صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

برتری یک بر صفر شاگردان آزمون مقابل میانمار

تیم ملی زنان در یک قدمی صعود

تیم ملی فوتبال زنان ایران در برابر میانمار به برد مهمی رسید و با برتری یک بر صفر در آستانه صعود به مرحله دوم مقدماتی المپیک 2024 قرار گرفت. تیم ملی شنبه در دومین و آخرین بازی‌اش در این مرحله دوباره میهمان میانمار است و با یک تساوی هم می‌تواند صعودش را قطعی کند.
میانمار در رنکینگ فیفا جایگاه بهتری از تیم ملی زنان ایران دارد و شرایط آب و هوایی هم کاملاً به نفع این تیم بود. مریم آزمون در نشست خبری پیش از بازی از شرجی بالای شهر رانگون گلایه کرده بود. آمار هم به نفع میانمار بود و این تیم در سه جدال قبلی موفق شده بود تیم ملی زنان ایران را شکست بدهد.
تیم ملی زنان بازی را با ترکیب زهرا خواجوی، حدیث بساط‌ ‌شیر، ملیکا محمدی، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه مخدومی، بهناز طاهرخانی، ثنا صادقی، زهرا قنبری، نگین زندی، شبنم بهشت و افسانه چترنور آغاز کرد.
 
شروع بهتر میانمار
بازی با برتری نسبی تیم میزبان شروع شد و شاگردان آزمون که بدون مسابقه تدارکاتی به میانمار رفته‌اند، مطابق انتظار در این دقایق ناهماهنگ بودند. میانمار در شروع بازی چند حمله داشت که به نتیجه نرسید. مصدومیت ثنا صادقی در این لحظات اتفاق تلخی بود و او با چشمان اشکبار از زمین خارج شد تا سمانه چهکندی وارد زمین شود.
در دقیقه ۱۵ زهرا خواجوی ضربه بازیکن میانمار را با مشت دفع کرد اما یکی دیگر از بازیکنان این تیم در داخل محوطه جریمه شوت زد که برازجانی، مدافع ایران روی خط دروازه توپ حریف را برگرداند. 10 دقیقه بعد شوت بازیکن میانمار با فاصله کمی از کنار دروازه خواجوی بیرون رفت.
اولین خطر جدی تیم ملی ضربه ایستگاهی افسانه چترنور در دقیقه 37 بود که توسط دروازه‌بان حریف دفع شد. خواجوی در دقایق پایانی نیمه اول دو مهار خوب دیگر داشت تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 
تغییر ریتم بازی در نیمه دوم
ایران نیمه دوم را با ضرباهنگ بالاتری شروع کرد و بازی را در اختیار گرفت. نتیجه این شروع خوب گل برتری در دقیقه 50 بود. در دقیقه 50 شبنم بهشت ضربه کرنر ایران را زد که درون محوطه جریمه به بهناز طاهرخانی رسید و روی سانتر او افسانه چترنور با ضربه سر برای ایران گل زد. در این صحنه مدافع میانمار آفساید را پر کرده بود و چترنور جایگیری خوبی داشت و بدون مزاحم ضربه‌اش را به درون دروازه فرستاد.
میانمار بعد از این گل برای فرار از شکست تلاشش را بیشتر کرد. شوت بازیکنان این تیم در دقیقه 58 با مهار خواجوی بی‌اثر ماند. جدی‌ترین خطر میزبان در دقیقه 64 بود که شوت از راه دور هافبک آنها به تیر افقی برخورد کرد. آنها در ثانیه‌های پایانی هم فرصتی داشتند که خواجوی یک بار دیگر موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد. او هم به همراه چترنور ستارگان تیم ملی در این بازی بودند.
 
فرصت سه روزه برای بازی برگشت
حالا مریم آزمون سه روز فرصت دارد که تیمش را برای بازی دوم مقابل میانمار آماده کند. قطعاً شنبه دو تیم با شناخت بیشتری از همدیگر به زمین خواهند رفت. میانمار که دوست ندارد در خانه حذف شود، انتظار می‌رود که شنبه با تمام توان تهاجمی‌اش به زمین برود.
از طرف دیگر ابتکار عمل در دست آزمون است تا با کنترل بازی و استفاده از ضدحملات بتواند به حریف ضربه بزند. همچنین بازیکنان تیم ملی ایران به لطف برد بازی اول با اعتماد به نفس بیشتری به زمین خواهند رفت.
صعود به مرحله دوم مقدماتی المپیک دستاورد مهمی برای تیم ملی فوتبال زنان خواهد بود که در سال‌های گذشته فعالیتش را بیشتر کرده و تلاش می‌کند فاصله‌اش با تیم‌های مدعی قاره را کمتر کند. آنها با عبور از سد میانمار به جمع 12 تیم برتر قاره می‌رسند که قرار است در سه گروه چهار تیمی بازی کنند و چهار تیم برتر به مرحله پایانی صعود می‌کنند تا دو سهمیه قاره آسیا در المپیک پاریس تعیین شود.

جستجو
آرشیو تاریخی