صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

دنیای فوتبال در روز یک آوریل

بشنو و باور نکن!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

روز اول آوریل همیشه به این معنی است که باشگاه‌های فوتبال، بازیکنان و رسانه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا هواداران، دنبال‌کنندگان و خوانندگان خود را با داستان‌های احمقانه فریب دهند. همه فکر می‌کنند که روز اول سال بهترین زمان سال است اما به نظر می‌رسد جذاب‌ترین روز سال اول آوریل است که فید رسانه‌های اجتماعی شما مملو از جوک‌ها و خبرهای عجیب و غریب می‌شود.
شاید بیش از هر صنعت دیگری، فوتبال است که می‌تواند با خبرهای عجیب و سرکاری رسانه‌ها را منفجر کند. باشگاه‌ها، بازیکنان و رسانه‌ها همگی برای تولید بهترین دروغ رقابت می‌کنند تا ببینند آیا می‌توانند طرفداران، دنبال‌کنندگان و خوانندگان خود را فریب دهند یا خیر.
 
نماد لیورپول روی بازی رونی
در سال 2015، دیلی‌استار یک تصویر اختصاصی درباره وین رونی منتشر کرد. گفته می‌شد مهاجم اورتون و سپس منچستریونایتد پس از باخت در یک شرط‌بندی یک خالکوبی با آرم لیورپول روی بازوی خود زده است. رونی به قدری مطمئن بود که مقابل لیورپول برای یونایتد گل می‌زند که با دوستی شرط می‌بندد که اگر این کار را نکند، خالکوبی خواهد کرد. یونایتد به لطف دو گل خوان ماتا بازی را 2-1 برد اما کاپیتان آن زمان تیم ملی انگلیس موفق به گلزنی نشد. همسر او ابتدا از وی خواست تا YNWA را روی بند انگشتانش خالکوبی کند، اما رونی در نهایت با این باور که می‌تواند آن را بپوشاند، با لیوربرد (پرنده معروف لیورپول) موافقت کرد.
 
انگلیس توپ 1966 را به آلمان داد
این یکی سخت بود! در سال 2015، گفته می‌شد که رد گچ روی توپ پیروزی انگلیس در فینال جام جهانی مقابل آلمان پیدا شده که ثابت می‌کند گل جف هرست زمانی که نتیجه 2-2 بود از خط عبور نکرده است. گزارش شده که «آزمایش‌های علمی» ثابت کرده که گچ از خط دروازه ومبلی است و بنابراین موزه ملی فوتبال با اکراه توپ را به آلمان تحویل داد. سخنگوی موزه DFB، آقای ولفگانگ آپریل شرتز، گفت: «توپ از خط عبور نکرد، ما مدرک را در این علامت گچی داریم... اکنون توپ در مکان واقعی خود در آلمان به نمایش درآمده است.»
 
کیت آبی رابینز
هواداران روی سنت‌های تیم خود بسیار با تعصب هستند، بنابراین تصمیم بریستول سیتی در مورد تغییر رنگ پیراهن خود از قرمز به آبی در سال 2019 مخاطبان پر سر و صدایی پیدا کرد. باشگاه گفت که این نوار از پیراهن فینال جام حذفی 1909 رابینز الهام گرفته شده است و از حالا به بعد رنگ پیراهن این تیم شبیه به پیراهن تیم‌های حریف سنتی خواهد بود، باشگاه بعد از این بیانیه اعلام کرد خوشحالیم که بسیاری از هواداران عصبانی قبل از اینکه بفهمند این قضیه شوخی است فریب خوردند.
 
فردیناند به عنوان سرمربی یونایتد
منچستریونایتد در 1 آوریل 2016 توسط لوئیس فن خال هدایت می‌شد که ریو فردیناند عکسی در توئیتر منتشر کرد و نوشت: «فصل جدید... قرارداد امضا شد. مشتاقانه منتظر بر عهده گرفتن هدایت تیم در ژوئن هستم. تابستان بزرگی در پیش است!» او در کنار تصویری از او که روی زمین اولدترافورد ایستاده بود این متن را منتشر کرد. برخی از هواداران دو و دو را کنار هم قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مدافع سابق باشگاه در تابستان برای جانشینی فن خال به میدان می‌رود. در نهایت این ژوزه مورینیو بود که پس از اخراج هلندی، چند روز پس از قهرمانی در جام حذفی، روی صحنه رفت.
 
رنجرها با یک ماشین گلزنی قرارداد می‌بندند
در سال 2003 رنجرز بسیاری از طرفداران و رسانه‌ها را با یک شوخی کلاسیک تحت تأثیر قرار داد. باشگاه اعلام کرد که یاردیس آلپولفو مهاجم یونانی را از گالاتاسرای در قراردادی به ارزش 5 میلیون پوند به خدمت گرفته است که 19 سال پیش پول بزرگی بود. این داستان بلافاصله توسط روزنامه‌های محلی در گلاسکو گزارش شد و هواداران با خبر آمدن ماشین گلزنی سر از پا نمی‌شناختند.
 
کارون کوتیج در حال غرق شدن است
در روزهایی که اینترنت کاملاً ذهن ما را خراب کرده بود، مردم برای اطلاع‌رسانی از اخبار جهان به تله‌تکست سرویس بی‌بی‌سی اعتماد می‌کردند. در 1 آوریل 2000، یک داستان نگران کننده در سرویس قدیمی تلویزیون وجود داشت: استادیوم فولهام، کارون کوتیج، در حال غرق شدن بود! در زمان خودش و در حالی که تله‌تکست یک منبع معتبر به حساب می‌آمد این خبر بسیار نگران‌کننده بود.
 
ال‌کلاسیکو کریکت
کریکت ورزشی است که در اسپانیا هوادار چندانی ندارد، اما در آوریل 2016، AS توانست عده‌ای را متقاعد کند که به لطف رئال مادرید و بارسلونا در حال تبدیل شدن به یکی از ورزش‌های اصلی کشور است. روزنامه اسپانیایی گزارش داد که رؤسای باشگاه در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تیم‌های حرفه‌ای کریکت برای افزایش دامنه بازاریابی خود هستند. این رقابت که به طور کلی کریکتوس نامیده می‌شود، قرار بود در تابستان و طی دو مسابقه نمایشگاهی مقابل یکدیگر در برنابئو و نوکمپ آغاز شود. کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، کریم بنزما، نیمار و هم‌تیمی‌های‌شان پیش از این برای رقابت در بازی‌ها «یادگیری قوانین بازی» را آغاز کرده بودند. گفته می‌شد مسی بازیکنی با استعداد است، در حالی که رونالدو در حال تبدیل شدن به یک توپ‌باز سریع بود.
 
لباس اسمورف هارتلپول
هواداران هارتلپول به خاطر پوشیدن لباس اسمورف برای روزهای خارج از خانه شهرت دارند، اما در آوریل 2016، باشگاه اعلام کرد که یک قدم به جلوتر خواهند رفت. درست است؛ بازیکنان قرار بود برای بازی آینده خود مقابل پلیموث لباس اسمورف بپوشند! بیلی پینتر، کاپیتان گفت: «به یاد می‌آورم زمانی که فصل گذشته در کارلایل بودم، جو خاصی که پولی‌ها نه تنها از نظر صدا، بلکه در رنگ‌هایی که در آن بازی می‌پوشیدند ایجاد کردند و این به من این ایده را داد که ما هم می‌توانیم لباس بپوشیم. من واقعاً فکر نمی‌کردم که امکانپذیر باشد، اما آن را منتشر کردم و بسیاری از بازیکنان دیگر آن را پسندیدند.»
 
کریستیانو رونالدو فدای میهن!
به گفته برخی افراد، کریستیانو رونالدو در سال 2011 در آستانه انتقال 160 میلیون یورویی به اسپانیا بود. ظاهراً رونالدو موافقت کرده بود مثل یک میهن‌پرست عمل کند و از تیم ملی پرتغال به اسپانیا منتقل شود تا به تسویه بدهی عظیم اسپانیا به پرتغال کمک کند.
 
مارادونا در شوروی
در اواخر دهه 80، ایده انتقال بهترین بازیکن جهان به اتحاد جماهیر شوروی آنقدر خیال‌انگیز به نظر می‌رسید که هیچ‌کس داستان را جدی نگرفت. یا شاید اینطور فکر کنید. پس از اینکه روزنامه شوروی ایزوستیا گزارش داد که دیگو مارادونا در سال 1988 با اسپارتاک مسکو قرارداد می‌بندد، بسیاری از مردم از این جهت این خبر را باور کردند که منبع، روزنامه شوروی ایزوستیا، قبلاً هرگز به شوخی‌های ساده‌لوح مرتبط نبوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی