صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

 

واکنش جالب اتحادیه جهانی به برادران کشتی‌گیر
گرایی‌ها مورد توجه UWW
اتحادیه جهانی کشتی به انتشار عکس‌هایی از تعدادی از ستارگان کشتی جهان که از یک خانواده هستند پرداخت که در میان آنها برادران گرایی نیز دیده می‌شوند. همزمان با برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی آسیا، صفحه اینستاگرامی اتحادیه جهانی به معرفی تعدادی از قهرمانان و ستاره‌های کشتی جهان که با هم برادر یا خواهر هستند پرداخته و از مخاطبان خود خواسته محبوب‌ترین خواهرها یا برادرهای کشتی جهان را انتخاب کنند. اولین عکس مربوط به محمدعلی و محمدرضا گرایی است که از سال 2020 تا امروز همزمان با هم عضو تیم ملی کشتی فرنگی بوده و از مدعیان جدی دو وزن 67 و 77 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان محسوب می‌شوند. در المپیک 2020 توکیو، محمدرضا گرایی موفق به کسب نشان طلا شد و برادر بزرگتر محمدعلی که نمایشی تماشایی را در این رقابت‌ها داشت، دستش از مدال کوتاه ماند. در مسابقات جهانی 2021 نروژ هم محمدرضا صاحب نشان طلای جهان شد و محمدعلی به نشان برنز رضایت داد. خواهران کاوایی، برادران لورینچ، خواهران ژومانازاروا، برادران نِمِس، برادران اوتوگورو، خواهران گودینز، برادران بیسلطانوف و برادران اِسترکنبورگ از جمله قهرمانانی هستند که با هم نسبت خانوادگی دارند و اتحادیه جهانی کشتی عکس‌هایی از آنها را منتشر کرده است.


مسابقات پرورش اندام دانشجویان جهان
میزبانی ایران 
از اولین دوره
ایران به عنوان میزبان اولین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی دانشجویان جهان انتخاب شد. بعد از دیدار عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران با رافائل سانتونخا رئیس IFBB در حاشیه مسابقات بین‌المللی امارات، ایران رسماً به عنوان میزبان اولین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی دانشجویان جهان در سال 2023 معرفی شد. در این نشست تفاهمنامه میزبانی ایران از این رویداد جهانی توسط رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام و رئیس فدراسیون بدنسازی ایران به امضا رسید. زمان پیشنهادی ایران برای برگزاری این رویداد مهرماه سال 1402 بوده و بعد از موافقت فدراسیون جهانی، مکان و زمان این رقابت‌ها به صورت رسمی اعلام می‌شود.


کشتی آزاد قهرمانی آسیا
شاگردان درستکار راهی آستانه شدند
تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا صبح دیروز دوشنبه (21 فروردین ماه) راهی قزاقستان شد. رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 24 و 25 فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار می‌شود. در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک، در وزن61  کیلوگرم یاسین رضایی، در وزن65  کیلوگرم رحمان عموزاد، در وزن 70 کیلوگرم مرتضی قیاسی، در وزن 74  کیلوگرم حسین ابوذری، در وزن 79 کیلوگرم امیرحسین کاووسی، در وزن86  کیلوگرم علیرضا کریمی، در وزن92  کیلوگرم ارشک محبی، در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج و در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی به ترکیب تیم ملی رسیدند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی