صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

روزهای پایانی ستاره آرژانتینی در پاریس

آینده مسی در ابهام

رسول مجیدی
روزنامه نگار
پاری‌سن‌ژرمن برخلاف ظاهرش که تیمی بسیار لطیف و لوکس به نظر می‌رسد، طرفداران سرسختی در خود فرانسه دارد. اولتراهای قدیمی که از همان دهه ۷۰ میلادی طرفدار تیم‌شان بودند و سال‌ها شاهد موفقیت تیم‌هایی مثل مارسی و لیون بودند و حالا بعد از چند دهه صبر خودشان دارند طعم یکه تازی را می‌چشند. آنها البته از اینکه مارسی، رقیب همیشگی‌شان لیگ قهرمانان را برده و آنها با این همه بریز و بپاش هنوز نتوانسته‌اند به جام «گوش بزرگ» دست یابند، عصبانی هستند. هر سال بعد از حذف پاری‌سن‌ژرمن از لیگ قهرمانان، اولتراها شرایط سختی برای مدیران و بازیکنان خاطی بوجود می‌آورند. فصل پیش از ناصرالخلیفی بد می‌گفتند و با اینکه در بیانیه‌شان اذعان داشتند او بوده که تیم‌شان را از قعر به صدر برده ولی در عین حال اعتقاد داشتند دیگر به درد مدیریت باشگاه نمی‌خورد.
امسال قرعه به نام لیونل مسی افتاده. درست از همان شبی که پاریس جلوی بایرن مونیخ باخت و از گردونه رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان حذف شد، اولتراهای پاریسی که اسم خودشان را Collectif Ultras Paris گذاشته‌اند اعلام کردند در بازی‌های آتی مسی را هو خواهند کرد: «یکشنبه برای مسی سوت خواهیم زد. او دستمزد بسیار بالایی نسبت به آنچه که درون زمین ارائه می‌دهد دریافت می‌کند.» این موضوع در بازی این هفته پاریس مقابل لیون هم تکرار شد. پاریسی‌ها دوباره در لیگ یک باختند تا فاصله‌شان با تیم دوم جدول به ۶ امتیاز کاهش یابد. قربانی اصلی در این بین لیونل مسی بود که اتفاقاً خیلی هم بد بازی نکرد.
البته اولتراها کاری به کیفیت بازی او نداشتند. آنها به محض اینکه نام لئو مسی توسط گوینده ورزشگاه خوانده شد، با صدای بلند سوت زدند. همزمان با سوت‌ها، دوربین روی چهره مسی زوم کرد و مشخص شد که او به امباپه نزدیک شده و در حال خندیدن است. انگار اصلاً برای او سوت‌ها هیچ اهمیتی نداشتند. مسی البته فصل پیش و بعد از حذف پاریس مقال رئال مادرید هم با چنین مسأله‌ای رو به رو شده بود اما تفاوت وضعیت فعلی با فصل قبل این است که قرارداد ستاره آرژانتینی تابستان امسال تمام می‌شود و روزنامه‌های فرانسوی و اسپانیایی اعتقاد دارند که با شرایط بوجود آمده عملاً امکان صلح بین مدیران باشگاه و خانواده مسی برای ماندن در پاریس به صفر رسیده.
کار هواداران افراطی پاری‌سن‌ژرمن حتی به مذاق ستاره‌های سابق فوتبال فرانسه هم خوش نیامده است. تیری آنری بعد از بازی این هفته پاریس و لیون گفت: «شنیدن این صداها شرم‌آور است. شما نمی‌توانید برای یکی از بهترین بازیکنان تیم را با 13 گل و 13 پاس گل سوت بزنید. به نظر من مسی باید به بارسلونا برگردد.»
امانوئل پتی حتی نظر تندتری داشت: «هو کردن مسی توهین به فوتبال است. اگر بتوانم توصیه‌ای به این بازیکن بکنم، از او می‌خواهم که این باشگاه را ترک کند. چرا که پاری‌سن‌ژرمن باشگاه فوتبال نیست و شما می‌توانید حتی در بازنشستگی نیز آنجا بازی کنید.»
دیروز روزنامه اکیپ خبر داد که اگر اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ ندهد لیونل مسی در تابستان و بعد از اتمام قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن این تیم را ترک خواهد کرد. اما سناریوهای متفاوتی در مورد آینده لیونل مسی مطرح است.
اولینش می‌تواند بازگشت دوباره به بارسلونا باشد. اتفاقی هیجان‌انگیز برای فوتبالی‌ها و بخصوص بارسایی‌ها. اتفاقاً رسانه‌های اسپانیایی هم تأکید دارند این ماجرا بسیار محتمل است. با اینکه مشخص نیست لاپورتا و مسی که رابطه‌شان بعد از جدایی مسی حسابی مخدوش شد چگونه حاضر هستند دوباره با هم به توافق برسند اما مشخصاً باید گفت مسی در بارسلونا آرامش خواهد داشت. هواداران دوستش خواهند داشت و می‌تواند دوباره محور تیمی شود که بازیکنانش برایش جان می‌دهند.
احتمال دیگر پیش روی مسی بازگشتی است به گذشته نوجوانی. به نیواولدبویز آرژانتین. با اینکه هواداران دوست دارند این اتفاق چند سال بعد و در سن بازنشستگی مسی رخ دهد اما به هر حال نمی‌توان آن را در نظر نگرفت. احتمال سوم که عربستانی‌ها خیلی به آن امیدوار هستند، رفتن مسی به الهلال است. ظاهراً مذاکرات اولیه صورت گرفته، پدر مسی با سعودی‌ها در ارتباط است و پول هنگفتی هم در میان است.
شاید هنوز خود مسی هم در مورد تیم آینده‌اش تصمیم قطعی نگرفته باشد اما با اتفاقات بوجود آمده برای او در پارک دو پرانس باید گفت که این آخرین فصلی است که لیونل را در پایتخت فرانسه می‌بینیم.   

جستجو
آرشیو تاریخی