صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

استقلال خسته از تنش‌های مدیریتی

عبور از غبار حاشیه‌ها

استقلال در اوج بحران‌های مالی جمعه بعد از افطار در شهر اراک مقابل تیم آلومینیوم این شهر قرار می‌گیرد. تقابل این تیم اراکی به‌دلیل حضور سید مهدی رحمتی و دیگر استقلالی‌ها حساس‌برانگیز است و همچون بازی رفت که به تساوی انجامید، این بازی نیز تحت‌الشعاع تقابل استقلالی‌‎ها قرار خواهد گرفت اما تردیدی نیست که اوضاع نابسامان مدیریتی روزهای گذشته و اتفاقات تلخی که در بدنه مدیریتی این باشگاه رخ داد، اثراتی روی روند تیمی استقلال خواهد گذاشت. استقلال تا قبل از هیاهوی مدیریتی اخیر روی نوار پیروزی گام برمی‌داشت و با بردهای مکرر جایگاه بسیار مطلوبی را برای خود به وجود آورده بود و بی‌گمان اگر در بازی با آلومینیوم اراک نتیجه دیگری رقم بخورد، همه این موضوع را به حواشی اخیر نسبت خواهند داد.
 البته بازیکنان و مربیان استقلال پیش از بازی با آلومینیوم اراک از این کلیشه عبور کرده‌اند و دست در دست هم داده‌اند تا بازهم بهترین نتیجه ممکن را از بازی با اراکی‌ها صاحب شوند اما به هرحال ممکن است اتفاقات روزهای اخیر به طور ناخودآگاه در حرکت استقلال اخلال ایجاد کند، بخصوص اینکه در آن سوی میدان نیز سیدمهدی رحمتی عمیقاً به‌دنبال کسب موفقیت دوباره مقابل استقلال است و بدش نمی‌آید به‌عنوان اولین استقلالی لیگ بیست و یکم مچ ریکاردو ساپینتو را بخواباند و علاوه بر یک امتیازی که در بازی رفت به دست آورد، این بار طعم شیرین پیروزی را هم مقابل استقلال بچشد.
به لحاظ فنی استقلال هیچ کم و کاستی برای کسب موفقیت در اراک ندارد. استقلال چه در خط دفاع و چه در فاز هجومی تیم قابل قبولی است. هرچند که در اجرای عملیات دفاعی مانند فصل قبل سختگیر نیست اما خط آتش آبی‌ها به حدی خوب کار می‌کند که روی اندک مشکلاتی که در خط دفاعی وجود دارد نیز سرپوش می‌گذارد. در این میان نباید از عملکرد تحسین‌برانگیز هافبک‌های استقلال نیز غافل بود. بازیکنان خط میانی استقلال در هفته‌هایی که از لیگ گذشته در اوج هماهنگی به سر برده‌اند که این وضعیت نشأت گرفته از تفکرات و تمرینات ریکاردو ساپینتو است که در فصل جاری تحولی بزرگ را در این خط باعث شده است.
چنانچه بازیکنان خط میانی استقلال بتوانند جمعه شب نیز در راه ساختن موقعیت‌های گلزنی موفق باشند و در دفاع تیمی نیز عملکرد مناسبی را از خود به جا بگذارند، پیروزی استقلال در اراک دور از ذهن نخواهد بود اما باید توجه داشت که در این بازی روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور برای استقلال بازی نخواهند کرد و آرش رضاوند نیز به‌دلیل مصدومیت بعید است به این بازی برسد. تحمل غیبت این سه نفر برای ساپینتو آسان نیست اما باید توجه داشت که استقلال به یک هارمونی قابل توجه تاکتیکی رسیده و کمتر تیمی با رسیدن به این شرایط از غیبت مهره‌های ولو کلیدی‌اش لطمه می‌بیند. نداشتن چشمی که ستون اصلی خط میانی آبی‌ها محسوب می‌شود مسأله مهمی است اما فقدان این بازیکن یک فرصت طلایی برای نیک‌نفس و دیگر بازیکنان است که جایگاه خود را در ترکیب استقلال محکم کنند. اگر مهره‌های جانشین مأموریت خود را بخوبی در میدان مسابقه پیاده کنند، بدون شک ساپینتو در بازی‌های آتی نیز به این بازیکنان فرصت خواهد داد تا دوباره در ترکیب قرار بگیرند و به همین دلیل آنها باید قدر این فرصت بزرگ را بدانند.
آنچه مسلم است عبور از خط دفاع محکم آلومینیوم اراک برای مهاجمان استقلال چالش‌آفرین خواهد بود. آلومینیوم در بازی رفت هم دست مهاجمان استقلال را در پوست گردو گذاشت و این بار نیز به‌دنبال تکرار آن عملکرد است اما به هرحال حضور مهدی قایدی و محمد محبی که مردانی آماده و قبراق به شمار می‌روند برای گذر از مدافعان آلومینیوم اراک بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی