صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

قلعه‌نویی درباره مدت قراردادش: اجازه بدهید برویم بازی را ببینیم

آزمون درخواست اتاق خصوصی نداشت

 

یکی از مشکلات رسانه‌ها با کی‌روش ممانعت مربی پرتغالی از مصاحبه بود. سرمربی سابق تیم ملی به ندرت نشست خبری برگزار می‌کرد، علاقه‌ای به مصاحبه نداشت و حتی گاهی حرف‌هایش را از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌زد.
ظاهراً امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفته رویه متفاوتی در پیش بگیرد و در حدود یک ماهی که از انتخابش گذشته رابطه نزدیک‌تری با رسانه‌ها دارد. سرمربی جدید تیم ملی پنجشنبه تماشاگر بازی پرسپولیس – ملوان بود و قبل از شروع بازی در ورودی ورزشگاه دقایقی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

لیگ زیر ذره‌بین
او تأکید کرد که برای تماشای بازی‌های لیگ به ورزشگاه خواهد رفت و در اردوهای بعدی ممکن است بازیکنان جدیدی را از لیگ برتر دعوت کند: «بالاخره یکی از وظایف ما، نظارت روی مسابقات لیگ برتر است. هر کسی که لایق و شایسته باشد، می‌تواند لباس تیم ملی را بپوشد. هر اردو نیز شرایط خاص خودش را دارد. این‌گونه نیست که هر بازیکنی در اردوی قبل بود، برای اردوی بعدی نیز دعوت شود. ما براساس عملکرد بازیکنان آنها را به تیم ملی دعوت می‌کنیم.»

توضیح دوباره درباره آزمون
یکی از شایعاتی که خبرنگاران از سرمربی تیم ملی پرسیدند، درخواست سردار آزمون برای داشتن اتاق خصوصی بوده است. مهاجم لورکوزن در اردوی فروردین ماه غایب بود و دلیلش را مشکلات شخصی عنوان کرد، ولی بعد از آن گمانه‌زنی‌های مختلفی بوجود آمد. قلعه‌نویی در تکذیب شایعه اتاق خصوصی گفت: «خداوکیلی این حرف‌ها نیست. سردار بازیکن خود من بوده و بچه بسیار خوبی است. پس از بازی با روسیه نیز با من تماس گرفت و 10 دقیقه‌ای نیز با همدیگر صحبت کردیم. به هر حال همه ما وظیفه داریم تا کاری کنیم که این مردم خوشحال شوند. سردار نیز بازیکن خود من بوده و از قبل با پدرش دوست بودم. این حرف‌ها نبوده و ما نظم، اصول و چهارچوبی داریم و اگر قرار است یک دقیقه بمانیم، براساس آن جلو می‌رویم. چنین مسأله‌ای نبوده است. حالا اینکه در گذشته اتاق تکی داشته را نمی‌دانم ولی زمان ما اصلاً چنین بحثی نبوده است.»

تورنمنت کافا در ابهام
فیفادی بعدی خرداد ماه است و با توجه به زمان کوتاه تا جام ملت‌های آسیا انتظار می‌رود که تیم ملی از این فرصت هم برای بازی‌های دوستانه استفاده کند. چند روز پیش خبری منتشر شد که ظاهراً قرار است در آن تاریخ ایران، روسیه و دو کشور از آسیای میانه تورنمنتی چهارجانبه برگزار کنند، ولی قلعه‌نویی گفت که هنوز این مسابقات نهایی نشده است: «دو روز قبل درباره تورنمنت کافا جلسه داشتیم. هنوز معلوم نیست تاجیکستان است یا ازبکستان. حتماً می‌رویم چون نباید فیفادی را از دست بدهیم. آنجا می‌تواند دو بازی خوب برای ما باشد اما هنوز برنامه اصلی را به ما اعلام نکرده‌اند.»

به دنبال تکمیل کادر فنی
قلعه‌نویی در شروع کارش زمان زیادی برای انتخاب کادر فنی نداشت، ولی وعده داد که در آینده یک دستیار خارجی که تجربه بین‌المللی خوبی داشته باشد به جمع مربیان اضافه خواهد کرد. او درباره شایعه اضافه شدن یک مربی پرتغالی گفت: «کمک که نه، باید بگوییم همکار. می‌خواهیم همکار خارجی بیاوریم که فوتبال آسیا را ترجیحاً بشناسد. ما اسامی‌ را به دپارتمان بین‌الملل دادیم تا آقای قلی‌زاده پیگیری کند.»
رحمان رضایی هم بعد از حضور کوتاه مدت در کادر فنی تیم ملی، جدا شد، البته شنیده می‌شود که قرار است به زودی برگردد. قلعه‌نویی در این باره نیز گفت: «اجازه دهید ان‌شاءالله این مشکل حل شود.»

ابهام در مدت قرارداد
یکی از ابهامات درباره همکاری قلعه‌نویی و فدراسیون فوتبال مدت قرارداد اوست. تاج در ابتدا گفته بود که قرارداد سرمربی جدید یکساله و تا پایان جام ملت‌های آسیا خواهد بود و بعد از آن بر اساس نتایج درباره ادامه همکاری‌ تصمیم‌گیری می‌شود. قلعه‌نویی هم گفته می‌شد که برای همکاری یکساله به توافق رسیده، ولی بعد از شروع کارش این بحث مطرح شد که باید زمان بیشتری به او داده شود و قراردادش تا پایان جام جهانی باشد. تاج هم در مصاحبه‌های مختلف این موضوع را رد نکرد، ولی هنوز مشخص نیست که این قرارداد چند ساله خواهد بود. قلعه‌نویی هم به سؤال خبرنگاران پاسخ روشنی نداد و گفت: «اجازه بدهید برویم بازی را ببینیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی