صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر و مصاحبه

 

اعزام 9 ملی‌‌پوش جودو به روسیه
اگرچه شورای برون‌مرزی با اعزام 9 ملی‌پوش جودو به تورنمنت بین‌المللی روسیه موافقت کرد، اما مجوز یکی از ملی‌پوشان جودو که مشمول خدمت سربازی است و اجازه خروج از کشور را نداشت صادر نشد. تیم ملی جودوی ایران با ۹ ملی‌پوش روز گذشته برای حضور در مسابقات لیگ قاره‌ای روسیه راهی مسکو شد. مرحله اول لیگ قاره‌ای روسیه ۲۰ فروردین ماه در شهر مسکو و به‌صورت تیمی در چهار مرحله برگزار می‌شود. پیش از این به‌دلیل عدم صدور مجوز دو نفر از ملی‌پوشان سرباز قهرمان، اعزام تیم ملی جودو به این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما با تلاش‌های فراوان میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو مجوز خروج از کشور مهدی فتحی‌پور نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جودو به این رقابت‌ها صادر شد، ولی به‌دلیل عدم‌ همکاری مسئولان مربوطه مجوز خروج از کشور قاسم باغچقی صادر نشد و او فرصت حضور در این مسابقات را از دست داد. ابوالفضل محمودی و حمیدرضا پاپی، سامان قمی و سامان منصوری‌نژاد، مهدی فتحی‌پور و جواد سخندان، محمد سروش‌جانی و نهایتاً علی فتاحی و امیرعباس موحد ملی‌پوشانی هستند که به تورنمنت روسیه اعزام شدند. هدایت این تیم برعهده حسین قمی است.

 
انوشیروانی :  8 ماه است فریاد می‌زنیم حال وزنه‌برداری خوب نیست
سجاد انوشیروانی در حاشیه جلسه وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون‌ها می‌گوید: «۸ ماه است داریم می‌گوییم حال وزنه‌برداری ایران اصلاً خوب نیست. ما به لحاظ زیرساختی و سخت افزاری دچار مشکل جدی هستیم. ما بحران بزرگی به‌نام کمبود تجهیزات داریم و حتی تیم‌های ملی ما دچار مشکل تجهیزات هستند. ما وقتی در یک استان مسابقات کشوری یا اردوی تیم ملی می‌گذاریم از تهران تجهیزات می‌فرستیم یا در ۹۰ درصد استان‌ها هالتر بانوان نداشتیم و اخیراً در حال خریداری هستیم. اینها مشکلات ماست چه برسد به اینکه به چارت سازمانی برسیم.» رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره میزان شانس ایران برای کسب سهمیه‌های المپیک تأکید دارد: «ما شانس کسب ۳ سهمیه در بانوان و ۳ سهمیه در آقایان را می‌توانیم داشته باشیم. در بخش آقایان با هماهنگی کادر فنی تیم ملی در حال برنامه‌ریزی برای مسابقات گزینشی هستیم تا بهترین ترکیب را اعزام کنیم و بازخورد لازم را به‌دست بیاوریم. در بخش بانوان نیز دنبال این هستیم تا کسب سهمیه کنیم. این ظرفیت را هم داریم و اردوها نیز شروع شده است. ۳ یا ۴ نفر این شانس را دارند تا در بانوان به سهمیه المپیک برسند. شاید هم نتوانیم سهمیه بگیریم.»


شکست شمشیرباز ایران در جوانان جهان
ملی‌پوش شمشیربازی ایران از صعود به مرحله یک‌شانزدهم نهایی قهرمانی جوانان جهان بلغارستان بازماند. مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان در حالی به میزبانی بلغارستان در حال برگزاری است که ایران یک نماینده در اسلحه اپه جوانان داشت. امیرحسین موشحی از مرحله گروهی به رقابت پرداخت که توانست به جدول حذفی راه پیدا کند و تا مرحله یک‌سی‌دوم نهایی پیش رفت اما با شکست برابر بازیکن سوییس از صعود به یک‌شانزدهم نهایی باز ماند. موشحی در قهرمانی جوانان جهان چهل‌وهفتم شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی