تیرک دروازه میزبان زد و نیکولو بارلا از راه دور این کار را کرد، گیرمو اوچوا، دروازه‌بان مکزیکی چند واکنش عالی داشت تا میزبان را در بازی نگه دارد و بعد آنتونیو کاندروا با گل شانسی خود بازی را به تساوی کشاند.
اینتزاگی از کیفیت تیمش در این بازی راضی بود و شاید در بازی امشب به کارشان بیاید اگرچه نمی‌توانند برابر یکی از بهترین تیم‌های اروپا در این فصل اینقدر فرصت خراب کنند. بازی برگشت هفته آینده در ایتالیا برگزار می‌شود و برنده این دو دیدار در نیمه‌نهایی با برنده بازی میلان و ناپولی مسابقه می‌دهد.
 
اخبار تیمی
مشکل زانوی گونچالو گدز را از همراهی بنفیکا در بازی امشب محروم کرده و جراحی مچ یولین دراکسلر باعث شده بازیکن قرضی پاری‌سن‌ژرمن به این بازی نرسد. میهایلو راستیچ نزدیک دو ماه است با آسیب‌دیدگی همسترینگ درگیر است و این مدافع چپ بعید است برای این دیدار آماده شود.
 الکس گریمالدو که در این فصل لیگ قهرمانان دو گل زده و سه پاس گل داده می‌تواند یک نمایش درخشان دیگر در سمت چپ دفاع بنفیکا داشته باشد. الکساندر با، مدافع راست بنفیکا در «او کلاسیکو» بعد از 26 دقیقه زمین بازی را ترک کرد و اگر به این بازی نرسد، گیلبرتو جایش را در زمین می‌گیرد. آندره اونانا روی سانتر کاندروا گل خورد اما احتمالاً همچنان نفر اول دروازه اینتر خواهد بود. میلان اشکرینیار و هاکان چالهان اوغلو شاید در بازی شرکت نکنند که دومی در جریان بازی برای تیم ملی ترکیه در اردوی اخیر بازی‌های ملی دچار مصدومیت شده. فدریکو دی مارکو می‌تواند به پست خود در نقش بال مدافع برگردد و جای روبین گوسنز را بگیرد که به سالرنیتانا گل زد.
 
ترکیب احتمالی
بنفیکا: ولاچودیموس؛ گیلبرتو، سیلوا، اوتامندی، گریمالدو؛ لوییز، چیکینیو؛ ماریو، سیلوا، اورسنز؛ راموس
 اینتر: اونانا؛ دی آمبروزیو، دی فرای، باستونی؛ دارمیان، بارلا، بروزوویچ، مخیتاریان، دی مارکو؛ مارتینس، ژکو

جستجو
آرشیو تاریخی