صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بیانکونری به دنبال هت‌تریک در دربی ایتالیا

یوونتوس – اینتر؛ دوئل رقبای ابدی برای جام

یوونتوس و اینتر، رقبای همیشگی، امشب برای سومین بار در این فصل مقابل هم قرار می‌گیرند و بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا را در تورین برگزار می‌کنند. کمتر از سه هفته از تکمیل دبل یووه مقابل اینتر در سن‌سیرو می‌گذرد و میزبان در حالی به پیروزی در دربی ایتالیا فکر می‌کند که پنج بازی آخرش را برده و با روند خوب خود امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان است.
بانوی پیر شنبه شب با تک گل مویزه کین تیم در معرض سقوط ورونا را برد و سومین برد متوالی‌اش در لیگ را به ثبت رساند تا به شش امتیازی اینتر برسد آن هم در شرایطی که به خاطر فساد مالی با کسر 15 امتیاز مجازات شده است. در واقع یوونتوس در سال 2023 در رقابت‌های مختلف تنها یک باخت مقابل رم متحمل شده است.
با هر پیروزی، امیدهای کمرنگ یووه برای رسیدن به سهمیه‌های اروپایی جان می‌گیرد و این تیم در مجموع از 9 بازی آخرش هشت برد به دست آورده. آنها در یک‌چهارم‌نهایی لیگ اروپا هم با اسپورتینگ روبه‌رو می‌شوند و در آوریل شلوغ خود دو بازی هم با اینتر دارند که بازی برگشت سه هفته بعد به انجام می‌رسد. یووه در فینال فصل قبل جام حذفی به اینتر باخت. بیانکونری که در مراحل قبل مونتزا و لاتزیو را از پیش رو برداشته در صورت صعود به فینال با برنده بازی فیورنتینا و کرمونزه دیدار می‌کند.
خودباوری و روحیه خوب یووه برای بازی امشب نه تنها به خاطر فرم خوب خودش و ناکامی‌های اینتر است بلکه به دلیل دو پیروزی مقابل نراتزوری در این فصل است. یووه در تورین با دو گل نیمه دوم اینتر را شکست داد و تک گل فیلیپ کاستیچ تفاوت دو تیم در سن‌سیرو را رقم زد.
اینتر اما با وجود افت اخیر در دو سال گذشته در رقابت‌های مهم مچ یووه را خوابانده است؛ بعد از پیروزی بر یوونتوس در کورس قهرمانی سال 2021، هم در سوپرجام و هم در فینال جام حذفی برابر رقیب قدیمی خود پیروز شده ‌است اما تیم سیمونه اینتزاگی در این فصل 10 باخت داشته که دو تایش مربوط به یوونتوس است و این هفته هم با یک گل به تیم روی فرم فیورنتینا باخت و برای اولین بار در شش سال گذشته سه شکست پیاپی داشته است.
مبارزه برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان بسیار نزدیک است و اینتزاگی علاوه بر این زیر فشار قرار دارد برای اینکه فصل متوسط تیمش را با یک جام نجات دهد. چند مربی بزرگ بیکار هستند و مترصد نشستن به جای او در تابستان پیش رو. بنابراین باید به بی‌ثباتی تیم که بعد از تعطیلات زمستانی شروع شده، پایان دهد. اینتر در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان هم با بنفیکا روبه‌رو می‌شود.
 
اخبار تیمی
ماسیمیلیانو آلگری برای بازی با ورونا به چند بازیکن اصلی خود استراحت داد و قصد دارد آنها را به مصاف اینتر بفرستد. زوج خط میانی، آدرین ربیو و لئاندرو پاردس از محرومیت برگشته‌اند و اولی احتمالاً بازیکن ثابت میزبان خواهد بود. مقابل ورونا آرکادیوش میلیک رهبر خط حمله بود اما احتمالاً پاسور اصلی تیم، آنخل دی‌ماریا یا کین در نوک حمله، دوشان ولاهوویچ را یاری می‌کنند هرچند او در 11 بازی آخرش در لیگ تنها سه گل زده است.
آلگری همچنین علاوه بر کاپیتان لئوناردو بونوچی، یک بار دیگر پل پوگبا را در اختیار ندارد، فدریکو کیزا هم با مصدومیت‌های جزئی نتوانسته به سطح ایده‌آل برسد. کاستیچ هم احتمالاً به ترکیب اصلی بر می‌گردد.میلان اشکرینیار هنوز با مشکل کمر درگیر است و نمی‌تواند در دفاع اینتر بازی کند اما هاکان چالهان اوغلو که در جریان بازی برای تیم ملی ترکیه دچار مصدومیت عضلانی شد، می‌تواند در استادیوم آلیانتس بازی کند. فدریکو دی مارکو بعد از ترک اردوی ایتالیا نتوانست این هفته بازی کند و برای همین روبین گوسنز در سمت چپ سیستم 2-5-3 اینتزاگی به بازی گرفته می‌شود. ادین ژکو و لوتارو مارتینس هم به خط حمله بر می‌گردند چون ترکیب روملو لوکاکو و خواکین کوره آ مقابل فیورنتینا جواب نداد.

ترکیب احتمالی
یوونتوس: شزنی؛ دانیلو، برمر، گاتی؛ دی شیلیو، میرتی، لوکاتلی، ربیو، کاستیچ؛ دی‌ماریا؛ ولاهوویچ
اینتر: اونانا؛ دارمیان، آچربی، باستونی؛ دومفرایس، بارلا، بروزوویچ، مخیتاریان، گوسنز؛ مارتینس، ژکو
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی