صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

چگونه بایرن و ناگلزمن به انتهای راه رسیدند؟

ترس از پایانِ سلطه بر بوندس‌لیگا!

 

علی‌بابازاده
روزنامه نگار    

 بایرن بدموقع به سراغ ناگلزمن آمد و بدموقع‌تر از آن‌هم حکم به اخراجش داد؛ مسیری که می‌توانست با حضور موفق در دورتموند، تاتنهام و یا سویا آغاز شود و سپس به مونیخ برسد، حالا به انتها رسیده و مربی جوانِ آلمانی از صعود به «نوک‌ قلّه» بازمانده!
شواهد می‌گوید جولیان ناگلزمن از ابتدای فصل هم گزینه دائمی مونیخ نبود و مدیرانِ پرادعای این باشگاه هالیوودی سودای اخراج جولیان را در سر داشتند. حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن در رأس این امور قرار داشت و شبِ شکست ۲بر۱ برابر لورکوزن در بوندس‌لیگا تصمیم خود را به اولیور کان منتقل‌ کرده.
باواریایی‌ها در توئیتر تیم مدیریتی بایرن را «دلقک» خطاب می‌کردند ولی، ناگلزمن بهانه اصلی را به دست آنها داده و حمیدزیچ را در موضع قدرت نشانده بود؛ «هیچ کسی به اندازه ما با دقت از نزدیک جلسات تمرینی و مسابقات را دنبال نمی‌کند. دیگر آن انرژی لازم را از بازی‌ها و تمرینات تیم دریافت نکردیم و باخت به لورکوزن مهر تأییدی بر این موضوع بود. اگر به عملکرد تیم در نیم فصل دوم نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این افت مقطعی نیست. در واقع از ابتدای فصل گذشته تا امروز، آن ثبات همیشگی که از بایرن مونیخ انتظار داشتیم، وجود نداشت. ما وقتی با توخل تماس گرفتیم، در اولین برخورد بسیار با اشتیاق و‌ آماده به نظر می‌رسید. پس به این جمع‌بندی رسیدیم که زمان تغییر فرا رسیده و ممکن بود توماس در پایان فصل دیگر در دسترس نباشد!»
ناگلزمن بعد از ۸۴ حضور روی نیمکت بایرن، آمار ‌۶۰ پیروزی، ۱۴‌ تساوی و ۱۰ شکست را ثبت کرد و مونیخی‌ها را به یک قهرمانی در بوندس‌لیگا و دو قهرمانی در سوپرجام آلمان رساند.
ظاهراً نتایج و روند تیمی راضی کننده نبوده و باشگاه پس از اخراج توخل از چلسی او را زیرنظر داشته؛ در این بین شایعات پیشنهاد رئال مادرید به توماس برای جانشینی آنچلوتی هم مدیران بایرن را مجبور کرد تا زودتر از حد موعد قید همکاری با ناگلزمن را بزنند.
فصل برای قدرت اول آلمان هنوز به پایان نرسیده و شانس کسب سه‌گانه با سرمربی جدید وجود دارد؛ با این همه ترس از شکست برابر منچسترسیتی و جا ماندن از دورتموند در بوندس‌لیگا و پایان سلطه بر آن، توماس توخل را در میانه فصل به آلیانز آره نا کشاند و بهانه جویی‌های مقامات باشگاه را دو چندان کرد. اسکای نوشته روند منفی در مسابقات داخلی، پیشرفت نکردن بازیکنان مستعد و خریدهای جدید از جمله سادیو مانه و مسائل انضباطی در اخراج ناگلزمن دخیل بوده.
حکم اخراج اما زمانی مُهر شد که جولیان در آخرین فیفا‌دی تمرینات بازیکنان غیرملی‌پوش‌ را تعطیل کرده و خودش نیز به سفر و تفریح و اسکی پرداخته!
تا قبل از استخدام توخل، این ناگلزمن بود که روی لبه تیغ راه می‌رفت و حالا با تغییر مربی، مدیران بایرن هستند که تاوان تصمیم‌شان را خواهند داد؛کیست که نداند تصاحبِ سه‌گانه با توخل، اولیور کان و حمیدزیچ را به عرش خواهد رساند و ناکامی احتمالی او شعارِ «دلقک‌ها با هم متحد شده‌اند» را به صدا درخواهد آورد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی