صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۸

از رفتن کورین دیاکره تا آمدن رنار به تیم ملی زنان فرانسه

شغلی جذاب پیش روی مرد همیشه عصبانی

امیررضا همایون
خبرنگار

جام جهانی مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان در سال 2023 است، مسابقاتی که در ماه جولای و آگوست به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود و تیم‌های حاضر از همین حالا به فکر آماده‌سازی مطلوب برای حضور در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان جهان هستند.  یکی از اخباری که در چند هفته اخیر درباره فوتبال زنان سر و صدای زیادی به پا کرد مربوط به اخراج کورین دیاکره و جانشینی هروه رنار در تیم ملی زنان فرانسه بود.

کورین دیاکره چگونه برکنار شد؟
می‌توان گفت برکناری کورین دیاکره از هدایت تیم ملی فوتبال زنان فرانسه یکی از خبرهای عجیب فوتبال در فرانسه بوده است، اقدامات برای برکناری دیاکره اما از روز 9 مارس 2023 آغاز شد، جایی که وندی رنار کاپیتان آبی‌ها اعلام کرد تا زمانی که هدایت تیم ملی فوتبال زنان فرانسه برعهده دیاکره باشد دیگر به تیم ملی بازنمی‌گردد و فدراسیون فوتبال فرانسه هم در حمایت از کاپیتان و یکی از بهترین بازیکن‌های تیمش که حضورش در تیم ملی بسیار مهم است، تصمیم گرفت دیاکره را پیش از آغاز فیفادی آوریل اخراج کند و به دنبال جانشینی مناسب برای او باشد که سطح فنی تیم را هم بالا ببرد.
در دسترس‌ترین مربی برای فدراسیون فوتبال فرانسه هروه رنار سرمربی وقت تیم ملی فوتبال مردان عربستان بود.
 فردی که در جهان به جدی بودن معروف است و نکته دیگر اینکه که فدراسیون فرانسه را برای مذاکره با رنار مجاب می‌کرد این بود که بسیاری از کشورهای صاحبنام در فوتبال زنان به این درک رسیده‌اند که برای بالا بردن سطح فنی تیم‌های‌شان باید از مربیانی استفاده کنند که در فوتبال مردان موفق بوده‌اند، نکته‌ای که رنار به خوبی از آن بهره‌مند بود زیرا او در جام جهانی قطر با وجود حذف در مرحله گروهی با عربستان نمایش خوبی داشت و موفق شد در بازی اول مرحله گروهی مقابل آرژانتین، قهرمان جام، به پیروزی برسد. حضور او از نظر کارشناسان سطح فنی فوتبال زنان فرانسه را ارتقا می‌دهد.
قرارداد رنار با فدراسیون فوتبال فرانسه تا پایان ماه مه سال 2024 اعتبار دارد و او در اولین گام خودش با آبی‌ها در روزهای پیش رو در دو بازی تدارکاتی به مصاف تیم‌های کلمبیا و کانادا می‌رود.
البته کسب نتیجه مطلوب با فرانسه در جام جهانی استرالیا و نیوزیلند مهم‌ترین مأموریت رنار با آبی‌ها در سال جاری میلادی است، مأموریتی که به نظر می‌رسد اگر به خوبی پایان یابد عمر حضور رنار روی نیمکت زنان فرانسه را افزایش می‌دهد.
رکوردی که رنار را متمایز می‌کند
جان هردمن سرمربی تیم ملی فوتبال مردان کانادا در جام جهانی 2022 قطر با حضور در جام جهانی مردان تبدیل به اولین مربی فوتبال جهان شد که تجربه مربیگری در هر دو جام جهانی تحت نظر فیفا را پیدا می‌کند، موضوعی که در انتظار رنار هم خواهد بود و او با حضور در جام جهانی 2023 ضمن اینکه به رکورد شگفت‌انگیز هردمن می‌رسد رکورد حضور در هر دو جام جهانی فیفا در مدت زمان کمتر از یک سال را هم به دست می‌آورد، نکته‌ای که وجه تمایز مرد فرانسوی با جان هردمن محسوب می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی