صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۸

منچسترسیتی – بایرن مونیخ؛ توخل گربه سیاه پپ

نبرد غول‌ها در اتحاد

امشب قهرمان انگلیس و آلمان در ورزشگاه اتحاد روبه‌روی هم قرار می‌گیرند؛ منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ در بازی رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان. در حالی که هر دو تیم در اروپا تقریباً بی‌نقص بوده‌اند اما در دفاع از عنوان داخلی خود با مشکل مواجه شده‌اند. منچسترسیتی شنبه 4 بر یک ساوتهمپتون را برد و با توجه به تساوی 2 بر 2 آرسنال در زمین لیورپول، فاصله‌اش با آرسنال صدرنشین را به شش امتیاز کاهش داد آن هم با یک بازی کمتر. این هشتمین برد متوالی سیتی بود و به نظر می‌رسد اوج گرفتن همیشگی این تیم در آخر فصل‌ها دوباره با سرعت در جریان است. این چهار گل یعنی در هشت بردشان 31 گل زده‌اند. ارلینگ هالند از آمادگی کامل برخوردار است و جای تعجب ندارد که با دو گلی که در سنت مری زده به آمار شگفت‌انگیز 30 گل در لیگ برتر رسیده آن هم در حالی که تیمش 9 بازی دیگر در این رقابت‌ها دارد.
بهترین گلزن سیتی در شش بازی لیگ قهرمانان این فصل هم 10 گل زده اما هالند هیچ وقت مقابل بایرن موفق نبوده و در دوران بازی در بوروسیا دورتموند هفت بازی خود با این تیم را باخته. هالند اما در صعود سیتی به این مرحله نقش پررنگی داشته و در برد 7 بر صفر یک حریف آلمانی دیگر، لایپزیگ، در مرحله قبل که به برد 8 بر یک در مجموع دو دیدار انجامید، پنج گل زد.
سیتی در سال‌های اول حضورش در لیگ قهرمانان بارها با بایرن روبه‌رو شد و دو تا از سه بازی‌اش در اتحاد را برد اما تنها شکستش در خانه زمانی رقم خورد که پپ گواردیولا روی نیمکت غول آلمانی قرار داشت.
بایرن با وجود آنکه در صدر جدول بوندس‌لیگا قرار دارد اما به اندازه سیتی در رقابت‌های داخلی عملکرد مقتدرانه‌ای نداشته و توماس توخل در شروع کارش متفاوت نتیجه گرفته تا فشار این بازی روی بایرن بیشتر شود. سلف او، یولیان ناگلسمان در مرحله گروهی براحتی بالاتر از اینتر و بارسلونا قرار گرفت و بدون اینکه به دردسر جدی بیفتد در مرحله یک‌هشتم‌نهایی از پاری‌سن‌ژرمن عبور کرد. توخل در بازی اول خود رقیب قهرمانی تیمش، دورتموند را 4 بر 2 شکست داد اما با باختی شوکه‌کننده مقابل فرایبورگ از مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی آلمان کنار رفت. این هفته در لیگ انتقام جام حذفی را گرفتند و همان تیم را با گل ماتیس دلیخت شکست دادند تا جایگاهشان در صدر جدول را حفظ کنند.
یکی از کارهای اصلی توخل استحکام بخشیدن به خط دفاعی بایرن است که در 16 بازی آخرش تنها شش کلین‌شیت داشته و در پنج بازی دو گل یا بیشتر خورده است. این مایه نگرانی است چون با بهترین خط حمله اروپا روبه‌رو می‌شوند که روی موج گلزنی است و مهاجمی درجه یک را در نوک حمله خود دارد.
توخل در فینال سال 2021 لیگ قهرمانان با چلسی توانست سیتی را شکست دهد چند هفته بعد از آنکه آنها را از نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس حذف کرده بود.
 
اخبار تیمی
گواردیولا تقریباً تیم کاملی را در اختیار دارد و تنها فیل فودن بعد از درآوردن آپاندیس دوران نقاهت را سپری می‌کند. مربی سیتی در هفته‌های اخیر خیلی به ترکیب تیمش دست نزده و شاید نسبت به بازی ساوتهمپتون تغییری در تیمش صورت ندهد. برناردو سیلوا ممکن است جای ریاض محرز را بگیرد بعد از آنکه هافبک پرتغالی در دو بازی مقابل لایپزیگ 90 دقیقه حاضر شد. خط دفاع سه نفره دست نمی‌خورد؛ این یعنی جایی برای آیمریک لاپورت نیست، جان استونز هم در خط میانی می‌درخشد و به کالوین فیلیپس ترجیح داده می‌شود.
توخل تیمش را در حالی به منچستر می‌برد که یک مهاجم تخصصی آماده ندارد و اریک ماکسیم چوپو موتینگ با مشکل زانو درگیر است. سرژ گنابری در برد مقابل فرایبورگ در وسط خط حمله به کار گرفته شد اما توماس مولر هم سابقه بازی در این پست را دارد. لئون گورتزکا که مقابل فرایبورگ استراحت کرد، شاید به ترکیب برگردد و جمال موسیالا جلوتر می‌رود اگر مولر در نوک حمله بازی کند. افت سادیو مانه شاید منجر شود به اینکه کینگزلی کومان در سمت چپ جایش را بگیرد، این فرانسوی گل مهم بازی رفت مرحله قبل به پاری‌سن‌ژرمن را زد.

جستجو
آرشیو تاریخی