صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

تلاش برای اقناع مسئولان فدراسیون جهانی ژیمناستیک

بررسی انتخابات ایران در کمیته اخلاق

در آخرین روزهای سال گذشته، مجمع انتخاباتی ژیمناستیک برگزار و عابد حقدادی با حمایت وزارت ورزش به‌عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. او در حالی انتخاب شد که رئیس سابق فدراسیون که حمایت فدراسیون جهانی را داشت، اجازه حضور در مجمع را پیدا نکرد. گفته شد صلاحیت اینچه درگاهی تأیید نشده است؛ موضوعی که واکنش تعداد قابل توجهی از اعضای مجمع را در پی داشت اما در نهایت منتقدان به مجمع برگشتند و رأی‌گیری انجام شد. این انتخابات در حالی شکل گرفت که پیش از برگزاری مجمع این نگرانی وجود داشت که اگر به هر دلیلی اینچه درگاهی اجازه حضور در مجمع را پیدا نکند، انتخابات از سوی فدراسیون جهانی زیر سؤال می‌رود. با همه این اما و اگرها در نهایت انتخابات بدون حضور رئیس سابق فدراسیون در تاریخ 24 اسفندماه برگزار شد؛ درست زمانی که تعطیلات فرا رسید و از ادامه ماجرا خبری نشد.
با شروع سال جدید و فعالیت بخش‌های مختلف، حالا خبر می‌رسد که رئیس جدید فدراسیون ژیمناستیک خیلی سریع به دیدار مسئولان فدراسیون جهانی رفته است. گویا این سفر انجام شده تا مسئولان فدراسیون جهانی متقاعد شوند که انتخابات بدون دخالت دولت برگزار شده است. البته جالب است که حقدادی در ارائه گزارش سفرش به ترکیه می‌گوید که مسئولان جهانی در حال بررسی مجمع انتخاباتی هستند!
رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به حضورش در ترکیه و دیدار با مسئولان فدراسیون جهانی پیرامون انتخابات فدراسیون ایران می‌گوید: «حضور در ترکیه با هدف همراهی تیم ملی جوانان در رقابت‌های جهانی بود که خوشبختانه با نتیجه خوبی هم همراه شد. من در حاشیه برگزاری این مسابقات دیدارهایی هم با مسئولان فدراسیون جهانی داشتم. آنها در حال بررسی هستند و هر زمان که این بررسی تمام شود، پاسخ می‌دهند.»
او ادامه می‌دهد: «مستندات لازم در اختیار فدراسیون جهانی قرار گرفته و انتخابات هم که با اساسنامه منطبق با اساسنامه FIG انجام شده است. به هر حال کمیته اخلاق فدراسیون جهانی به‌عنوان یک کمیته مستقل رسیدگی می‌کند تا شرایط مشخص شود.»
علاوه بر این موضوع، مشکل قدیمی فدراسیون ایران نیز همچنان برقرار است. اینچه درگاهی با رفتن از فدراسیون، امکان دسترسی به ایمیلی که برای مکاتبات فدراسیون از آن استفاده می‌شده را از سایر افراد گرفته و فدراسیون جهانی تمام نامه‌نگاری‌ها را با او انجام می‌دهد. حقدادی در این رابطه می‌گوید: «ایمیل که شخصی است و هنوز هم یکی از راه‌های ارتباطی محسوب می‌شود. فدراسیون ایمیل ندارد و در طول این سال‌ها نیز از ایمیل شخصی استفاده شده است. در واقع ایمیل سازمانی تعریف نشده بود.»
رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پایان نکته‌ای را می‌گوید که به نظر می‌رسد در رابطه با سرانجام فدراسیون ژیمناستیک نگرانی دارد: «بیش از هر چیزی، سرنوشت ژیمناستیک و ورزشکاران این رشته اهمیت دارد و باید این مسأله مورد توجه قرار بگیرد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی