صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قزاقستان

قهرمانی با رکوردشکنی

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با قهرمانی زودهنگام و مقتدرانه ایران به پایان رسید. در این مسابقات تیم ملی کشتی فرنگی در روز نخست توانست در 5 وزن صاحب 4 طلا و یک نقره شود و با توجه به اینکه در 5 وزن دوم هم دو فینالیست داشت، پیش از پایان مسابقات به ‌عنوان قهرمانی رسید.

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار

در 5 وزن اول 4 طلا برای ایران به دست آمد که پویا دادمرز، ایمان محمدیان، ناصر علیزاده و امین میرزازاده 4 طلایی ایران بودند و تک مدال نقره هم به سینه کاویانی‌نژاد نشست.
 با این 5 مدال تیم ایران از رقبای خود برای رسیدن به‌ عنوان قهرمانی سبقت گرفت و در روز دوم هم کشتی‌گیران 5 وزن دوم به روی تشک رفتند اما عملکرد درخشان روز اول تکرار نشد با این‌حال خیلی زود مهر تأیید به قهرمانی تیم ایران زد. 
اختلاف امتیازی تیم ایران با رقبا به حدی افزایش پیدا کرد که نزدیک‌ترین رقیبش یعنی قزاقستان 40 امتیاز کم داشت و با همین اختلاف امتیاز وحشتناک بود که تیم ایران خیلی زود به ‌عنوان قهرمانی رسید.
سجاد ایمن‌طلب در ۷۲ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم با دو برد به فینال رسیدند و رضا عباسی در ۶۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به دیدار رده‌بندی راه یافتند که عباسی با شکست در دیدار رده‌بندی به‌ عنوان پنجم رسید. 
نتایج روز دوم باعث شد تا قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی پیش از پایان مسابقات مسجل شود. 
شاید مهم‌ترین اتفاق برای تیم ایران شکست مهدی محسن‌نژاد بود. 
محسن‌نژاد سال گذشته هم دستش آسیب دید و از رسیدن به مدال طلا بازماند اما امسال در اتفاقی عجیب خیلی زود شکست خورد و با توجه به شکست رقیبش از جدول مسابقات حذف شد تا تنها حذفی تیم ایران در این دوره باشد. 
محسن‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب یرنور فیداخمتوف از قزاقستان شد و به گروه بازنده‌ها رفت اما با شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. 
شاید اگر سال گذشته محسن‌نژاد به مدال طلا می‌رسید تیم ایران سال گذشته هم قهرمان می‌شد.
یکی از نکات مهم درباره تیم ملی کشتی فرنگی این بود که در این دوره از مسابقات بیشترین برد خود را مقابل کشتی‌گیران چین، ژاپن و هند به دست آورد. 
بعد از این سه کشور هم ازبکستان بود که با سه شکست بیشترین شکست را مقابل ما متحمل شد. 
کشتی‌گیران کشورمان 2 بار با کشتی‌گیران این کشورها روبه‌رو شدند که فقط یک بار به ژاپن باختند. 
با توجه به عملکرد درخشان کشتی‌گیران فرنگی‌کار کشورمان در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا این تیم در آستانه رسیدن به یک رکورد تاریخی برای کسب مدال طلا در یک دوره مسابقات قرار گرفت. 
یکی از بهترین نتایج کشتی فرنگی ایران در قهرمانی آسیا سال 2020 به دست آمد که 5 طلا و یک نقره برای ایران ثبت شد و در این دوره تیم ملی کشتی فرنگی این شانس را به دست آورد که این رکورد را بشکند.
 5 فینالیست در روز نخست و دو فینالیست در روز دوم مجموعاً 7 فینالیست تیم حسن رنگرز در این دوره بود که اتفاق مهمی بود.
 
رکورد خاص برای کشتی‌گیران
در بین کشتی‌گیران هم رکوردهای عجیبی ثبت شد. کشتی‌گیرانی که در سال‌های اخیر در این مسابقات به روی تشک رفتند توانستند مدال‌های خود را برای چندمین بار پیاپی تکرار کنند. 
پویا دادمرز در حالی به مدال طلای وزن 55 کیلوگرم رسید که این چهارمین مدال پیاپی او در قهرمانی آسیا بود.  ناصر علیزاده هم در وزن 87 کیلوگرم به همراه مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم برای سومین بار پیاپی قهرمان آسیا شدند.


 

جستجو
آرشیو تاریخی