صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

تغییرات بزرگ در هیأت فوتبال استان تهران

پایان راه مرد خانواده

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
بعد از گذشت سال‌ها از دورانی که خانواده شیرازی با ریاست حبیب شیرازی سکان هیأت فوتبال استان تهران را به دست گرفتند، برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی به مسأله خانواده شیرازی ورود شد. در سال 1399 انتخابات هیأت فوتبال استان تهران برگزار شد. انتخاباتی که جنجال‌های زیادی به همراه داشت. اولین حاشیه را خود مسئولان برگزاری با راه ندادن خبرنگاران به محل انتخابات ایجاد کردند و در ادامه هم در سالن برگزاری انتخابات یک درگیری رخ داد. در نهایت حبیب‌الله شیرازی به عنوان رئیس هیأت فوتبال استان تهران انتخاب شد. در آن سال به او لقب رئیس ابدی هیأت فوتبال تهران را دادند.

دورهمی خانوادگی
حبیب شیرازی دوری از خانواده را تاب نمی‌آورد و پسرش که لابد همه فن حریف است در تمامی پست‌ها گشتی زده است. از شیرازی پرسیدند چرا پسر شما در تمام بازی‌های پخش زنده تلویزیونی حضور دارد؟ پاسخ داد چون پسرم خوشتیپ است! اما جواب درست‌تر این بود: چون پسر من است و فامیلش شیرازی. معراج شیرازی پسر حبیب‌الله شیرازی چند پست در هیأت فوتبال تهران دارد. شیرازی می‌گوید در این سال‌ها نفرات مختلفی آمدند اما نمی‌توانستند حتی یک نامه تایپ کنند اما پسرش علاوه بر تایپ کردن می‌تواند مدیر ویژن، مسئول برگزاری مسابقات، مدیر رسانه‌ای هیأت فوتبال، مدیر امور اداری، مسئول سامانه نقل و انتقالات و... هم باشد. شیرازی در برنامه فوتبال برتر گفت که مجوز معراج را از رئیس فدراسیون وقت گرفته، احتمالاً میرشاد ماجدی یا شهاب عزیزی‌ خادم. باید پرسید اگر کار شما و رئیس فدراسیون وقت درست بود، چرا با قدرت نام او را بیان نکردید تا مردم این رئیس دلسوز را بشناسند. پسر شما شکوفا شد اما دیگر اعضای خانواده شما مانند معراج با استعداد هستند که در هیأت فوتبال استان تهران حضور دارند؟
برادر همسر شما تحت چه عنوانی در هیأت فوتبال تهران حضور دارد؟ شما که در یک برنامه تلویزیونی گفتید برادر همسر شما، در هیأت فوتبال تهران حضور ندارد اما وقتی مجری پست برادر همسر شما را هم بیان کرد، موضع شما تغییر کرد و گفتید مگر هر کسی که با من فامیل است نباید در هیأت فوتبال استان تهران باشد؟ نه آقای شیرازی فردی که حضور دارد باید تخصص داشته باشد، شما با آشنابازی اکثر اعضای خانواده خود را در هیأت فوتبال جمع کرده‌اید. طبق ادعای فوتبال برتر، خواهر، دختر و داماد در تیم پزشکی، باجناق برادر در کمیته انضباطی، برادر همسر و پسر شیرازی هم از اعضای دیگر هستند. به نظرتان اعضای خانواده او در هیأت فوتبال زیاد نیستند؟ کسی که می‌گوید مهارت برایش مهم است، اگر خانواده‌اش آنقدر با استعداد هستند، چرا فقط زمان ریاست شیرازی در هیأت فوتبال حضور دارند؟
 عزل کنید تا عزل نشده‌اید
کاری به اعضایی که شاید با لابی شیرازی به سمت ریاست در حوزه‌های مختلف رسیده‌اند نداریم. ما بر اساس قانون حرف می‌زنیم و اعضای مجمع عمومی هیأت استان تهران، مدیران فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و حتی حراست و نهادهای نظارتی را مخاطب یک حرف بسیار مهم قرار می‌دهیم. به ماجرای ابهامات مالی، مشکلات ساختاری و اجرایی، عملکرد سؤال‌برانگیز هیأت تهران و روزهای سیاهی که فوتبال پایتخت دارد ورود کنید. مجمع به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیری و سیاستگذار هر مجموعه‌ای وظیفه نظارت بر عملکرد مجموعه را داشته و اگر امروز مدیریت فوتبال تهران با چنین وضع اسفناکی روبه‌رو شده، بدون هیچ تردیدی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی اعضای مجمع و سکوت درباره فجایع علت اصلی این وضعیت بغرنج است.

تخلف پشت تخلف!
اگر به سایت و سامانه هیأت فوتبال تهران مراجعه کنید متوجه می‌شوید که در قسمت پایین سایت و سامانه نام شرکتی به نام پارس میهن ثبت شده است. این شرکت طبق قوانین موجود در اساسنامه و طی ضوابطی خاص و در یک مناقصه کاملاً قانونی سایت را طراحی و کلیه کارهای مربوط به آن را انجام خواهد داد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد چنین شرکتی اصلاً ثبت نشده و وجود خارجی ندارد. (اگر سندی موجود است دوستان ارائه دهند) اطلاعات ما ثابت می‌کند ظاهراً هیأت فوتبال تهران بدون رعایت قوانین موجود در اساسنامه و با دور زدن قانون اقدام به عقد قرارداد با یک شخص کرده که هویت حقوقی او مشخص نیست و این کار کاملاً خارج از عرف بوده و غیرقانونی تلقی می‌شود.
 
شیرازی برکنار شد
روزهای گذشته گفته شد که با تصمیم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و به دلیل حجم گسترده تخلفات و ابهامات مدیریتی و رسیدن به صندلی ریاست هیأت فوتبال با یک تقلب انتخاباتی تاسفبار وجود داشته، حبیب شیرازی از ریاست هیأت فوتبال تهران برکنار شد. پیش از این مدیران فدراسیون از این مدیر خواسته بودند از سمت خود استعفا بدهد اما او حاضر به انجام این کار نشده بود. حالا قرار است سرپرست جدید برای هیأت فوتبال انتخاب و مقدمات برگزاری انتخابات جدید فراهم شود.
 
تنها نام جایگزین برای شیرازی
درباره جانشین شیرازی در رسانه‌ها حرف و‌ حدیث زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اگر احمدرضا براتی خودش مخالفتی نداشته باشد، طبق اساسنامه جدید هیأت‌های استانی که به تصویب مجمع عمومی هم رسیده سرپرست هیأت فوتبال خواهد شد. طبق بند ۱۱ ماده ۲۴ اساسنامه هیأت‌های استانی، در صورت عزل رئیس هیأت فوتبال یک استان، نایب رئیس اول با حکم رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست هیأت فوتبال منصوب می‌شود و‌ باید حداکثر ظرف مدت شش ماه انتخابات هیأت فوتبال استان را برگزار کند. البته گزینه‌های دیگر مثل عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس یا سیدمهدی سیدعلی هم نام‌شان برای حضور در این انتخابات مطرح است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی