صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

انصراف سه بازیکن از اولین مسترز روی خاک 2023 تنیس جهان

مصدومیت علیه مونت کارلو

امیررضا همایون
خبرنگار

تنیس مسترز مونت کارلو همه ساله در ماه آوریل به میزبانی کشور مونت کارلو برگزار و همواره از آن به‌عنوان اولین رقابت رسمی فصل خاک دنیای تنیس یاد می‌شود. فصلی که پس از مسابقات هارد کورت آغاز می‌شود. این مسابقات امسال هم به مانند سنوات گذشته از 8 تا 16 آوریل (19 تا 27 فروردین) برگزار می‌شود اما این دوره شرایط ویژه‌ای را سپری می‌کند.
 
غیبت پادشاهان خاک رس در اولین مسترز
همواره ستاره‌های تنیس اسپانیا را به‌عنوان پادشاهان رقابت‌های خاک رس در جهان به یاد می‌آورند. رافا نادال پرافتخارترین آنها است اما هیچ کدام از بازیکنان مطرح تنیس اسپانیا از جمله رافائل نادال و کارلوس آلکاراس در این مسابقات حاضر نیستند و هر دوی آنها هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به علت طولانی شدن روند مصدومیتشان برای شرکت در اولین مسترز فصل به مونت کارلو سفر نمی‌کنند. البته باید گفت احتمال اینکه کارلوس آلکاراس ستاره جوان و نوظهور تنیس اسپانیا در مسابقات 500 امتیازی بارسلونا که پس از اتمام مونت کارلو در کشور خودش برگزار می‌شود، حضور پیدا کند وجود دارد. این نکته درباره رافائل نادال دارنده 14 عنوان قهرمانی رولان گاروس که اولین و آخرین گرند اسلم روی خاک رس جهان تنیس است هم صادق است که او هم احتمالاً به مانند آلکاراس در بارسلونا به میادین بازگردد اما باتوجه به سن او و همچنین نوع مصدومیتی که گریبان او را گرفته به نظر می‌رسد نادال برای بازگشت به میادین شتاب‌زده عمل نکند و شاید هم بازگشتش با آغاز مسابقات رولان گاروس مصادف شود.
فلیکس اوژه الیاسیم کانادایی هم به دلایل نامشخصی از حضور در اولین مسترز فصل خاک تنیس جهان کناره‌گیری کرد.
 
سه مدعی برای یک جام
 بدون هیچ شک و تردیدی مهم‌ترین اتفاق مونت کارلو بازگشت نواک جوکوویچ صربستانی مرد شماره یک تنیس جهان و برنده اولین گرند اسلم فصل است، ستاره‌ای که دوره گذشته در این تورنمنت عملکرد خوبی از خودش به نمایش نگذاشت و در عین ناباوری موفق نشد به مراحل پایانی مسابقات صعود کند. این دوره اما با سال گذشته برای نواک تفاوت بسیاری دارد زیرا او فصل خاک را با صدرنشینی در رده‌بندی برترین تنیس‌بازان مرد جهان آغاز می‌کند و انگیزه‌های بسیاری هم برای تداوم صدرنشینی خود دارد. از طرف دیگر دو بخت اصلی این مسابقات یعنی نادال و آلکاراس هم در این مسابقات حضور ندارند. نواک البته در راه رسیدن به قهرمانی دو رقیب جدی به‌نام استفانو سیتسیپاس و دنیل مدودف روبه‌روی خودش دارد، رقیبانی که یکی از آنها به‌دنبال بازگشت به روند مطلوبی است که در گرند اسلم استرالیا داشته و دیگری هم به‌دنبال ادامه دادن روند مطلوبش در هفته‌های گذشته و کسب پنجمین جام قهرمانی در ششمین تورنمنت فصل است. اما نوله همواره ثابت کرده است که در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را از خودش به نمایش می‌گذارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت در این تورنمنت سه مدعی به‌دنبال کسب یک جام هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی